Gæt et forbrug.....
Fra : KASO

Dato : 24-10-05 06:35

Ferietur Paris - retur - totalt knap 2600km, med 2 voksne, 2 børn samt en
del (for meget?) bagage.

Turen til Paris (Eurodisney) om natten med relativt få køkørsler, men dog
visse vejarbejder, marchhastighed 120km/t (GPS + fartpilot).

Hjemrejse i dagtiden med megen køkørsel og regn og hastighed svingende ml. 0
og 180km/t - marchhastighed (når forholdende tillod det) omkring
130-140km/t.

Køretøj: Renault Grand Scénic 1.9dCi med en egenvægt på 1.550kg, kørt
7.000km (før turen), konstant A/C.

Gennemsnitsforbrug: ?

Fra : Martin Kirk

Dato : 24-10-05 06:55

Hej KASO

Jeg har selv kort turen i en Peugeot 306 HDI med et snit på 16,5 km/l
det tror jeg og så en Renault Grand Scénic 1.9dCi kan

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-05 07:06

KASO skriver:

> Gennemsnitsforbrug: ?

Derned omkring 18 km/l. Hjem omkring 15

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 24-10-05 07:37

> KASO skriver:

> Derned omkring 18 km/l. Hjem omkring 15

Jeg har det kun opgjort totalt (og pr. optankning - men jeg tankede ikke før
jeg kørte dernedefra).

Jeg ser lige, om der kommer flere bud, før jeg udtaler mig om, hvorvidt
tampen brænder....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-05 08:18

KASO skriver:

> Jeg har det kun opgjort totalt (og pr. optankning - men jeg tankede ikke før
> jeg kørte dernedefra).

16,5...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 07:50

> [...]
> Hjemrejse i dagtiden med megen køkørsel og regn og hastighed svingende ml.
> 0 og 180km/t - marchhastighed (når forholdende tillod det) omkring

18 km/ltr..?

/Jan W Nielsen

Fra : Brian Binnerup

Dato : 24-10-05 08:04

> Gennemsnitsforbrug: ?

16 km/l

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-10-05 08:16

"KASO" <a@b.dk> skrev....

> Gennemsnitsforbrug: ?

Hvordan var vejr og vindforhold? Hvad vejer personerne? Har du
spoilere på bilen? Bruger du additiver? Mandlig eller kvindelig
chauffør?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-10-05 08:49

KASO wrote:

> Køretøj: Renault Grand Scénic 1.9dCi med en egenvægt på 1.550kg, kørt
> 7.000km (før turen), konstant A/C.
>
> Gennemsnitsforbrug: ?

Når du ligger med 120 km/t i 6. gear forbruger den vel omtrent det
samme som en BIC lighter. Jeg vil tro at du kan få den op til 20 km/l
på vej derned, men hvis man så skal regne med noget køkørsel på
vejen hjem har du vel kørt omkring 16km/l

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann, der er 4 dage fra hans nye Grand Scenic.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 24-10-05 21:30

> [...]

LOL

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-10-05 11:44

KASO wrote:
> [...]
> det) omkring 130-140km/t.
>
> Køretøj: Renault Grand Scénic 1.9dCi med en egenvægt på 1.550kg, kørt

17,2 km/l ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-10-05 14:57

KASO wrote:

> Gennemsnitsforbrug: ?

Kom så med det

Fra : KASO

Dato : 24-10-05 17:03

>Kom så med det

OK- OK

16,7 km/l med 17,9 som bedste tankfuld.

I betragtning af at bilen med brændstof, passagerer, bagage etc. vejer tæt
på 1.900kg og at den har et betragteligt frontareal, som koster en del ved
højere hastigheder, er jeg ganske tilfreds med resultatet!

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-10-05 07:30

"KASO" <a@b.dk> wrote in message

> OK- OK
>
> 16,7 km/l med 17,9 som bedste tankfuld.

Jeg kører til daglig i en Espace- uanset hvor mange tæsk den får kan den
ikke tvinges under 15 , men derimod heller ikke over 16,5 selvom det er ren
landevej den kører

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr - nu med Xenon

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 24-10-05 17:01

Mit bud: 15,8 km/L

Mvh
Henning

Fra : Non-Desperado

Dato : 24-10-05 17:02

"KASO" <a@b.dk> skrev:

> [...]
>del (for meget?) bagage.
>
>Køretøj: Renault Grand Scénic 1.9dCi med en egenvægt på 1.550kg, kørt

16,8 km/l...

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 07:06

> [...]
> 130-140km/t.
>
> Køretøj: Renault Grand Scénic 1.9dCi med en egenvægt på 1.550kg, kørt

16,7

--
Tom

Fra : Lars Jensen