Import af bil til gulplade
Fra : Henning Kjærgaard

Dato : 23-10-05 17:40

Hej alle

Har jeg forstået denne hjemmeside korrekt.

http://bilimport.tkrath.dk/

Klip fra siden.:
Omkring gulpladebiler findes der tre forskellige afgiftsklasser:
1 - For biler med en totalvægt (egenvægt + lasteevne) over 2 ton
betales kun 30% afgift. Du skal være opmærksom på at der ikke må være
tale om en personvognslignende bil som f.eks. VW Passat TDI, BMW
5-serie Touring mv. Derimod er biler som BMW X5, Mercedes ML mfl.
iflg. ToldSkat ikke personvognslignende biler, hvorfor afgiften på 30%
kan anvendes.
2 - For personvognslignende gulpladebiler betales der en afgift på
95%.
3 - For biler med en totalvægt mellem 3-4 tons betales en fast afgift
på kun 56.800 kr. uanset bilens nyvognspris. Et eksempel på en bil der
falder inden for denne kategori er en VW Touareg V10.

Hvis jeg har fået det rigtig ind i hovdet. Har kig på denne bil

MERCEDES-BENZ ML 270 CDI Geländewagen EUR 13.500. Det er i danske
kroner ca. 102.000.

Så skal der lige 30% registeringsafgift. Altså ca. 30.000 kr.
Så bil koster incl. registeringsafgift 132.000 kr.

Er dette rigtig forstået?

/Henning

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-05 18:35

Henning Kjærgaard (slet 5QLXJ) wrote:
> [...]
>
> Så skal der lige 30% registeringsafgift. Altså ca. 30.000 kr.
> Så bil koster incl. registeringsafgift 132.000 kr.

Næsten. Du betaler ikke afgift efter indkøbsprisen men efter hvad T&S
vurderer at den er værd...
Regn med ca. 25 % af hvad tilsvarende koster i Danmark.

Fra : Henning Kjærgaard

Dato : 24-10-05 13:09

Tak for svaret.

/Henning

Fra : Henning Kjærgaard

Dato : 24-10-05 13:16

Hej igen

Hvis jeg så ønsker at bruge import muligheden af en
personvognligende bil f.eks. Mercedes c220 årgang 1997 st.car.
Altså 95% afgift.

Den kan jeg ikke finde som gulplade bil i dk. Hvad gør man så
der?

Fra : Thomas

Dato : 28-10-05 19:06

> [...]
>
> Så skal der lige 30% registeringsafgift. Altså ca. 30.000 kr.
> Så bil koster incl. registeringsafgift 132.000 kr.

NEJ - det er helt forkert forstået. Jeg skriver længere nede i samme
afsnit:

"Udgangspunktet for størrelsen registreringsafgiften er altid handelsværdien
i Danmark inkl. afgift og ikke nyvognsprisen i Danmark eller
anskaffelsesprisen uden afgift. Din besparelse skal derfor hentes i
anskaffelsesprisen uden afgift."

Afgiften vil derfor IKKE være 30 tkr.!

--
Mvh/Thomas Krath