Hjælp ombygning fra Benzin til diesel gamm~
Fra : Henrik og Pia

Dato : 25-10-05 17:08

Hej i gruppen

Problem :.....
Vi har lagt en Diesel i en gammel golf 2 fra 86 mener den er på ca 55 HK
det var en benzin på på ca 75 HK den er født med

vi kørte til syn i dag som vi havde fået at vide vi skulle
men så nemt skulle det ikke gå hos synsmanden
Toldattest skulle medbringes hvor får vi sådanne en
og skal vi så også til at betale afgift ??????

Den anden lille ting er den har fået et træk krog på der skriver han
oplysninger om påhængsvægt medbringes er det noget man selv skal skaffe
det har jeg ikke gjort på ander biler det har de klaret til syn

håber på lidt hjælp
Henrik

Fra : Torben Madsen

Dato : 25-10-05 17:45

"Henrik og Pia" <fjerndette-he.pe@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplysninger om påhængsvægt medbringes er det noget man selv skal skaffe
> det har jeg ikke gjort på ander biler det har de klaret til syn

Nu skulle du nok lige have hørt T&S ad inden du begyndte. Men send dem et
brev på, hvad du har lavet om på vognen - motor, gearkasse og udstødning
mv. - skriv det rimeligt præcist, så er der ikke noget vrøvl med dem - det
er ihvertfald mine erfaringer. Så ber du dem om at sende dig et svar, hvor
der så gerne skulle stå, at ombygningen ikke er afgiftspligtig.

Mvh
Torben Madsen

Fra : KubikH

Dato : 25-10-05 18:01

"Torben Madsen" <news@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er ihvertfald mine erfaringer. Så ber du dem om at sende dig et svar, hvor
> der så gerne skulle stå, at ombygningen ikke er afgiftspligtig.

Jeps
Det skulle kunne klare det.
Det er ikke afgiftpligtigt at skifte en benzinmotor ud med en diesel.
Da effekten endvidere ikke øges med mere end 20%, er der slet intet problem.
Synsmanden har været urutineret, eller haft en off dag

Mvh
Niels (Der tidligere har lavet det nummer flere gange dog ikke på en Golf)

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 22:06

> Problem :.....
> Vi har lagt en Diesel i en gammel golf 2 fra 86 mener den er på ca 55 HK

GAAAAB! husk at planlægge dine overhalinger i godt, hvis det overhovedet er
muligt :)

> [...]
> men så nemt skulle det ikke gå hos synsmanden
> Toldattest skulle medbringes hvor får vi sådanne en
> og skal vi så også til at betale afgift ??????

Underligt - jeg har været med til at bygge en Golf GTI 150 Hk bensin om til
en 115 Hk diesel.
Den gik lige igennem. Synsmanden var en endda så flink at godkende den med
konstruktive ændringer m. en bemærkning om at den var "født" med 150 Hk
således at evt senere tuning ville tage udgangspunkt i den oprindelige
effekt på 150 Hk.

Told/skat havde ingen indvendinger imod projektet da bilen ikke skiftede
identitet.

--
Claus Petersen - hvis første bil var en Golf 1,6D
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"