Ny diesel hakker - Hvilken
Fra : OZ3BTO

Dato : 24-10-05 14:29

Ja vi har 60-80K at "lege" med + en gammel sierra M plader på :P (så længe
det vare)

Krav:
Diesel .. Meget gerne med turbo
Min 150HK og gerne automat gear
Træk ( kan jo eftermonteres)
God plads .. dvs. ikke mindre som den plads der er i en sierra
Stationcar
Gerne 4x4
evt. varevogn da vi ikke umiddelbart skal have andre med i den

Vi har bla. kikket på Passat TDI dog er de lidt for dyre
Hvad findes der ellers af fornuftige biler i den prisklasse ?

Bilen skal dagligt tilbagelægge ca 500km og de fleste med en stor trailer
efter + gods

OZ3BTO

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-10-05 15:00

"OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse news:435ce20d$0$9301$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja vi har 60-80K at "lege" med + en gammel sierra M plader på :P (så længe
> [...]

Med det krav kan du jo stort set se bort fra alle VW-motorer.
Af de ældre modeller er det vist kun 2.5V6TDI der kommer
derop og den får du næppe til den pris (medmindre den har
kørt temmelig mange km).
Tror faktisk at de eneste motorer der kan blive tale om er
Mercedes eller BMW - men det kommer nok også til at
blive ret svært (hvis ikke umuligt) at finde til prisen.

> [...]
>
> Vi har bla. kikket på Passat TDI dog er de lidt for dyre
> Hvad findes der ellers af fornuftige biler i den prisklasse ?

Jeg kan ikke komme i tanke om nogen overhovedet.....

/Jakob

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 16:44

> Med det krav kan du jo stort set se bort fra alle VW-motorer.

Vrøvl - det er da ikke effektkravet, der gør, han ikke skal lede efter VW.

De gamle 1,9 TDi´ere havde optil 160 hk i standard-trim, og de nye 2,0
TDi´ere har op til 170 hk. De sekscylindrede har endnu mere - for ikke at
tale om de endnu større motorer fra VW, der har knap 330 hk.

/Jan W Nielsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-10-05 18:01

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse news:435d00d1$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> mere - for ikke at > tale om de endnu større motorer fra VW, der har knap 330 hk.

Quotefucker er vist det rigtige ord at bruge her Jeg skrev
jo netop at grundet effektkravet er der ingen VW motorer
der er interessante pga. det samtidige priskrav.

Til 60-80kkr kan der overhovedet ikke blive tale om biler
med de nævnte gamle VW motorer (som vel alle er PD) -
ej heller på gule plader. De nye er jo overhovedet ikke et
emne i denne sammenhæng.

/Jakob

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 20:42

> Quotefucker er vist det rigtige ord at bruge her

Ok, så..

Men du begyndte selv at nævne andre, og at dém kunne man ikke få til prisen.
Så lød det lidt som om, du mente, at eneste grund til, at man ikke fandt en
VW-motor var effektkravet.

/Jan W Nielsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-10-05 22:15

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse news:435d389b$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ok, så..
>
> Men du begyndte selv at nævne andre, og at dém kunne man ikke få til prisen. Så lød det lidt som om, du mente, at eneste grund
> til, at man ikke fandt en VW-motor var effektkravet.

Ja - det var måske lidt uklart

I det hele taget mener jeg at projektet er en umulighed
med de krav der er stillet op.

/Jakob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-10-05 14:31

> Ok, så..
>
> Men du begyndte selv at nævne andre, og at dém kunne man ikke få til
> prisen. Så lød det lidt som om, du mente, at eneste grund til, at man ikke
> fandt en VW-motor var effektkravet.

En anden grund kan også være at han efterlyser en dieselhakker - en katagori
VW ikke falder ind under...

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-05 15:41

> [...]
> Hvad findes der ellers af fornuftige biler i den prisklasse ?
>
> Bilen skal dagligt tilbagelægge ca 500km og de fleste med en stor

Mit bedste forslag er at købe en (ny) Ssang Yong Rexton - den har MB
motor 165 Hk TurboDiesel og kører fornemt med en autotrailer lastet med
en Scorpio 2,9 St.Car (1600Kg) - den må iøvrigt trække 3500Kg.

Se evt. her : www.ssangyong.dk
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-10-05 15:56

Brian Sørup wrote:

> [...]
> motor 165 Hk TurboDiesel og kører fornemt med en autotrailer lastet
> med en Scorpio 2,9 St.Car (1600Kg) - den må iøvrigt trække 3500Kg.

Jeg tvilver på at han får knap 200000 for den gamle Sierra i en byttehandel

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-05 18:36

> Jeg tvilver på at han får knap 200000 for den gamle Sierra i en
byttehandel

Så skal han ihvertfald slå til med det samme hvis det er tilfældet

Jeg ved godt det er over prisrammen, men jeg kan ikke rigtig se andre
muligheder, udover en gammel udkn*ppet Patrol, og de findes svjh ikke
med aut.gear.

Han kan også kigge på et par US-pickups som f.eks. Chevy K1500 V8 diesel
eller Dodge Ram V8 Diesel
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-10-05 20:58

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med aut.gear.
>
> Han kan også kigge på et par US-pickups som f.eks. Chevy K1500 V8 diesel

Hov hvor faen finder man sådanne syntes iiek jeg er stødt på dem

Køre forøvrigt i en udkørt patrol lige nu
Starter næsten uden problemer hver morgen og trækker den store trailer til
13tal
Men den er ved at være ovre det

OZ3BTO

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 21:07

www.smallblock.dk
--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-10-05 21:43

Mogens wrote:
> OZ3BTO" <spam@oz3bto.dk> wrote in message

> www.smallblock.dk

Eller her:
http://www.usvan.dk/5_1.asp
Men priserne er en del over dit start budget.
Men sådan en Chevrolet Silverado med en 6,6 litters 330 HK's V8 diesel, den
trækker nu pænt godt, skal jeg lige hilse og sige

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : NS

Dato : 24-10-05 16:00

OZ3BTO wrote:
> [...]
> Hvad findes der ellers af fornuftige biler i den prisklasse ?
>
> Bilen skal dagligt tilbagelægge ca 500km og de fleste med en stor trailer

Du kan købe en gammel Mercedes 817. Den har godt nok ikke turbo, men 170
hk har den da og så er der rigelig plads til gods bagi og træk kan man
da også få på. Sådan en kan sagtens fåes inden for din prisramme.

NS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-10-05 21:02

OZ3BTO wrote:
> [...]
> Hvad findes der ellers af fornuftige biler i den prisklasse ?
>
> Bilen skal dagligt tilbagelægge ca 500km og de fleste med en stor

Volvo V70 fra 1997. 2,5 TDi 140 hk std., 170 hk chippet, den har det hele og
kan også fås med 4x4 (dog ikke til prisen)

De kan fås for ca. 65.000 kr. i Tyskland + 25.000 kr. i afgift = ca. 90.000
kr.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-10-05 21:03

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
> hele og kan også fås med 4x4 (dog ikke til prisen)
>
> De kan fås for ca. 65.000 kr. i Tyskland + 25.000 kr. i afgift = ca.

På gule plader...

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 21:24

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> På gule plader...

Jeg tror ikke, den glider igennem til lav afgift - en BMW 528i gør ikke.
Har vi sort på hvidt.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-10-05 17:38

Mogens wrote:
> Jeg tror ikke, den glider igennem til lav afgift - en BMW 528i gør
> ikke. Har vi sort på hvidt.

Har set det...
Kan dog ikke se, hvad forskellen er...

Fra : Mogens

Dato : 25-10-05 17:49

> Har set det...
> Kan dog ikke se, hvad forskellen er...

Det sædvanlige - uigennemsigtlige regler...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-05 22:23

OZ3BTO skriver:

> [...]
> Min 150HK og gerne automat gear
> Træk ( kan jo eftermonteres)
> God plads .. dvs. ikke mindre som den plads der er i en sierra

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=765667&page=8

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 22:41

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=765667&page=8

Skodspand - den ruster af H til..

/Jan W Nielsen - ellers selv glad Opel-ejer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-05 05:20

Jan W Nielsen skriver:

> Skodspand - den ruster af H til..

Ikke, hvis den bliver "gnadret" godt ind. Mewn det er selvfølgelig penge
på vedligehold.

Min svigerfar har også en Omega (8 år gammel nu) den er stadig "mugfri".