erfaring --> Peugeot 307 S.W
Fra : .salem

Dato : 23-10-05 01:30

Hej

Nogen der har erfarng med Peugeot 307 SW
Er det noget skrammel? og er det varmt med et glastag om sommeren :)
Hvad med vedligeholdelse?
andre ting?!?!?

takker
..salem

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-10-05 05:55

> Nogen der har erfarng med Peugeot 307 SW
> Er det noget skrammel? og er det varmt med et glastag om sommeren :)
> Hvad med vedligeholdelse?
> andre ting?!?!?

En ting som i hvert fald er 100 % sikkert er at den bil vil få det rigtigt
svært med det rygte den har - fortjent eller ufortjent.
I hele befolkningen er den bil synonymet på brandbil - og jeg kan ikke
forestille mig at det ikke vil have indflydelse på økonomien når den en gang
skal sælges.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 23-10-05 18:54

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> I hele befolkningen er den bil synonymet på brandbil - og jeg kan ikke
> forestille mig at det ikke vil have indflydelse på økonomien når den en

Mon så ikke man kan gøre sig et rigtigt røverkøb på brugtmarkedet?

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-05 19:16

"Lars L. Hansen" skriver:

> Mon så ikke man kan gøre sig et rigtigt røverkøb på brugtmarkedet?

Nej, et brandgodt køb !!!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 23-10-05 09:48

".salem" <salem@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen der har erfarng med Peugeot 307 SW
> Er det noget skrammel? og er det varmt med et glastag om sommeren :)
> [...]

Vis det virkelig er gået hen over hovedet på dig så kan du jo starte med at
læse dette:

http://www.stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051008/BEGGE/110080720/0/AARHUS&SearchID=73224238277283

http://www.stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050820/BEGGE/108200320/0/AARHUS&SearchID=73224238391506

http://www.stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050820/BEGGE/108200316/0/AARHUS&SearchID=73224238391506

http://www.stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050820/AARHUS/108200311/0/AARHUS&SearchID=73224238391506

http://www.stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050716/BEGGE/107160204/0/AARHUS&SearchID=73224238391506

Du kan finde mange flere artikler hvis du søger på "307"

Hvis du bestemmer dig for en 307, så sørg for ikke at betale for meget for
den. Check også om de to brand fejl BEGGE er blevet rettet (der er to fejl i
elsystemet der skaber brandene, og der er lavet to tilbagekaldelser for at
rette dem).

Mvh
Thomas

Fra : .salem

Dato : 23-10-05 10:28

ok så er ordet skrammel på sin plads. Vidste ikke det var 307'erne der havde
disse problemer

men tak for link

..salem

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-05 19:16

".salem" skriver:

> ok så er ordet skrammel på sin plads. Vidste ikke det var 307'erne der havde
> disse problemer

Helt ærligt, så ville jeg ikke være så bange....

Fra : KASO

Dato : 24-10-05 06:28

> [...]
> i elsystemet der skaber brandene, og der er lavet to tilbagekaldelser for

Men før du bliver skræmt fra vid og sans, så husk, at andre mærker også har
deres fejl og problemer. F.eks. har VW også flere "brandbiler" (bl.a.
Touran) - de har bare ikke fået så megen omtale!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-05 07:05

KASO skriver:

> Men før du bliver skræmt fra vid og sans, så husk, at andre mærker også har
> deres fejl og problemer.

Korrekt

> F.eks. har VW også flere "brandbiler" (bl.a.
> Touran) - de har bare ikke fået så megen omtale!

Det er såmænd ikke brandfaren der er problemet, men fabrikantens
behandling af problemet (eller mangel på samme), men som skrevet
tidligere - _så_ slemt er det heller ikke...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-10-05 18:16

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> Det er såmænd ikke brandfaren der er problemet, men fabrikantens
> behandling af problemet (eller mangel på samme),

Det er standarden, at man ikke vil afhjælpe problemer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : TDN

Dato : 24-10-05 07:09

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Men før du bliver skræmt fra vid og sans, så husk, at andre mærker også
> har deres fejl og problemer. F.eks. har VW også flere "brandbiler" (bl.a.
> Touran) - de har bare ikke fået så megen omtale!

Og du har stadig ikke forstået at det, der vækker forargelse i befolkningen
(ihvertilfælde alle dem jeg har talt med om det) er Pegeuots håndtering af
sagen. Og for det ikke skal være løgn fortsætter de med at undlade at
tilbagekalde C2, C3 og C3 Pluriel hvor fjedrene knækker og beskadiger dækket
(ligesom Picasso og Berlingo). Først efter massiv medieomtale med eksempler
på folk der har været udsat for det, vælger de nu at lave en tilbagekaldelse
på trods at de har visdst det et stykke tid jf. FDM.

Om det Peugeot er værre eller bedre end andre mht. til fejl og
tilbagekaldelser tager jeg ikke stilling til her, udelukkende deres
håndtering af farlige fejl.

Mvh
Thomas

Fra : KASO

Dato : 24-10-05 07:47

> [...]
> nu at lave en tilbagekaldelse på trods at de har visdst det et stykke tid

Det, jeg ikke forstår, er at forargelsen kun er tilstede, når det er PSA,
det gælder. Da VAG undlod at tilbagekalde TT efter at flere personer var
blevet dræbt, Passat/A4, der ikke kunne bremse etc. var der ikke nær samme
"foragelse". Det samme var tilfældet, da Corolla tabte dækkene i kritiske
manøvrer - og ikke ville tilbagekalde. Listen er lang over tilsvarende
"hændelser" - se blot Mitsubishi, hvis nuværende økonomiske problemer i høj
grad har sammenhæng med "fortielser", men "forargelsen" kommer kun, hvis det
er franske biler - og især PSA - for så kan man jo passende støve sine gamle
fordomme af!

> Om det Peugeot er værre eller bedre end andre mht. til fejl og
> tilbagekaldelser tager jeg ikke stilling til her, udelukkende deres
> håndtering af farlige fejl.

Og heller ikke her er de værre eller bedre end andre! Det betyder ikke, at
jeg mener, at det er rigtigt at forsøge at fortie farlige fejl - bestemt
ikke!

Fra : Anders

Dato : 24-10-05 10:45

"KASO" <a@b.dk> wrote in message

> [...]
> jeg mener, at det er rigtigt at forsøge at fortie farlige fejl - bestemt

Helt enig !!

Anders