Motorvarmer ( Benzinfyr) Volvo V70
Fra : LazyBoy62

Dato : 24-10-05 18:56

Jeg har sikkert spugt før.... Men er det reglen eller undtagelsen hvis der
er monteret
Eberspächer bezinfyr i en Volvo V70 ( 1997 )

Jeg er klar til at byde på et fyr på www.ebay.de

Men lige hvilken model skal man vælge ? ( Bare den passer ned i motor
rummet )
Og findes der en speciel udgave til V70 ? ( Tænker på slanger - elnet
m.m. )

Og har du evt. et fyr i din V70, må du meget gerne smidde et par billeder...

På forhånd tak !!!!

Lasse T. Jørgensen

Fra : Troels Hansen

Dato : 24-10-05 19:02

LazyBoy62 wrote:

> Men lige hvilken model skal man vælge ? ( Bare den passer ned i motor
> rummet )
> Og findes der en speciel udgave til V70 ? ( Tænker på slanger - elnet
> m.m. )

Bare husk at der findes 2 modeller af benzin/dieselfyr. En model der
oftest er brugt i både (varmluft), og en model der tit er brugt i biler
(kølevand).

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-10-05 21:20

> [...]
> m.m. )
>
> Og har du evt. et fyr i din V70, må du meget gerne smidde et par

På en V70 har Volvo et originalt sæt man kan montere, det er fra Ardic.
Det passer præcis og monteres ved bagakslen. Der er så et monteringssæt med
stålrør under bunden og også nogle stålrør og slanger i motorrummet.

Jeg har tidligere vist dig et sådant komplet sæt på Ebay som lige var solgt
til en anden dansker, Henrik Meinert som også læste med her i gruppen, han
betalte 370 euro for det.
Den ligger stadig på Ebay med billeder, så kan du se hvad man får der. Med
det sæt kan man selv montere, køber man standard Eberspächer fyr skal man
nok en tur i byen for at få det monteret.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4570703422&rd=1&ssp...

Niels

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 24-10-05 22:43

KLIP

> [...]
> det sæt kan man selv montere, køber man standard Eberspächer fyr skal man
> nok en tur i byen for at få det monteret.

Vil den også kunne køre i en volvo V70N 2001 ? Eller skal man være opmærksom
på en anden model ?

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 24-10-05 22:46

KLIP

> Vil den også kunne køre i en volvo V70N 2001 ? Eller skal man være
> opmærksom på en anden model ?

Glemte lige.. og hvad med tilkoblingen til kørecomputeren (mener Volvos
Ardic kan times via kørecomputeren)
Er det mons tro muligt at købe Ardic-enheden i løs vægt i Sverige evt. brugt
?

Fra : LazyBoy62

Dato : 25-10-05 10:10

Jeg har kontaktet 2 ophuggere i sverige, en i Malmø og en i Helsingborg...
og havde en ønske-liste med 6 ting, bla. benzinfyr.... Men de meldte begge
pas !!!

Underligt tænker jeg bare !!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-10-05 18:06

"LazyBoy62" <joerlund_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og havde en ønske-liste med 6 ting, bla. benzinfyr.... Men de meldte begge

Der er vel ingen der gider afmontere alle de dele. Men du kan da søge her
http://www.bildelsbasen.se/ på alle ophuggere i Sverige.

Niels

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 26-10-05 01:08

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "LazyBoy62" <joerlund_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er vel ingen der gider afmontere alle de dele. Men du kan da søge her
> http://www.bildelsbasen.se/ på alle ophuggere i Sverige.

Det er da et rigtig godt link... Nu har jeg f.eks. søgt og fundet
benzinvarmer til V70N. Perfekt.
der står dog at det er komp. uden led (det betyder vel komplet uden ledning
?, og ledning kan man vel købe hos Volvo eller hur ?)

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 26-10-05 11:27

> [...]
> der står dog at det er komp. uden led (det betyder vel komplet uden
> ledning ?, og ledning kan man vel købe hos Volvo eller hur ?)

Ilfg. det respons jeg har fået fra svensk ophugger så koster benzinvarmeren
ca. 4000 sek, det lyder ikke afskrækkende, men det er uden ledninger. Den
har siddet i en V70N 2,4 T - men det er vel ligegyldigt bare den har siddet
i en V70N så skal den nok passe ind i min...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-10-05 15:31

> [...]
> ledninger. Den har siddet i en V70N 2,4 T - men det er vel ligegyldigt
> bare den har siddet i en V70N så skal den nok passe ind i min...

Jeg har lidt data fra volvo på hvad jeg tror det er vdu er blevet tilbudt,
kan da maile det hvis du har interesse.
Jeg kan se fyret sidder i venstre side bag forkofangeren.

Niels

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 26-10-05 16:30

> Jeg har lidt data fra volvo på hvad jeg tror det er vdu er blevet tilbudt,
> kan da maile det hvis du har interesse.
> Jeg kan se fyret sidder i venstre side bag forkofangeren.

Meget gerne ;)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-10-05 21:07

Niels Bengaard wrote:
> Jeg har lidt data fra volvo på hvad jeg tror det er vdu er blevet
> tilbudt, kan da maile det hvis du har interesse.
> Jeg kan se fyret sidder i venstre side bag forkofangeren.

Osse mig...

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 26-10-05 22:33

KLIP

> Jeg har lidt data fra volvo på hvad jeg tror det er vdu er blevet tilbudt,
> kan da maile det hvis du har interesse.
> Jeg kan se fyret sidder i venstre side bag forkofangeren.
>
> Niels

Mange tak for det... jeg kan nu ikke helt gennemskue hvad jeg er blevet
tilbudt ud fra dine pdf.filer, udover de skriver at det er et original
benzinfyr dog uden ledninger... hvis det ikke er for vanskeligt at montere
selv så kunne jeg måske overveje at købe det fra nyt i stedet (med
ledninger) og få kodet bilen om til at virke med den ved næste
serviceeftersyn...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-10-05 18:04

> Glemte lige.. og hvad med tilkoblingen til kørecomputeren (mener Volvos
> Ardic kan times via kørecomputeren)
> Er det mons tro muligt at købe Ardic-enheden i løs vægt i Sverige evt.
> brugt ?

Jeg vil mene du skal have en nyere model til din bil.
Du har can bus og skal det fungere optimalt skal man have den rigtige model
benzinfyr og så have lagt software ind hos Volvo.
De nyere Ardic hedder 952 og er mindre end den 091 model der var til salg
der.

Niels

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 26-10-05 00:29

KLIP

> [...]
> model benzinfyr og så have lagt software ind hos Volvo.
> De nyere Ardic hedder 952 og er mindre end den 091 model der var til salg

Ok, det lyder meget plausibelt.. Tak skal du have, og det lader til at den
bliver svær at finde.... med mindre jeg betaler de fyrstelige 13k i Sverige
inkl. montering...

Fra : LazyBoy62

Dato : 27-10-05 16:30

Sikke en masse fed response !!

Tak.....For det.

Men jeg vil nu nok melde pas, vedr. gør det sæl montering af sådan en fætter
!!!
Det bliver vist hurtigt mere kompliceret end jeg havde forventet !!!
Og hvad siger forsikringen... Hvis det en dag skulle gå galt. ( Lortet
brænder) Og man ikke lige har en kvitering på montagen ???

Jeg tog kontakt til Kjöller i KBH. som bla. har lavet service på fyret i
min tidligere Volvo 240.
Og han fortalte lidt om den montering de foretager på Volvo V70.....
Så let kan det heller ikke være i det at de skal have bilen en hel dag !!!!

Der skal bla. trækkes nyt benzin rør direkte fra tanken ( På visse modeller)
Og så skal der monteres
en special fætter til styring af blæseren.... Forøvrigt noget Kjöller sæl
har udviklet !! ( Siger de)

Og som beskrevet.....har V70 I de senere årgange allerede indbygget et styre
system i computeren, til styring
af benzinfyret... Og denne funktion kan kun "lukkes" op af Volvo !!! (
Smart )

Kjöller tager forøvrigt 13.531 Kr. Incl. montering.... Model : Ardic 952
( Er det så ikke samme pris som i Sverige ?)

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 27-10-05 17:38

KLIP

> [...]
>
> Kjöller tager forøvrigt 13.531 Kr. Incl. montering.... Model : Ardic 952
> ( Er det så ikke samme pris som i Sverige ?)

Jo det lyder sån... men, så vil jeg hellere have det monteret af Volvo
Sverige da det inkluderer softwareupdate/oplåsning af min kørecomputer...
Hvis jeg nu ikke så tit tog til Sverige så ville Kjöller da vel være et godt
alternativ lader det til.
Så vidt jeg husker var den svenske pris ca. 17000 sek. og den danske 18000
dkr.

Dog er det jo også en lille udfordring i at montere systemet selv.... hæ...
det kan jo hurtigt gå galt. Så jeg tror heller ikke helt jeg tør.

Fra : LazyBoy62

Dato : 27-10-05 19:20

Hvilken årgang er det ??

Lasse