Deponering af nrplader
Fra : Leif Neland

Dato : 24-10-05 12:53

Da jeg ikke regner med at skulle køre med hestetrailer før til foråret,
overvejer jeg at deponere de hvide nummerplader på Landcruiseren.

Jeg kan vel spare vægtafgift og ansvar på bilen, men hvad koster det så at
få pladerne på igen? Bilen er som sagt på hvide plader, og fra midtfirserne
i sidste århundrede.

Vægtafgift 2.560,00 pr kvartal
Forsikring vist 4.572,00 pr år.

Hvad med det periodiske syn, kan det vente til pladerne skal på igen?

Leif

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-10-05 13:09

Leif Neland wrote:
> [...]
> Jeg kan vel spare vægtafgift og ansvar på bilen, men hvad koster det
> så at få pladerne på igen? Bilen er som sagt på hvide plader, og fra

Det koster 1180,- kr. at indregistrere bilen igen til foråret (muligvis er
det steget lidt til den tid).
Så der er da en "lille" klat penge at spare der.

> Hvad med det periodiske syn, kan det vente til pladerne skal på igen?

Du kan læse om det her:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Bjørn

Dato : 24-10-05 13:18

"Leif Neland" <leifn@neland.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg ikke regner med at skulle køre med hestetrailer før til foråret,
> overvejer jeg at deponere de hvide nummerplader på Landcruiseren.

En kammerat har en Kadett E GSi Cabriolet - og denne kører ikke i
vinterhalvåret.

Han betaler dog stadig vægtafgift hele året rundt, men forsikringen er
nedsat - fordi pladerne er "deponeret". Hvad hans forsikringsselskab mente
med deponeret, er at bilen holder i lukket garage, og nummerpladerne ikke
sidder på bilen. Dem har han stadig liggende hjemme, de må bare ikke sidde
på. Men før dit forsikringsselskab om hvordan og hvorledes.

En anden kammerat er også "pladeløs" med sin E Cab i vinterhalvåret. Den røg
til syn inden pladerne røg af, for på papirerne skal den synes i februar, og
der vil den ikke udendørs :) Den blev sidst synet i februar '03. Der er så
sidenhen ofret en del kroner i lak og andre gejl ting - så nu er det slut
med at komme ud når der er koldt. Han kørte så til syn med den før tid, for
at undgå at den altid skal ud på de saltede veje.

--
Mvh Bjørn :)
Rigtige vinterbiler har læderkabine og over 150hk ;)

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 19:24

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nu er det slut med at komme ud når der er koldt. Han kørte så til syn med
> den før tid, for at undgå at den altid skal ud på de saltede veje.

uhh, piv piv, kan jeg ikke låne pladerne af ham?
Har fundet en rigtig fé 911 med det nye design og 325 HK til sølle 205.000
Kr.
Statens nummerplader koster ca. 600.000 Kr oveni, så de bliver lidt for dyre

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 21:42

> [...]

> Kr.
> Statens nummerplader koster ca. 600.000 Kr oveni, så de bliver lidt for

Hehe, jeg tvivler på at han synes det er en god idé :)