(lidt lang indlæg - reaktioner udbedes) Så~
Fra : Juul

Dato : 23-10-05 18:32

Hej gruppe

Her i weekenden fik jeg med 24 timers mellemrum to p-bøder på hhv. 500 og
300 SEK...

Og med første gennemsnitsmåling af benzinøkonomien på min nye (brugte) Volvo
på 8 km/L må man sige jeg har fået den første erfaring man får som
bilejer... : DET ER DYRT!

Og faktisk vil jeg sige at man i Sverige er mere striks med p-situationen
end i DK. Selvom jeg bor i en lejlighed og der er ledige p-pladser til leje
i området i en forstad til Göteborg hvor der er masser plads kan jeg ikke få
en p-plads da man er ved at bygge en masse huse om - og således har brug
ekstra plads i form af p-pladser.

Bruger jeg i stedet den "ledige" ekstraplads - ja så får man (åbenbart midt
om natten - bøderne er skrevet omkring kl 0400) p-bøder selv i weekenden.

Hvad synes I... Med en situation hvor man er afhængig af sin bil for at
kunne udføre sit arbejde og man ikke kan leje ledige p-pladser pga. byggerod
i området - er det så rimeligt at p-svinene går rundt og skriver bøder
(eller det er faktisk en afgift - udskrevet af kommunen) efter
forgodtbefindende når der nu er begrænsede muligheder for at parkere.

Jeg har klaget over den ene da jeg på bødetidspunktet holdte på en
besøgsparkering - i det andet tilfælde holdte jeg lige foran et p-forbudt
skilt lige overfor mit hus... Hvad siger I. Er der noget at komme efter?

Nå - men bilen er fortsat rigtig sjov og fin. Den kører lige præcis som den
skal. Og på motorvejen er den HELT i sit es når hastigheden bliver så høj at
turboen ikke tøver med at sparke bilen afsted :)

MVH Juul
- Volvo S60 T5

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-10-05 18:53

"Juul" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Og faktisk vil jeg sige at man i Sverige er mere striks med p-situationen
> end i DK.

Hvad F... skal du oss i Sverige, så kan du lære det ;)).

Fra : Juul

Dato : 23-10-05 19:08

> Hvad F... skal du oss i Sverige, så kan du lære det ;)).

haha - ja jeg har sgu lært det med p-afgifter... Faktisk nåede jeg at få
ikke færre end 3 af dem da jeg havde min danske bil derovre og jeg boede i
centrum af Göteborg. Dem betalte jeg dog aldrig - men med en svensk
registreret bil er det nok en anden sag... :(

MVH Juul

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 19:28

"Juul" <crap@hellhole.com> wrote in message

> Og med første gennemsnitsmåling af benzinøkonomien på min nye (brugte)
> Volvo
> på 8 km/L må man sige jeg har fået den første erfaring man får som
> bilejer... : DET ER DYRT!

Var det 8 km/l, jeg sagde

> Hvad synes I...

Ingen kommenatr - jeg har min egen plads i garagen under huset...

> Nå - men bilen er fortsat rigtig sjov og fin. Den kører lige præcis som
> den
> skal.

Godt at høre - vi må ha' yderligere fotos, når du kommer så langt :)

> Og på motorvejen er den HELT i sit es når hastigheden bliver så høj at
> turboen ikke tøver med at sparke bilen afsted :)

Nu må du holde op - hvor meget har jeg ikke måttet lægge øre
til i denne gruppe, når jeg netop har klaget over turbotøven !

Iøvrigt har min BMW ikke dét
--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Juul

Dato : 23-10-05 20:02

> Var det 8 km/l, jeg sagde

Ja - det er noteret :) Jeg har nu egentlig kørt ganske fornuftigt så måske
den endda går endnu kortere...

> Ingen kommenatr - jeg har min egen plads i garagen under huset...

heldige asen...

> Godt at høre - vi må ha' yderligere fotos, når du kommer så langt :)

Har taget et par stykker. Den er jo ganske almindelig at se på :)

> Nu må du holde op - hvor meget har jeg ikke måttet lægge øre
> til i denne gruppe, når jeg netop har klaget over turbotøven !

Haha - man får ingenting gratis. Prisen for hk fra en forholdsvis lille
motor er jo tydelig. Når man kører normalt med automatgearet i D så føles
den faktisk mest som en 2.4 140 HK. Når man så lukker op for gasspjældet
skal jeg ellers love for at man får momentreaktioner. Lidt mærkelig
karakteristik - men ganske underholdende...

> Iøvrigt har min BMW ikke dét

Jeg ved det. Rigtig lækker motor - moderne diesler har en charme man ikke
kan komme uden om. Jeg håber du bliver glad for den... På et tidspunkt skal
jeg høre mere om hvordan du synes step-tronic fungerer...

MVH Juul

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 20:19

> Ja - det er noteret :) Jeg har nu egentlig kørt ganske fornuftigt så
> måske
> den endda går endnu kortere...

Motorredaktørernes ankepunkt -> T5 kan ikke køre ret langt mellem
tankningerne, når man skal på ferie. Og at tanke ødelægger jo som be-
kendt gennemsnitsfarten -> den bliver lav...

> heldige asen...

He he

> Har taget et par stykker. Den er jo ganske almindelig at se på :)

Hvis du arbejder for Volvo, må ekstraudstyr være overkommelig i pris :)

> [...]
> skal jeg ellers love for at man får momentreaktioner. Lidt mærkelig
> karakteristik - men ganske underholdende...

Jep - husker det fra min hedengangne chippede Volvo...

> Jeg ved det. Rigtig lækker motor - jeg håber du bliver glad for den...

Nu må vi se, når den komme til at udfylde dagligdagen. Der går lige et par
dage...

> På et tidspunkt skal jeg høre mere om hvordan du synes step-tronic
> fungerer...

I automaticmode virker det fint - den skifter umærkeligt. Også under fuld
throttle !
I step-mode har jeg ikke lært det endnu

Spøg til side - det er akavet, når nu jeg er vant til automatic. Jeg glemmer
helt gearskiftet, hvorfor gearkassen selv tager over. Bilen tillader ikke at
motoren sej-trækker - ligesom man ikke blot kan indlægge 5. gear ved
relativ lav hastighed.

En finesse er, at sport/komfort omskifteren er indlagt i skifteposition D
og ikke en separat omskifter som tidligere.
Står den i D til højre (aut), vælges der komfort - står den D til venstre
(step, men uden at have anvendt steptronic !), vælges der sport
(højere omdrejningstal ifm. gearskifte)

Fra : BJ

Dato : 23-10-05 20:07

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Var det 8 km/l, jeg sagde

Så kører han da rimelig pænt.

Få den nu chippet og kom på en tysk autobane.

Måske kan du kommer under 500 km på en 80 liters tankfuld som mig..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-10-05 20:32

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Måske kan du kommer under 500 km på en 80 liters tankfuld som mig..;)

Ka' du osse komme helt ned på 400 ?

:)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : BJ

Dato : 23-10-05 20:39

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ka' du osse komme helt ned på 400 ?

Kun når jeg kører hjem, så går det jo opad hele vejen..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-10-05 21:41

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Ka' du osse komme helt ned på 400 ?

Da jeg havde Camaro med godt trimmet 433 Cui (7,1L) havde jeg problemer
med at komme over 350Km på 80L "rød" 98 oktan.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - ca. 9Km/l ved blandet kørsel....

Fra : Juul

Dato : 24-10-05 17:50

Hehe - idag fik jeg godskrevet den ene bøde efter en meget lang og venlig
klage...

Deres p-automater virker ikke godt nok til at de vil tage imod pengene - i
hvert fald ikke når jeg skal parkere...