Det kører for italienerne
Fra : Frederik C

Dato : 23-10-05 19:46

http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=59740

Den svageste motor i den tungeste bil skaber den hurtigste baneomgang.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 19:54

Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message

> http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=59740
> Den svageste motor i den tungeste bil skaber den hurtigste baneomgang.

Har du nogensinde hørt den nye Maserati, dér?
Hvis du har hang til italiensk fuldblod, bliver det ikke mindre
at have lyttet til afgangsrørene. Hold da helt kæft en lyd.

Og så ligger gearene bare så afsindigt tætte, så det er en ren
fornøjelse at høre på -> IRL :)
--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Frederik C

Dato : 23-10-05 20:05

> [...]
> S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
> S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Jeg har kørt en QP 3,2 biturbo 335 hk og en 3200GT. Den dag faderen og jeg
besøgte DNA, var der en 360 Modena, der blev trykket til. Det lød helt
vildt, jeg kunne simpelthen ikke lade være med og smile.

Har siden kørt en porsche 996 C2. Dens motorlyd kommer ikke i nærheden, men
resten af bilen er nu rimelig... ;)

For øvrigt er der flyttet en Ferrari 360 Modena ind på bolbrovej ikke så
langt fra Rungsted Havn, den kigger jeg gerne på, når jeg besøger
forældrene...

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 20:09

> Jeg har kørt en QP 3,2 biturbo 335 hk og en 3200GT.

Det er jo ikke den nye

> Den dag faderen og jeg besøgte DNA, var der en 360 Modena, der blev
> trykket til. Det lød helt vildt, jeg kunne simpelthen ikke lade være med
> og smile.

Forhåbentligt uden den voldsomme frie udstødning, man kan få?
Lyder forfærdentligt i mine ører, men jeg er heller ikke så ung mere...

> Har siden kørt en porsche 996 C2. Dens motorlyd kommer ikke i nærheden,
> men resten af bilen er nu rimelig... ;)

Korrekt

> For øvrigt er der flyttet en Ferrari 360 Modena ind på bolbrovej ikke så
> langt fra Rungsted Havn, den kigger jeg gerne på, når jeg besøger
> forældrene...

Sikkert den sølvfarvede på XS-numre (tror jeg det var). Så ham fyre
den af på Strandvejen - en kammy skulle åbenbart lige ha' en tur...

Fra : Frederik C

Dato : 23-10-05 20:18

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message

> Det er jo ikke den nye

Hvad kan jeg sige... Den var ikke lavet endnu...

> [...]
>

> Sikkert den sølvfarvede på XS-numre (tror jeg det var). Så ham fyre
> den af på Strandvejen - en kammy skulle åbenbart lige ha' en tur...

Nej, den er rød og på prøveplader...

Mvh.

Frederik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-10-05 23:17

> Den svageste motor i den tungeste bil skaber den hurtigste baneomgang.

Ja, det er flot.

Men resultatet var formentlig blevet anderledes, hvis de havde valgt en
rigtig M5 - i stedet for en wanna-be-model..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-10-05 07:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in news:435c0b8c$0$143
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Men resultatet var formentlig blevet anderledes, hvis de havde valgt en
> rigtig M5 - i stedet for en wanna-be-model..

Jep. Nyeste "Sport Auto" kalder B5'eren 'komfortabel' i forhold til
M5'eren.

Men QP'eren er virkelig en flot bil.

/lars

Fra : N/A

Dato : 24-10-05 07:55

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-10-05 07:55

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in news:435c8339$0$159
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Som jeg lidt fik lynlæst enkelte dele af artiklen, så er netop gearet et
> problem for racer-kørsel i Alpinaen.
>
> Anderledes skulle det vist være med den 7-trins i M5´eren.

Det er vel kun M5'eren der har SMG? I de nyeste versioner skulle SMG
tilnærmelsesvist være begyndt at virke

/lars

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 08:10

> Jep. Nyeste "Sport Auto" kalder B5'eren 'komfortabel' i forhold til
> M5'eren.

Og så har de to biler jo heller ikke hverken samme motor, gear eller
undervogn.

Fra : Frederik C

Dato : 24-10-05 09:00

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Ja, det er flot.
>
> Men resultatet var formentlig blevet anderledes, hvis de havde valgt en
> rigtig M5 - i stedet for en wanna-be-model..
>

> /Jan W Nielsen

Du har vist ikke nærlæst...

På sidste side er M5'eren banetid angivet.

Den er langsommere end QP'en

Mvh.

Frederik

Fra : Michael

Dato : 24-10-05 09:41

On Mon, 24 Oct 2005 10:00:02 +0200, "Frederik C"
<f.caroe@fjernefjernsletsuf.nu> wrote:

>"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

>Du har vist ikke nærlæst...
>
>På sidste side er M5'eren banetid angivet.
>
>Den er langsommere end QP'en

Korrekt, men i den test jeg har set, mener det var på N-ring, fik
QP'en gevaldigt baghjul, og den er også i alle henseender mere
komfortable og langsomre end en M5, som vist er den ultimative
supersaloon.

Fra : Frederik C

Dato : 24-10-05 10:25

"Michael" <noname@no.com> wrote in message

> [...]
> QP'en gevaldigt baghjul, og den er også i alle henseender mere
> komfortable og langsomre end en M5, som vist er den ultimative

Der vil sandsynligvis være baner hvor forskellen på over 100 hk vil spille
ind, det betvivler jeg ikke.

At QP'en alligevel vinder over M5'eren her, må skyldes fremragende
køreegenskaber. Sandsynligvis spiller placeringen af motoren langt tilbage i
karosseriet en rolle...

Mvh.

frederik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 10:37

> At QP'en alligevel vinder over M5'eren her, må skyldes fremragende
> køreegenskaber. Sandsynligvis spiller placeringen af motoren langt tilbage
> i karosseriet en rolle...

Jeg mener ikke, man kan udlede ret meget af den her test.

1) Banen er ekstremt lille (Hastigheder fra 45 km/t til 160 km/t passer mere
til små GTI´ere)
3) M5 er ikke testet samme dag.
3A) Man ved ikke, om der er tale om samme chauffør
3B) Man ved ikke, om temperaturen har været den samme
3C) Man ved ikke, om de alle har haft dæk på, der var optimale ift underlag,
føre og temp.
3D) Alle disse ting er laangt, langt større betydning, end den meget lille
forskel, der er på tiderne.

/Jan W Nielsen

Fra : Frederik C

Dato : 24-10-05 10:47

> Jeg mener ikke, man kan udlede ret meget af den her test.
>
> 1) Banen er ekstremt lille (Hastigheder fra 45 km/t til 160 km/t passer
> mere til små GTI´ere)

Er til størst ulempe for QP'eren

> 3) M5 er ikke testet samme dag.

Korrekt

> 3A) Man ved ikke, om der er tale om samme chauffør

Så vidt jeg ved, bruger EVO den samme chauffør til disse tests

> 3B) Man ved ikke, om temperaturen har været den samme

Det er England, koldt og diset... ;)

> 3C) Man ved ikke, om de alle har haft dæk på, der var optimale ift
> underlag, føre og temp.

Standarddæk, som du og jeg ville købe dem, hvis vi ikke boede i DK.

> 3D) Alle disse ting er laangt, langt større betydning, end den meget lille
> forskel, der er på tiderne.

Betvivler jeg ikke. Blot er det imponerende, at en to tons tung limosine gør
hvad den gør med over 100 heste færre. For helt ærligt, det ville man jo
ikke have satset på på forhånd.

> /Jan W Nielsen

Mvh.

Frederik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 16:38

> Betvivler jeg ikke. Blot er det imponerende, at en to tons tung limosine
> gør hvad den gør med over 100 heste færre. For helt ærligt, det ville man
> jo ikke have satset på på forhånd.

Det vil man heller ikke satse på efterhånd, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 10:25

> Du har vist ikke nærlæst...
> På sidste side er M5'eren banetid angivet.

Næstsidste - men nej, det havde jeg ikke set.

Der er nogle ting, der undrer mig:

Hvor har de tiderne fra - og er det samme kører, der har testet alle
bilerne. De har angiveligt ikke haft alle bilerne til test samme dag, og
hvordan har det været med temperatur og fugtighed på banen..?

Alle tre elementer har kolossal betydning for omgangstiderne, og der er ikke
redegjort for disse faktorer.

Jeg føler mig 99 procent sikker på, at spaghetti-potten er chanceløs mod en
original M5, når det bliver alvor på en racerbane. Det samme gælder
amerikaneren.

Der skulle en kompetent kører til at køre omgangstider i alle fire biler på
en dag, hvor forholdene forblev de samme under hele seancen.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 10:32

> Der skulle en kompetent kører til at køre omgangstider i alle fire biler
> på en dag, hvor forholdene forblev de samme under hele seancen.

.....det er godt nok også en langsom og lille bane, de har valgt..
Hastigheder mellem 45 og 160 km/t...

Den er jo ikke bygget til kraftige biler med over 500 hk...

En Audi TT 225 ville sikkert gøre det endnu bedre..med 4 WD og på den våde
vejbane, der er på billedet..

/Jan W Nielsen