Ny bagpotte - larmer ved kold start samt n~
Fra : A.Kaup

Dato : 24-10-05 13:13

Bil: 5 dørs Nissan Micra '93 gl model (K10)1,0 - 55 hk - 150000 km.

I torsdags fik jeg monteret ny bagpotte fra kat og bagud af Quickpot.
Så langt så godt...
Når jeg starter starter motoren når den er kold rasler/larmer
udstødningen et ½ minut ca. og den og har lidt sværere ved at komme
i gang end før udskiftningen. Problemet er ikke nær så udtalt hvis
motoren er varm.
Ligeledes er der kommet raslelyde når der bakkes.

Hvad gør jeg - jeg er ikke sikker på at lydende kommer hvis jeg
kører derud og motoren er varm - dog nok dem ved bakning!
Skal jeg henvende mig og bede om at få det ordnet på deres regning,
eller skal jeg leve med problemet?

Hvad kan diagnosen være?
Jeg har selv kat'en mistænkt - kan den være faldet sammen? Evt. kan
montagen af den nye bagpotte have givet den dødsstødet..!?
Der er (så vidt jeg ved) ikke krav om at denne model har katalysator
så kan jeg bare få den savet af hvis det er den der er færdig?
(Bilen har i de første år kørt på Færøerne - måske der har
været andre krav der - men normalt har Micra'er af den
størrelse/årgang hverken 5 døre eller kat hvis de har kørt i dk)

Fra : Liquid

Dato : 24-10-05 13:18

Det kan være noget så simpelt som et varmeskjold der er rustet løst.

Under alle omstændigheder skal bilen ikke går dårligere efter du har fået
den nye potte på!

Lav en aftale med dem om at de kigger på det uden beregning.

- Martin

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-10-05 13:30

A.Kaup wrote:
> [...]
> udstødningen et ½ minut ca. og den og har lidt sværere ved at komme
> i gang end før udskiftningen. Problemet er ikke nær så udtalt hvis

Jeg har haft en bagpotte fra Walker, hvor indmaden sad løst og raslede -
det var en relativt ny potte da problemet opstod. Prøv at ruske i den.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2