Små problemer med 406'er
Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 23-10-05 20:44

Hej,

Jeg har et par småproblemer med min 406'er, håber nogle kyndige Peugeot kan
hjælpe:

Arm til blinklys har problemer ved højresving, den kan finde på at svuppe
til venstre når jeg retter op efter svinget. Er det armen der er ved at
trænge til en udskifning? Hvad koster en såddan arm og er det noget man selv
kan skifte eller skal den på aut værksted?

Ude termometret er noget ved siden af - har lige været ude og køre en lille
tur og det viser -1 grad og ice warning, men der er omkring 7 grader ( langt
fra frost). Kan det fikses med en opdatering af computeren ?

Jeg spurgte Peugeot hvad de skulle have for en fartpilot og de vil have 5800
kr.. lidt dyrt syntes jeg. Kan det passe, bilen har jo E-gas så det burde
vel være en arm og en omprogrammering af computeren ?

-Thomas

--
Peugeot 406 TS4 2,2 st.car

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 24-10-05 15:23

On 23/10/05 21:43, in article uJR6f.71533$Fe7.245346@news000.worldonline.dk,
"Thomas Kaufmann Jensen" <spam@kauf.dk> wrote:

> [...]
>
> Arm til blinklys har problemer ved højresving, den kan finde på at svuppe
> til venstre når jeg retter op efter svinget.

Det gør min også! Og jeg har endda lige købt den...
Jeg skal til FDM og have den testet, vender tilbage med deres svar.

Charlotte

--
Peugeot 406 2,0 st. aut.
(Grøn, 2002)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-10-05 15:35

"Charlotte D. Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> On 23/10/05 21:43, in article
> uJR6f.71533$Fe7.245346@news000.worldonline.dk,

> Det gør min også! Og jeg har endda lige købt den...
> Jeg skal til FDM og have den testet, vender tilbage med deres svar.

Det gør den også i de Partnere, vi har på arbejdet. Det er åbenbart et
velkendt problem.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 17:42

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> "Charlotte D. Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør den også i de Partnere, vi har på arbejdet. Det er åbenbart et
> velkendt problem.

Det er en velkendt problem for 206, 307, 406 og Partnere! Derfor mener jeg
også at Peugeot importøren dækker disse i en periode ud over de 2 års alm.
reklamationsret!

Udetemperatursensoren er sikkert bare en ny til ca. 200 kr. som sidder i
højre sidespejl!

Fartpiloten kommer an på forskellige ting, nogle modeller nøjes med en arm
og andre med et komplet kit, så de skal derfor nok undersøge bilen inden man
kan sige 100% hvilken løsning man skal bruge til din bil!

Fra : TDN

Dato : 24-10-05 16:03

> [...]
> Det gør min også! Og jeg har endda lige købt den...
> Jeg skal til FDM og have den testet, vender tilbage med deres svar.

Det lyder da lidt drastisk. Kan du ikke bare reklamere hos forhandleren, det
er en kendt fejl med afviseren. Har du da opdaget flere fejl ???

Mvh
Thomas

Fra : Bo Velschow

Dato : 25-10-05 16:25

"Charlotte D. Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør min også! Og jeg har endda lige købt den...
> Jeg skal til FDM og have den testet, vender tilbage med deres svar.

Du har da reklamationsret over for forhandleren (hvis ikke den er købt
privat)? Hvis forhandleren ellers er seriøs (og kender Købeloven), klarer
han problemerne i løbet af nul-komma-fem.

Burde en FDM-test i øvrigt ikke have været udført, _før_ slutsedlen blev
underskrevet og/eller med klausul om, at diverse fejl skulle udbedres for
sælgers regning?

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 25-10-05 17:43

> Du har da reklamationsret over for forhandleren (hvis ikke den er købt
> privat)? Hvis forhandleren ellers er seriøs (og kender Købeloven), klarer
> han problemerne i løbet af nul-komma-fem.

Ja, men vil afvente FDM test, for at se om der er flere fejl, nu vi er I
gang..

> Burde en FDM-test i øvrigt ikke have været udført, _før_ slutsedlen blev
> underskrevet og/eller med klausul om, at diverse fejl skulle udbedres for
> sælgers regning?

Nej. Hvis der er fejl, skal de rettes inden for reklamationsrettens udløb.

Charlotte

--
Peugeot 406 2,0 st. aut.
(Grøn, 2002)

Fra : Bo Velschow

Dato : 25-10-05 18:27

> Ja, men vil afvente FDM test, for at se om der er flere fejl, nu vi er I
> gang..

> Nej. Hvis der er fejl, skal de rettes inden for reklamationsrettens udløb.

Øh, ja da - og køber skal gøre opmærksom på dem inden for "rimelig tid" osv.
FDM har en masse om dette på deres hjemmeside; hvis du selv er medlem (eller
kender én, der er), kan du selv finde teksten - ellers sender jeg den gerne
til dig

Lidt om Brugtbiltest sakset fra FDMs hjemmeside:
"Få foretaget en brugtbiltest
Hvad enten du køber bil af privat eller forhandler, er det en rigtig god idé
at få foretaget en brugtbiltest på et FDM Testcenter, inden du underskriver
slutsedlen. Brugtbiltesten er en gennemgribende test, der gennemgår alle
væsentlige punkter på bilen og afsluttes med en prøvekørsel. Du skal være
medlem for at få foretaget en brugtbiltest. Når du ved, om der er fejl på
bilen, kan du og sælger blive enige om, hvem der betaler udbedringen - og
prisen kan blive fastsat i forhold til bilens stand. Læs mere om
brugtbiltesten. "

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 26-10-05 19:48

Hej,

> Det gør min også! Og jeg har endda lige købt den...
> Jeg skal til FDM og have den testet, vender tilbage med deres svar.

Det er faktisk heller ikke mere end en uge siden jeg fik min, men Peugeot
kender åbenbart godt problemet så mon ikke de skifter den uden beregning.

Husk også lige at chekke din motorhjem (helt ude ved snuden) og dør kanter
for rust, det er også et kendt problem og Peugeot skifter/reperarer gratis
på rust garantien.

Jeg kunne selvfølgelig godt køre til forhandleren, men der er ~150 km hver
vej, så det ville koste omkring 1000 kr. at køre + at jeg skal tage en dag
fri, så hvis nu man kan få det lavet lokalt så er det at foretrække, og så
længe det er så små ting gider jeg næsten ikke bruge energi på det. Desuden
skal jeg aligevel have bilen til rust eftersyn hos Peugeot for at opretholde
rust garantien.

-Thomas