Søges:Citroen mekaniker hjælp KBH/Sjælland~
Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 24-10-05 12:24

Hejsa
Jeg søger een der måske har mulighed for at hjælpe mig med at justere min
Xantia i højden bagi da den er noget højere foran end bagi - og jeg skal
virkelig passe på når jeg kører over indkørsler mm for ikke at undervognen
skraber på.....nogen der har mulighed for at assistere mig , selvf mod
betaling.....
Ps. jeg bor på Amager , men kører gerne ud i landet......for at få det
lavet!

--
Med Venlig hilsen/With Best regards
Peder Hansen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-10-05 12:46

Pdr(2770) wrote:
> [...]
> betaling.....
> Ps. jeg bor på Amager , men kører gerne ud i landet......for at få det

Det er garanteret den lille plasticarm til højdekorrektøren der er
hoppet af:
http://www.webbiton.se/images/externt/plastnupp.jpg
http://www.webbiton.se/images/externt/fullsize.jpg

Jeg har ikke selv prøvet at fikse det. Hvis det skal være en holdbar
løsning, skal der vistnok indkøbes en ny plastarm, men jeg har hørt om
folk der fiksede det med ståltråd eller plastic-bindere (strips).
<rekvalme>
Men spørg evt. her: http://www.citronik.dk/jforum/forums/show/29.page
</rekvalme>

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Henning Lund

Dato : 24-10-05 15:31

Lars L. Hansen <hop_i_havet@hotmail.com> skrev:
> Det er garanteret den lille plasticarm til højdekorrektøren der er
> hoppet af:
> http://www.webbiton.se/images/externt/plastnupp.jpg
> http://www.webbiton.se/images/externt/fullsize.jpg

på 4 år kører jeg med en strips på armen, det er sq det eneste der
holder hvis ikke man sørger for at rustbeskytte klipsen flere gange
årligt.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Jens

Dato : 24-10-05 12:52

Pdr(2770) <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> betaling.....
> Ps. jeg bor på Amager , men kører gerne ud i landet......for at få det

Kig ind under bagenden - evt. efter at have løftet med en donkraft.

Tæt ved midtlinien gennem bilen sidder en lille plasticdims - ca. 5 cm
lang, i hver ende forsynet med en skål til en lille kugle. Den ene ende
skal være forbundet til en lille arm på krængningsstabilisatoren, den
anden til højdekorrektøren, der lukker hydraulikolie ud til
"fjeder"-benene.

Det ses ofte, at den ene ende hopper af (når låseblikket er rustet væk),
og så har du balladen, som du beskriver, at bagenden hænger. Få
værkstedet til at monteren en ny plasticarm - med de rigtige låseblik
på. Der tager et øjeblik.
--

Jens F

Fra : Soren Pedersen

Dato : 24-10-05 13:10

> Få
> værkstedet til at monteren en ny plasticarm - med de rigtige låseblik
> på. Der tager et øjeblik.

Er du sikker på at armen kan skiftes ? - Da det skete for mig skiftede
de hele højdekorrektøren.....Mener den kostede i omegnen af 800,- +moms.

Mvh
Søren

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 24-10-05 13:22

Soren Pedersen wrote:

> Er du sikker på at armen kan skiftes ? - Da det skete for mig skiftede
> de hele højdekorrektøren.....Mener den kostede i omegnen af 800,- +moms.

Det er en ganske almindelig fejl at plastarmen falder af. Normalt sætter
man bare en ny på. Det er da muligt at dn højdekorrektør har været i
udu, men det er også muligt at de har hustlet dig.

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 24-10-05 15:12

Hmm - tak for jeres svar - jeg ved godt at der sidder den "dims" det har jeg
fundet ud af...meen jeg mangler sgu een til at hjælpe mig med at lave det ,
da jeg absolut IKKE kan lave bil selv!
Ellers må jeg jo ty til det nærmeste Citroen værksted.....men der koster det
sikkert kassen!