Stelnummer gemt i lakken på Mercedes ????
Fra : Brian S. Jensen

Dato : 24-10-05 08:13

Hej

Jeg er "kommet til" at fortælle et par arbejdskollegaer om at
jeg læste en artikel for noget tid siden (1 år ca.) om at Mercedes
skulle være begyndt med en ny type lakering på deres biler

- en lakering som skulle indeholde skjulte data om bilens stelnummer

- dvs. bliver bilen fundet i f.eks. Polen - malet i en anden farve, med
andet stelnummer osv. - hvis man så kan finde et sted på bilen med
den originale lak, så kan man ud fra den "afkode" stelnummer

Har jeg drukket af potten og husker helt forkert eller er der noget
om sagen ?

Og i så fald - hvordan virker det ???

Mvh.
Brian S Jensen - som lige p.t. har et par mistroiske kollegaer

Fra : Thomas H.

Dato : 24-10-05 08:19

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og i så fald - hvordan virker det ???
>
> Mvh.
> Brian S Jensen - som lige p.t. har et par mistroiske kollegaer

Måske er lakken printet ud:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3060940

Thomas

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 24-10-05 08:26

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske er lakken printet ud:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3060940
>
> Thomas

Ha ! - det var faktisk lige præcis pga. det, at jeg kom til at nævne
det med lakken

Og jo mere jeg har googlet på det, jo mere bliver jeg i tvivl - jeg er
bare SIKKER på at jeg har læst noget om det

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 19:15

> [...]
> den originale lak, så kan man ud fra den "afkode" stelnummer
>
> Har jeg drukket af potten og husker helt forkert eller er der noget

Jeg vil mene at du har drukket p*s af natpotten
Det Mercedes har lavet er en klarlak som de kalder Nano...et eller andet.
Den skulle være særlig smuds-afvisende.
Ellers er der jo numre i frontruden, stellet, motoren, bilens computer,
nøglen og sikkert også andre steder.

--
Tom

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-10-05 19:55

> [...]
> Den skulle være særlig smuds-afvisende.
> Ellers er der jo numre i frontruden, stellet, motoren, bilens computer,

Tom, nu skal du være sød ved mig - de driller mig jo bare i morgen, hvis
jeg ikke er kommet op med noget brugbart

Nano-lakken er jeg med på - den lak jeg snakker om, læste jeg om
før nano-lakken.....jeg kan skisme bare ikke huske hvor

......måske det står i bunden af natpotten

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : SEJ

Dato : 24-10-05 20:06

OT, men hvorfor ikke

De nye Canon og Xerox printere udskriver unikke pixel kombinationer således
at FBI (indtil videre) kan finde ud af hvor en evtentuel falskmønter har
købt sin printer henne, så det lyder dog ikke så langt ude i hampen.

mvh

SEJ

Fra : Leif Neland

Dato : 25-10-05 13:36

SEJ wrote:
> [...]
> således at FBI (indtil videre) kan finde ud af hvor en evtentuel
> falskmønter har købt sin printer henne, så det lyder dog ikke så

Koden er knækket, den indeholder også tidspunktet, der er udskrevet.

Det har også været på tale at tilsætte "serienummermolekyler" til olie, så
man kan spore hvem der lige er kommet til at tømme sine tanke i Nordsøen.

Så hvorfor ikke små graveringer på spånerne i metalliclakken?

Leif