vanskeligt emne---for meget støj
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 22-10-05 17:22

Vores nabo har fået ny logerende!

Han er i besiddelse af en bil forsynet med sportsudstødning!!!.
M. h. t. støjgener , vil jeg gerne spørge: Hvad siger loven om
dette???
Eller,hvis man ikke lige ved det, Hvor kan jeg få det oplysr?

Venlig hilsen
E. Nielsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 17:29

"Ejnar Nielsen" <Ejnar-nielsenNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vores nabo har fået ny logerende!
>
> Han er i besiddelse af en bil forsynet med sportsudstødning!!!.
> M. h. t. støjgener , vil jeg gerne spørge: Hvad siger loven om
> dette???

Er det en nyere bil, så kan man måle sig frem til det.

> Eller,hvis man ikke lige ved det, Hvor kan jeg få det oplysr?

dk.videnskab.jura.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-10-05 17:54

Hej!

Ejnar Nielsen wrote:

> Vores nabo har fået ny logerende!
>
> Han er i besiddelse af en bil forsynet med sportsudstødning!!!.

Hvor stort et problem kan det være? Det er vel kun når han kører til/fra garagen
og det er vel kortvarigt.

Mit råd: Lev med det. Fortæl ham evt. at i gerne vil have han ikke lader bilen
holde i tomgang i længere perioder ved jeres hus så i ikke bliver unødigt
forstyrret.

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som har standard udstødning/luftfilter på sin bil)

"God bless the american smallblock"

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 21:07

> Fortæl ham evt. at i gerne vil have han ikke lader bilen
> holde i tomgang i længere perioder ved jeres hus så i ikke bliver unødigt
> forstyrret.

Som reglerne er må du ikke lave unødig støj og forurening.

Umidlbart vil jeg antage at en sportspotte ikke er andet en unødig støj.

Men tomgang og opgasning er efter dette ikke tilladt.

/SWP

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-10-05 17:50

> [...]
> dette???
> Eller,hvis man ikke lige ved det, Hvor kan jeg få det oplysr?

www.fstyr.dk

Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 20:05

Niels Bengaard wrote:
> www.fstyr.dk

Du skal ind i det der hedder Detailforskrifter, og her skal du ned og
finde punkt 7.05 og 11.01. det første er støjgrænserne, det andet er
målemetoden.

Du skal så også have fat i en støjmåler, hvis du selv vil prøve at finde
ud af det.

Om du vil få noget ud af at melde det til politiet tør jeg ikke love.
Men de har dog mulighed for at indkalde bilen til syn hvis de mener den
larmer for meget.

Men får du fat i måleudstyr og du måler støj over 80 db skulle du have
en sag.

Her er en lille oversigt over hvad man regner forskellige lyde til i db.
<http://www.windpower.org/da/tour/env/db/dbdef.htm>

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 18:49

> [...]
> dette???
> Eller,hvis man ikke lige ved det, Hvor kan jeg få det oplysr?

Mener at det står i detailforeskrifter for motorkøretøjer. Jeg husker ikke
lige hvor mange dB det er og ved hvilket omdrejningstal.
Men det virker ikke som om det er noget applus bruger særlig meget tid på,
heller ikke politiet gider gøre noget ved det.
Vi bor et sted hvor der er meget bytrafik og ind imellem kommer der godt nok
nogle køretøjer som larmer VIIIILDT meget. Ja nogen gange er det så voldsomt
at min bilalarm går igang. Jeg synes det er fuldstændig grotesk at politiet
ikke gør bare en smule for at få stoppet de værste.
Det er ikke kun biler der lamer, men også de for¤"!¤¤ 45 knallerter med
"speciel" udstødning. Det var da helt utrolig at de skal larme mere end en
motocross-cykel der kører på lukket bane.
Nogle gange har jeg bare sådan en lyst til at gå op på 1.sal og hælde en
spand vand ned i hovedet på de knægte der fræser forbi med 80 Km/t midt i
byen.
De sidste larm-syndere er store lastbiler med tomme lad hvor der åbenbart
skal ligge kæder og andre ting i. Desværre har kommunen valgt at lave et
vejbump som ikke virker efter hensigten.....men det er i stand til at
generere nogle ufattelig rabalder-brag fra lastbilerne med de tomme lad
((
(glæder mig til de bliver færdige med omfartsvejen)

Nå men jeg tror ikke du skal regne med at politiet eller andre gider slå et
slag for lidt mindre larm.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 22:08

> Vores nabo har fået ny logerende!
>
> Han er i besiddelse af en bil forsynet med sportsudstødning!!!.

Ja for satan, det var da ikke sjovt!!!, LAD DOG de unge ha det lidt spass
inden de bliver gamle og kedelige, og køber en fiat multipla..

> [...]
> dette???
> Eller,hvis man ikke lige ved det, Hvor kan jeg få det oplysr?

Suk, hvis han gasser vildt op, så spørg ham dog om ikke han kan forlade
kvarteret stille og roligt, men gør det PÆNT, der er ikke noget mere
irriterende end folk der kommer og leger politi, det bringer ens pis i kog,
og så gør man IKKE som folk ønsker.. HADER folk der leger politi !!!

Mvh
Morten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 06:12

"Juel" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse

> [...]
> irriterende end folk der kommer og leger politi, det bringer ens pis i
> kog, og så gør man IKKE som folk ønsker.. HADER folk der leger politi !!!

Det gør utilpassede unge jo, såhh det!

Nok fordi de ikke har argumenter imod det der bliver sagt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-10-05 07:55

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Det gør utilpassede unge jo, såhh det!
> Nok fordi de ikke har argumenter imod det der bliver sagt :)

Eller fordi øretæverne i opdragelsen er afskaffet.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 08:09

> Eller fordi øretæverne i opdragelsen er afskaffet.

Så du mener at de øretæver de ikke fik, dem giver de videre til deres
omgivelser?

Så vil jeg godt anmode om et hurtigt generationsskifte :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-10-05 12:07

> Så du mener at de øretæver de ikke fik, dem giver de videre til deres
> omgivelser?

Nej, jeg mener de øretæver der åbenbart manglede i opdragelsen for at
vedkommende havde lært respekt for andre og andres ting.

> Så vil jeg godt anmode om et hurtigt generationsskifte :)

Pas på det så ikke også bliver et andet skifte.

Fra : fnug

Dato : 22-10-05 22:46

prøv at gå ind her og læs:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-
Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap11.pdf

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.63.75.60)