afgift ved montering af større motor
Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-10-05 19:34

Er der nogen der har erfaring med betaling af afgift hvis man lægger en
større motor i en bil og overskrider 20 pct grænsen?
Evt. monterer turbo osv.

Så vidt jeg kan se på told skats hjemmeside, skal man betale afgift af
bilens nye værdi. Vil det sige at man ikke kun betaler afgift af
værdiforøgelsen, men af hele bilens værdi?

Niels

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 22-10-05 19:44

Niels Bengaard skrev:
> [...]
> bilens nye værdi. Vil det sige at man ikke kun betaler afgift af
> værdiforøgelsen, men af hele bilens værdi?

Ja bilen skifter ifølge T-S logik identitet og derfor skal der betales
afgift af hele bilen, efter at den er synet med konstruktive ændringer

--
Keld Rasmussen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-10-05 20:11

> Ja bilen skifter ifølge T-S logik identitet og derfor skal der betales
> afgift af hele bilen, efter at den er synet med konstruktive ændringer
>
> --
> Keld Rasmussen

Så det billigste er så at bygge på en udenlandsk bil, der ikke er betalt
afgift af endnu eller hvad?

Det kan være man skal sende et brev til dem med ens konkrete planer og høre
svaret, de 5 eksempler der er på deres hjemmeside spænder jo fra en 40%
forøgelse der ikke kræver afgift til en 17% der skal betales på.

Niels

Fra : Leif Neland

Dato : 24-10-05 11:50

Keld Rasmussen wrote:

> Ja bilen skifter ifølge T-S logik identitet og derfor skal der betales
> afgift af hele bilen, efter at den er synet med konstruktive ændringer

Er der ikke noget med at man får registreringsafgift retur, hvis bilen
bliver solgt til udlandet?

Kan man så ikke sælge den til en stråmand i Tyskland, bygge den om, og så
købe den tilbage?

Leif

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-10-05 14:40

> Er der ikke noget med at man får registreringsafgift retur, hvis bilen
> bliver solgt til udlandet?
>
> Kan man så ikke sælge den til en stråmand i Tyskland, bygge den om, og så
> købe den tilbage?

Det er nok lidt forbesværligt. Jeg skriver til dem og hører hvad de mener,
måske er det ikke et problem, jeg bygger jo ikke bilen om til en dyrere
model i samme serie. Jeg tager jo den dyreste model og lægger en mindre
motor i både hvad angår kubik og cylindre. Men effekten er højere pga.
turbo.

Niels