/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hydraulisk kobling?
Fra : Ole Sørensen


Dato : 23-10-05 17:18

Hvad vil det sige at en kobling er hydraulisk? Væsketryk? Jeg troede at alle
koblinger var trukket af et kabel/wire. I hvert fald når der var tale om
manuelt gear.

hilsen ole



 
 
Solvang (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Solvang


Dato : 23-10-05 17:28


"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> skrev i en meddelelse
news:435bb7c5$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvad vil det sige at en kobling er hydraulisk? Væsketryk? Jeg troede at
> alle koblinger var trukket af et kabel/wire. I hvert fald når der var tale
> om manuelt gear.
min gamle Mascot havde da hydraulisk kobling...



Morten Fruergaard (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-10-05 17:31

Ole Sørensen wrote:
> Hvad vil det sige at en kobling er hydraulisk? Væsketryk?

Jep.

> Jeg troede at alle koblinger var trukket af et kabel/wire.

Niks


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



alexbo (23-10-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 23-10-05 17:26


"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> skrev


> Hvad vil det sige at en kobling er hydraulisk? Væsketryk?

Ja, ligesom bremserne
i sig selv er de ikke hydrauliske, men overførslen af kraft fra pedal til
kobling/bremse er hydraulisk.

mvh
Alex Christensen



Per Krabbe (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Krabbe


Dato : 23-10-05 17:56


"Ole Sørensen" <sorrynomail@asjdhfajklsdhgjk.dk> skrev i en meddelelse
news:435bb7c5$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hvad vil det sige at en kobling er hydraulisk? Væsketryk? Jeg troede at
> alle koblinger var trukket af et kabel/wire. I hvert fald når der var tale
> om manuelt gear.
>
> hilsen ole

Min 911 fra 81 er uden hydraulik - den gang havde de benmuskler

pkc




Ivar (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 23-10-05 18:09

Per Krabbe skrev:

> Min 911 fra 81 er uden hydraulik - den gang havde de benmuskler

I de fleste biler er det med kabeltræk.
Volvo Amazon var med hydraulik, senere modeller fra Volvo var
med kabel.


Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
alarm ved svar på egne meddelelser, yEnc, statestik for grupper mm.
Hent dansk version her: http://www.mesnews.net/chargement-gb.php



Leif Neland (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 24-10-05 12:00

Ole Sørensen wrote:
> Hvad vil det sige at en kobling er hydraulisk? Væsketryk? Jeg troede
> at alle koblinger var trukket af et kabel/wire. I hvert fald når der
> var tale om manuelt gear.

Som andre har sagt, så er en hydraulisk kobling lige som en bremse, med
væsketryk.

Nogle har endda forstærker på, ligesom en bremseforstærer.

Det har min Landcruiser, mens min fars Peugeot 505 er tung som et ondt år i
koblingen.

Leif



Ole Sørensen (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 24-10-05 22:57

Leif Neland wrote:
> Som andre har sagt, så er en hydraulisk kobling lige som en bremse,
> med væsketryk.
>
> Nogle har endda forstærker på, ligesom en bremseforstærer.

Vil det sige at man ikke kan justere koblingspunktet på en hydraulisk
kobling som er selvjusterende?
Hvordan virker det selvjusterende i denne sammenhæng?

hilsen ole



Leif Neland (25-10-2005)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 25-10-05 13:27

Ole Sørensen wrote:
> Leif Neland wrote:
>> Som andre har sagt, så er en hydraulisk kobling lige som en bremse,
>> med væsketryk.
>>
>> Nogle har endda forstærker på, ligesom en bremseforstærer.
>
> Vil det sige at man ikke kan justere koblingspunktet på en hydraulisk
> kobling som er selvjusterende?

Det skulle vel ikke være nødvendigt.

> Hvordan virker det selvjusterende i denne sammenhæng?


Vil man have koblingspunktet længere ned, tapper man noget olie af

Leif



Ole Sørensen (25-10-2005)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 25-10-05 20:49

Leif Neland wrote:
> Vil man have koblingspunktet længere ned, tapper man noget olie af

Ok, hvis man synes at koblnigspunktet ligger højere oppe end tidligere, så
er det måske koblingen der er blevet slidt lidt mere med tiden, og
selvjusteringen ikke helt kan opveje dette?
hilsen ole



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste