Diesel eller benzin?
Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 11:27

Indtil min tur til Nürburgring i sommers var jeg ikke i tvivl om,
hvad jég ville vælge, hvis jeg skulle ha' ny bil - nemlig benzin-
motor. Jeg var indtil da af den overbevisning, at dieselmaskiner
havde for lille et spillerum ift. de enkelte gear - og dét ødelagde
fornøjelsen. Aut. dog en anbefalelsesværdig mulighed...

Imidlertid gav ovenstående arrangement mig mulighed for at op-
leve en moderne 6 cylindret diesel maskine a la BMW på 3 liter,
(+200 hk), og oplevelsen ændrede verden.

Så meget at jeg har købt mig en '03 BMW 530d Touring step-
tronic med alt i udstyr. F.eks. el-ratstamme og -nakkestøtter, anti-
spin, stabilitetskontrol, aut. niveauregulering, M-undervogn m/17",
navi og TV, 8 airbags (for/bag) - toledoblå med beige læder :)

Jeg ved godt, BMW'en er dyr i DK, men hold da helt kæft en motor-
vejsexpres. Man fornemmer tydeligt de samme grundlæggende
kvaliteter, som min legandariske Opel Omega 3.0i-24 også besad,
og som man som sportslig driver satte så stor pris på.

Den BMW 3.0d steptronic styrer for vildt - prøv den
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-05 11:47

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spin, stabilitetskontrol, aut. niveauregulering, M-undervogn m/17",
> navi og TV, 8 airbags (for/bag) - toledoblå med beige læder :)

Jamen et stort tillykke til "hinsidan".
I mine øjne klart den flotteste og lækreste "Femmer" fra BMW - både inde og
ude.

> [...]
> og som man som sportslig driver satte så stor pris på.
>
> Den BMW 3.0d steptronic styrer for vildt - prøv den

Jamen vi glæder os så sandelig da alle, til at prøve din bil...

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-05 12:04

> Jamen et stort tillykke til "hinsidan".

> I mine øjne klart den flotteste og lækreste "Femmer" fra BMW - både inde
> og ude.

Kan se at det er den sidste nye model du har købt, så jeg trækker lige
ovenstående udsagn tilbage.

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 12:32

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

Tak...

> Kan se at det er den sidste nye model du har købt

Det er en E39... - www.autopower.se/modellguiden/e39.asp
Den sidste opdaterede E39 med ny udgave af turboladeren blev
produceret i 2003 - min er iflg. BMW München, hvor bilen netop
er blevet serviceret, sidste nye model

Bilen kan sgu checkes af forhandleren vha. nøglen - km og sån...

Fra : Henrik B.

Dato : 22-10-05 13:29

> Det er en E39... - www.autopower.se/modellguiden/e39.asp
> Den sidste opdaterede E39 med ny udgave af turboladeren blev
> produceret i 2003 - min er iflg. BMW München, hvor bilen netop
> er blevet serviceret, sidste nye model

Godt så! Så ER det jo den rigtigt model. )))

> Bilen kan sgu checkes af forhandleren vha. nøglen - km og sån...

Jep, ganske smart. Det kan man på de fleste nyere biler. Det forhindrer
bl.a. også km-fusk.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 22-10-05 17:02

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse news:435a2324$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Tak...

Er du flyttet til Sverige Mogens?

/Jakob

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 17:15

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> Er du flyttet til Sverige, Mogens?

Det er meget tæt på, at vi gør det -> huset i DK er solgt
og et nyt erhvervet på Vestre Hamn i Malmø.
Vi får verdens bedste udsigt -> til DK

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 22-10-05 17:29

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse news:435a65a8$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det er meget tæt på, at vi gør det -> huset i DK er solgt
> og et nyt erhvervet på Vestre Hamn i Malmø.
> Vi får verdens bedste udsigt -> til DK

Nådada - jamen god tur så

/Jakob

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 17:33

> Nådada

Jow jow - nu må vi se...

> jamen god tur så

Thanx

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 22-10-05 17:39

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse news:435a69db$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Thanx

Det gælder selvfølgelig både den store tur til Sverige
og de daglige ture frem og tilbage i nyerhvervelsen

/Jakob

Fra : John Sahl

Dato : 22-10-05 12:11

Mogens wrote:
> [...]
> spin, stabilitetskontrol, aut. niveauregulering, M-undervogn m/17",
> navi og TV, 8 airbags (for/bag) - toledoblå med beige læder :)

17" må være vinterfælge på sådan en spand. Tillykke med den

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 12:33

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> 17" må være vinterfælge på sådan en spand.

He he - original er 16", så dét er vinteraluerne (225/45x16)
17" sommeralu med 235'ere...

>Tillykke med den

Thanx

Fra : Lars G

Dato : 22-10-05 12:34

Mogens wrote:
> [...]
> spin, stabilitetskontrol, aut. niveauregulering, M-undervogn m/17",
> navi og TV, 8 airbags (for/bag) - toledoblå med beige læder :)

Antispin og M-undervogn er da vist det man kalder overflødigt
ekstra udstyr i en diesel oser

Men tillyke med din drømme bil.

--
Lars G

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 12:41

"Lars G" <larsbg@_-_gmail.com> wrote in message

> Antispin og M-undervogn er da vist det man kalder overflødigt
> ekstra udstyr i en diesel oser

193 hk og 410 Nm v/1.750 omdr - det tror jeg sgu ikke, do
0-100 km/t på 8,1/8,4 sek - topfart 227 km/t

> Men tillykke med din drømme bil.

Thanx

Fra : Bo Velschow

Dato : 22-10-05 13:31

> 0-100 km/t på 8,1/8,4 sek - topfart 227 km/t
^^^^^^^^

I varmt/koldt vejr? Eller på gode/dårlige dage??

Tillykke med "spanden"

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 17:43

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars G" <larsbg@_-_gmail.com> wrote in message

> 193 hk og 410 Nm v/1.750 omdr - det tror jeg sgu ikke, do

Selv min forholdsvis motorsvage 145hk 355Nm v/2300 rpm giver store problemer
med hjulspin ved accelleration i 3. gear, såhh jeg vil gerne have antispin

> 0-100 km/t på 8,1/8,4 sek - topfart 227 km/t

Jeg kender ikke min accelleration 0-100, men den er tæt på den samme som for
en Golf V 140hk.

Topfart underkant 200, vil jeg tro (jeg mangler et gear mere :))

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-05 17:59

> Selv min forholdsvis motorsvage 145hk 355Nm v/2300 rpm giver store
> problemer med hjulspin ved accelleration i 3. gear, såhh jeg vil gerne
> have antispin

Aaahh.....så skal det vist være møj fedtet - eller også vejer den ikke mere
end 8 - 900 kg.

Eller du har en ketchup-effekt af den anden verden!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-10-05 07:50

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Aaahh.....så skal det vist være møj fedtet - eller også vejer den ikke
> mere end 8 - 900 kg.

Det skal bare være vådt :)
Den vejer officielt 1150 kg.

> Eller du har en ketchup-effekt af den anden verden!

Hvis det er en eller anden form for defekt du hentyder til så har den den
ikke :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 02-11-05 18:26

> Hvis det er en eller anden form for defekt du hentyder til så har den den
> ikke :)

Det er ikke som sådan en defekt, men noget tidlige turbobiler led meget af
(også diesel!) Det er når effekten kommer som en stor udladning, lige med
ét, med et bestemt omdrejningstal.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Non-Desperado

Dato : 02-11-05 22:41

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev:

>Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Volvo 245 Van ?

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-11-05 07:46

> Volvo 245 Van ?

Ja, og Saab 9000 til den midaldrende.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-05 19:52

> Ja, og Saab 9000 til den midaldrende.

Det kan godt være at du hár været til midtvejstjek - men det har jeg ikke!

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 03-11-05 19:57

KLIP

> Det kan godt være at du hár været til midtvejstjek - men det har jeg ikke!

Njaee ... jeg tror nu, Jan stadig går ind under fabriksgarantien..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-11-05 20:42

> Njaee ... jeg tror nu, Jan stadig går ind under fabriksgarantien..

Ja, jeg betragter mig selv som en vårhare...

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-11-05 20:41

Men du er godt forberedt, kan jeg se..

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-10-05 13:11

Halløj,

On Sat, 22 Oct 2005 13:33:47 +0200, Lars G <larsbg@_-_gmail.com>
wrote:

>Antispin og M-undervogn er da vist det man kalder overflødigt
>ekstra udstyr i en diesel oser

Aaaah.. Antispin i nævnte bil er ikke overflødigt skulle jeg lige
indsparke

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-10-05 13:14

Hej Mogens,

On Sat, 22 Oct 2005 12:26:39 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

> [...]
>og som man som sportslig driver satte så stor pris på.
>
>Den BMW 3.0d steptronic styrer for vildt - prøv den

Ahhh.. Tillykke med den! Dejlig, dejlig bil. Hvor meget måtte du
slippe for den - og hvor langt har den kørt?

Min er jo en '02 BMW 530d Touring Steptronic med alt i udstyr

....dog ikke niveauregulering og M-undervogn. Mangler også massagesæder
i øvrigt, men ellers er den komplet - og nu faldt jeg lige over en
2005-2 kort-CD til GPS'en så nu er de sidste rundkørsler med

** Lars

Fra : Thomas

Dato : 22-10-05 14:04

> og nu faldt jeg lige over en
> 2005-2 kort-CD til GPS'en så nu er de sidste rundkørsler med

Hej Lars - så må du jo vide om denne DVD passer over i det NAVI anlæg ;)

http://cgi.ebay.de/BMW-NAVI-DVD-ROAD-MAP-EUROPE-BUSINESS-2005-1_W0QQitemZ4583124538QQcategoryZ57298QQrdZ1QQcmdZViewItem

2005-2 er vel seneste udgave - ovenstående er 2005-1, så det må være den
næst seneste udgave?

--
Mvh/TK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-10-05 23:35

Hej,

On Sat, 22 Oct 2005 15:03:51 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>2005-2 er vel seneste udgave - ovenstående er 2005-1, så det må være den

Det kommer an på hvilken version af navigationscomputer, der er i
bilen. Hvornår er bilen fra? Så vidt jeg husker er også de seneste
udgaver af E39 forsynet med CD baseret navigation - og DVD først i
E60. Men der står vist et DVD logo på den, hvis den kan læses DVD
skiver.

Men du kan finde CD kort i samme prisklasse på ebay (det var der jeg
købte min), der skal bare et sæt på 7 CD'er til for at have hele
Europa.

** Lars

Fra : Thomas

Dato : 23-10-05 00:00

> [...]
> udgaver af E39 forsynet med CD baseret navigation - og DVD først i
> E60. Men der står vist et DVD logo på den, hvis den kan læses DVD

Der er selvfølgelig DVD regner i den ;) , så ovenstående kort må da virke i
den?

--
Mvh/TK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 10:19

Hej,

On Sun, 23 Oct 2005 01:00:18 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Der er selvfølgelig DVD regner i den ;) , så ovenstående kort må da virke i
>den?

Jeps... Det skulle bestemt mene!

Stakkels mig må jo nøjes med en CD baseret regner

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 25-10-05 20:58

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> Jeps... Det skulle bestemt mene!

Kan den navigere over grænser?
--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-10-05 21:11

Hej,

On Tue, 25 Oct 2005 21:57:45 +0200, "Mogens"

>Kan den navigere over grænser?

Ja - fra Sverige til Danmark gør den helt uden problemer. Også MKIV
(CD-udgaven). Alle kort CD'erne har så vidt jeg ved motorveje/major
roads for hele Europa (fx sad der et Tysk kort i min da jeg købte den,
den kunne indre København og motorveje i Sverige).

Men DVD kortet - i MKV regneren kan du navigere i hele Europe på én
skive. Med CD-ROM udgaven ville du typisk sætte skiven på
destinationslandet i (som kan motorvejsnettet hvor du kører fra) og så
angive din destinationsadresse.

CD'en til Europa har Danmark/Sverige/Norge/Finland på med udmærket
dækning. Købes til fordelagtig pris på ebay.de bl.a....

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 25-10-05 21:13

> [...]
> roads for hele Europa (fx sad der et Tysk kort i min da jeg købte den,
> den kunne indre København og motorveje i Sverige).

OK...

> [...]
> CD'en til Europa har Danmark/Sverige/Norge/Finland på med udmærket
> dækning. Købes til fordelagtig pris på ebay.de bl.a....

DVD-udgaven er allerede på vej til moi

Fra : BJ

Dato : 25-10-05 21:18

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> DVD-udgaven er allerede på vej til moi

Skal du så om i bagagerummet for at skifte lyd-CD'ere..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-10-05 21:26

Hej,

On Tue, 25 Oct 2005 22:17:59 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Skal du så om i bagagerummet for at skifte lyd-CD'ere..?

Navigationscomputeren sidder i bagi i BMW'en... Det samme gør
CD-Changeren i øvrigt... Lidt *znork* det sidste.

Jeg har lige købt en lille radiosender, som man kan koble på MP3
spilleren.. Så er det at tune radioen i bilen ind på den frekvens
senderen står på og *vupti* har du musik fra din iPOD i radioen.

** Lars

Fra : BJ

Dato : 25-10-05 21:33

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Navigationscomputeren sidder i bagi i BMW'en... Det samme gør
> CD-Changeren i øvrigt... Lidt *znork* det sidste.

Jeg har plads til 11 stk. lyd-CD.

10 i bagagerummet og 1 i selve radioens betjeningspanel.

Man kan jo blive lidt træt af karrusellen i bagagerummet..

> Jeg har lige købt en lille radiosender, som man kan koble på MP3
> spilleren.. Så er det at tune radioen i bilen ind på den frekvens
> senderen står på og *vupti* har du musik fra din iPOD i radioen.

Radiosystemet er forberedt til både MD og MD-changer (og også DAB).

Volvo, Sverige er blot ikke interesseret i at give disse tilbud også.

Jeg har korresponderet med Mitsubishi, Japan, men de kan intet gøre, da det
er et OEM-produkt leveret til Volvo.

Humlen ligger begravet i en styreboks i bagagerummet. Der giver kun plads
til CD-changer samt TV.

Jeg forstår ikke bilfabrikanter, der partout vil levere audio/video til
automobiler ikke kører linien helt ud.

De er da nogen værre amatører, der tager sig det så rigeligt betalt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-10-05 06:50

Halløj,

On Tue, 25 Oct 2005 22:32:55 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Jeg har plads til 11 stk. lyd-CD.
>10 i bagagerummet og 1 i selve radioens betjeningspanel.

Som ægte tysk auto har min selvfølgelig - KASSETTEBÅND foran. Hehe..

Heldigvis er det dog skjult bag skærmen til computeren

> [...]
>automobiler ikke kører linien helt ud.
>
>De er da nogen værre amatører, der tager sig det så rigeligt betalt..

Ja det er altså noget ærgeligt. Jeg har faktisk set på flere projekter
til E39 hvor du mokker en lille PC ind i bilen, kobler den på og så
har du DVD, MP3, webbrowser, e-Mail mm i bilen - det er fuldt
integreret i bilen og kører som et lille Windows program. Men har vist
erkendt at jeg ikke gider rode med at få det til at spille - havde
ellers en plan om at det kunne være sjov at sætte i...

** Lars

Fra : BJ

Dato : 26-10-05 13:09

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som ægte tysk auto har min selvfølgelig - KASSETTEBÅND foran. Hehe..

Den lever jeg også med.

> Heldigvis er det dog skjult bag skærmen til computeren

Min sidder lige midt i systemet og smiler til mig..)

> [...]
> erkendt at jeg ikke gider rode med at få det til at spille - havde
> ellers en plan om at det kunne være sjov at sætte i...

Jeg har set på nette, der arbejdes med samme projekt til en S60..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 25-10-05 21:33

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Skal du så om i bagagerummet for at skifte lyd-CD'ere..?

Ja, men jeg bruger sjældent at udskifte CD'erne.
Jeg hører som oftest Radio Energy eller 100FM, "world wide

Fra : BJ

Dato : 25-10-05 21:39

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg hører som oftest Radio Energy eller 100FM, "world wide

LOL, jeg kan klare mig med VLR og DR 3 indenfor landets grænser.

Ellers står den på RSH, FFN og Skyradio (med børsinformationer og vejrudsigt
på RDS-displayet)..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 26-10-05 05:40

> LOL, jeg kan klare mig med VLR og DR 3 indenfor landets grænser.

DR3? - hører jeg absolut aldrig. De kan ikke lave radio :)
VLR kender jeg

> Ellers står den på RSH, FFN og Skyradio (med børsinformationer og
> vejrudsigt på RDS-displayet)..))

Jow jow - det hedder jo et informationscenter :)

Fra : BJ

Dato : 25-10-05 21:17

> [...]

> roads for hele Europa (fx sad der et Tysk kort i min da jeg købte den,
> den kunne indre København og motorveje i Sverige).

Ha, Volvos RTI var også dengang langt fremme.

Min har plads til 6 stk. navigations-CD'ere..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 15:11

> Ahhh.. Tillykke med den!

Thanx

> Dejlig, dejlig bil. Hvor meget måtte du slippe for den

Man får dem sjældent under 20.000 euro...

>og hvor langt har den kørt?

90.000 km

> Min er jo en '02 BMW 530d Touring Steptronic med alt i udstyr...

Jep... - 184 eller 193 hk?

> ...dog ikke niveauregulering og M-undervogn.

Kører som på skinner og uden nikkebevægelser eller krænging gennem
motorvejskurverne - med +200. M-undervognen sænker endvidere
undervognen.

> Mangler også massagesæder i øvrigt, men ellers er den komplet

Varme i rattet?

> og nu faldt jeg lige over en 2005-2 kort-CD til GPS'en
> så nu er de sidste rundkørsler med

Faldt over?

Eet spørgsmål - hvordan justerer man sikkerhedsselernes øverste beslag?
(hvor selen kommer ud af dørstolpen)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-10-05 16:04

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Eet spørgsmål - hvordan justerer man sikkerhedsselernes øverste beslag?
>(hvor selen kommer ud af dørstolpen)

er der ikke noget at trykke på i siderne af beslaget, eller i toppen
af det ?

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 16:27

<jan@stevns.net> wrote in message
> "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

> er der ikke noget at trykke på i siderne af beslaget, eller i toppen
> af det ?

Nope - den mulighed forelægger ikke. Beslaget er planforsænket...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-10-05 23:41

Hejsa,

On Sat, 22 Oct 2005 16:10:59 +0200, "Mogens"

>Man får dem sjældent under 20.000 euro...

I know... Min kostede 21.900.

>Jep... - 184 eller 193 hk?

193 hk.. og 16:9 navi.

>Kører som på skinner og uden nikkebevægelser eller krænging gennem
>motorvejskurverne - med +200. M-undervognen sænker endvidere
>undervognen.

Nice.. Jeg vil sige, efter jeg fik nye støddæmpere i min - forsvandt
nikkebevægelserne også her!

>Varme i rattet?

Ahh. Nej, heller ikke! Det kunne faktisk være meget godt her i det
svenske efterårsvejr. Semi-komplet må det vel efterhånden være så

>Faldt over?

Købte den på e-Bay.de til omkring 150 kroner... Og det var sgu en
original skive der kom med posten. Hmmm...

>Eet spørgsmål - hvordan justerer man sikkerhedsselernes øverste beslag?
>(hvor selen kommer ud af dørstolpen)

JA - og det kan man så faktisk ikke. I følge manualen justerer den sig
selv i forhold til sædets position. Det er faktisk korrekt, hvis du
justerer det i højden flytter beslaget sig også. Men du kan justere
det seperat (jeg har ihvertifælde ikke fundet ud af det). Heldigvis
passer selven så fint til mig.

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-10-05 23:51

Hej,

On Sun, 23 Oct 2005 00:40:49 +0200, Lars Knudsen

>Ahh. Nej, heller ikke! Det kunne faktisk være meget godt her i det
>svenske efterårsvejr. Semi-komplet må det vel efterhånden være så

Hvilket minder mig om - jeg mangler også "standheizung"... Den har jo
et Webasto fyr som starter med motoren når det er koldt så det tager
ikke mere end et par km før der kommer varme, men det ville jo være
lækkert hvis den var lun at sætte sig ind i.

Er næsten sikker på at det er udelukkende et spørgsmål om software, at
få den til at starte varme, hvis man har det som fabriksmonteret er
det blot et punkt under "Aux. Ventilation" hvor du angiver
starttidspunktet.

Og nu vi er ved ligegyldighederne ville det også være sjovt med
bluetooth modul til mobilen i stedet for den indbyggede GSM telefon
som man alligevel aldrig får brugt....

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 06:28

> [...]
>justerer det i højden flytter beslaget sig også. Men du kan justere
>det seperat (jeg har ihvertifælde ikke fundet ud af det). Heldigvis

Hmm - dét må jeg teste. I min italienske manual står der ikke noget nævnt

>Ahh. Nej, heller ikke! Det kunne faktisk være meget godt her i det
>svenske efterårsvejr.

Min har sportsrat, hvorfor der ikke er varme i rattet

> [...]
> ikke mere end et par km før der kommer varme, men det ville jo være
> lækkert hvis den var lun at sætte sig ind i.

Jow jow...

> Er næsten sikker på at det er udelukkende et spørgsmål om software, at
> få den til at starte varme

Sælger nævnte, at man skulle købe et modul...

> hvis man har det som fabriksmonteret er det blot et punkt under
> "Aux. Ventilation" hvor du angiver starttidspunktet.

Grundet manglende manual på et forståeligt sprog har jeg ikke kunnet
finde ud af ovenstående mulighed. Der er 2 programmeringstidspunkter
og umiddelbart troede jeg, at det var noget med udluftning under par-
kering...

> Og nu vi er ved ligegyldighederne ville det også være sjovt med
> bluetooth modul til mobilen i stedet for den indbyggede GSM telefon
> som man alligevel aldrig får brugt....

Hva da?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 10:21

Hej,

On Sun, 23 Oct 2005 07:28:13 +0200, "Mogens"

>Hmm - dét må jeg teste. I min italienske manual står der ikke noget nævnt

Hmm... Jeg har en amerikansk manual som PDF hvis det var noget?

> [...]
>finde ud af ovenstående mulighed. Der er 2 programmeringstidspunkter
>og umiddelbart troede jeg, at det var noget med udluftning under par-

Jeps. Det samme her. Virker i øvrigt ganske godt hvis man holder lige
i solen, og ved hvornår man skal afsted.

>Hva da?

Så kobler den din mobiltelefon "på bilen" når du starter, telefonbogen
ind i computeren, SMS beskeder i displayet i bilen, lyd fra opkald ud
via bilens højttalere osv....

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 12:16

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

Hej,

> Hmm... Jeg har en amerikansk manual som PDF hvis det var noget?

Hallo ! - det ka' da ikke gå stærkt nok
Du kender jo allerede min mail-adresse :)

> Jeps. Det samme her. Virker i øvrigt ganske godt hvis man holder lige
> i solen, og ved hvornår man skal afsted.

Okay - må efterprøves...

> Så kobler den din mobiltelefon "på bilen" når du starter, telefonbogen
> ind i computeren, SMS beskeder i displayet i bilen, lyd fra opkald ud
> via bilens højttalere osv....

Vil jeg godt ha' :) -> men jeg skal først have fundet
ud af, hvorledes jeg sætter det i værk (firma tlf.)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 12:59

Halløj,

On Sun, 23 Oct 2005 13:15:49 +0200, "Mogens"

>Hallo ! - det ka' da ikke gå stærkt nok
>Du kender jo allerede min mail-adresse :)

Hehe.. Du kan selv lige fiske den her
http://bmwtips.com/OwnersManuals/manuals.htm

Det er ikke den sidste nye, og diesel er ikke omtalt (US manual), men
ellers så "fungerer" den altså fint.

>Vil jeg godt ha' :) -> men jeg skal først have fundet
>ud af, hvorledes jeg sætter det i værk (firma tlf.)

Man skal ha' fat i et ULF modul og lidt andet halløj - hvis du er
heldig er det allerede i bilen? Jeg kender desværre ikke lige nogen,
der kan lave det - udover BMW men deres timepris er vist lidt høj til
den slags sjov.

Måske Schmiedmann i Greve kan hjælpe?

Er i kommet tættere på Sverige egentlig?

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 15:22

> Halløj,

Ohøj

> Hehe.. Du kan selv lige fiske den her
> http://bmwtips.com/OwnersManuals/manuals.htm

Prøver jeg så...

> Det er ikke den sidste nye, og diesel er ikke omtalt (US manual), men
> ellers så "fungerer" den altså fint.

Hmm...

> Man skal ha' fat i et ULF modul og lidt andet halløj - hvis du er
> heldig er det allerede i bilen?

Den må jo ha' virket engang - du tænker på tilpasning til danske/svenske
forhold?

> Måske Schmiedmann i Greve kan hjælpe?

Prøver...

> Er i kommet tættere på Sverige egentlig?

Jep, ellers havde jeg ikke købt bilen. Prøv liiige at se,
hvad en tilsvarende dansk '03 530d Touring koster !

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 15:39

Darvs,

On Sun, 23 Oct 2005 16:22:01 +0200, "Mogens"

>Den må jo ha' virket engang - du tænker på tilpasning til danske/svenske
>forhold?

Ah.. Men i min er der GSM telefon indbygget med BMW's eget håndsæt i
bilen. Den understøtter ikke bluetooth. Hvad der er galt med den
indbyggede GSM telefon er så, at jeg skal ha' to SIM kort og to
telefonnumre for at ha' en alm. mobil også.

>Jep, ellers havde jeg ikke købt bilen. Prøv liiige at se,
>hvad en tilsvarende dansk '03 530d Touring koster !

Oh.. Jeg er udmærket klar over det! Den er ikke ligefrem billig...

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 15:48

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

G'aften :)

> Men i min er der GSM telefon indbygget med BMW's eget håndsæt i
> bilen.

Min har en trådløs tlf. liggende i midterarmlænet - sikkert som i din...

> Hvad der er galt med den indbyggede GSM telefon er så,
> at jeg skal ha' to SIM kort og to telefonnumre for at ha' en alm. mobil
> også.

Jeg må undersøge det...

> Oh.. Jeg er udmærket klar over det! Den er ikke ligefrem billig...

Nope - Thomas har iøvrigt linket nogle biler af den nu

Har din BMW pixelfejl i displayet under speedometer og omdrejningstæller?
En typisk fejl, som min også havde. Jeg valgte jo at lade BMW München
service bilen og spurgte ved samme lejlighed, om der var noget kulance at
hente
på displayet. Dét mente værkføreren ikke, idet 80% fejler - men han skaffede
mig alligevel kulancen, så jeg fik et nyt display :)
(skyldes sikkert bilens relativ unge alder)
--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 323 Ci (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 16:01

Hej,

On Sun, 23 Oct 2005 16:48:03 +0200, "Mogens"

>Min har en trådløs tlf. liggende i midterarmlænet - sikkert som i din...

Jeps - så kan du sætte et SIM kort i holderen under røret og så har du
telefon i bilen. Vær OBS på at PIN kode skal være slået til, ellers
kan den ikke "finde" SIM kortet af en eller anden årsag.

>Nope - Thomas har iøvrigt linket nogle biler af den nu

Hvor?

> [...]
>mig alligevel kulancen, så jeg fik et nyt display :)
>(skyldes sikkert bilens relativ unge alder)

Årh.. Det var faktisk meget cool... Jeg har også pixelfejl i min! Det
burde jeg egentlig lige overveje at prøve! Det er givetvis ikke
billigt at skifte det, så jeg har egentlig slet ikke overvejet at
spørge.

Har du hydraulisk åbnet bagklap?

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 16:11

http://bmw530d.transpotech.dk

> [...]
> burde jeg egentlig lige overveje at prøve! Det er givetvis ikke
> billigt at skifte det, så jeg har egentlig slet ikke overvejet at

He he - jeg har jo et job, hvor den slags afgøres og praktiseres

> Har du hydraulisk åbnet bagklap?

Du skrev tidligere, at dét ikke var nogen succes - så dét undgik jeg

--
Mvh Mogens
S: '00 BMW 330 Ci - 90.000 km (uden afgift -> 149.000 kr)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 16:26

Hejsa,

On Sun, 23 Oct 2005 17:11:08 +0200, "Mogens"

>http://bmw530d.transpotech.dk

Oh... Den ser rigtig pæn og velholdt ud.. Den kan du vist ikke blive
andet end tilfreds med. Men hør - mangler der ikke sædevarme? Det er
nok et temperamentsspørgsmål, jeg syn's bare det er så hammerkoldt
sådan et uopvarmet lædersæde

>Du skrev tidligere, at dét ikke var nogen succes - så dét undgik jeg

Nemlig!

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 16:32

> Men hør - mangler der ikke sædevarme? Det er nok et
> temperamentsspørgsmål, jeg syn's bare det er så hammerkoldt
> sådan et uopvarmet lædersæde

Sædevarme er et MUST, men det har den ikke.
Den er nemlig fra Italien, og dér bruger man ikke dén slags
Det samme med Cossien -> ser man først bagefter...

Jeg skal have fundet et par stykker lammeskind - til vinteren...

> Nemlig!

Men jeg må opleve det en dag, når vi mødes i betalinganlæget

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 16:52

Halløj,

On Sun, 23 Oct 2005 17:31:35 +0200, "Mogens"

>Sædevarme er et MUST, men det har den ikke.
>Den er nemlig fra Italien, og dér bruger man ikke dén slags

Aaaaah... Det er klart! *brrrr* Ja - for heroppe hvor jeg bor har vi
da haft mere end én morgen med -5°C, og det bliver kun koldere...

>Men jeg må opleve det en dag, når vi mødes i betalinganlæget

Hehe.. Ja! Jeg kører sædvanligvis mod DK omkring 7.30 og retur igen
cirka klokken 17.00. Syn's stadig det er helt til grin at lave sådan
en "feature" som ikke kan virke ordentligt.

** Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 16:20

> [...]

> indbyggede GSM telefon er så, at jeg skal ha' to SIM kort og to
> telefonnumre for at ha' en alm. mobil også.

Du kan købe en Nokia 610 af mig - den samarbejder med nogle (få)
nokiatelefoner ved automatisk at slutte sig til når man starter - og den kan
også bruge sit eget sim-kort, hvis man installerer et.

Pris 2.000,- kr.

--
Per, Esbjerg

Fra : tom jensen

Dato : 23-10-05 16:31

> [...]
kan
> også bruge sit eget sim-kort, hvis man installerer et.

hej

så tror jeg da hellere de vil købe en ny til 1749kr hos
http://www.1cc.dk/shop/ )

mvh
tom jensen

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 16:31

Hej,

On Sun, 23 Oct 2005 17:19:31 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>nokiatelefoner ved automatisk at slutte sig til når man starter - og den kan
>også bruge sit eget sim-kort, hvis man installerer et.

Tak for tilbudet, men nej tak.

Hvis jeg skal ændre noget, skal der en original BMW bluetooth boks i,
som er helt integreret i bilens øvrige elektronik.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 21:37

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Prøver jeg så...

Det lykkedes så også, men der står desværre ikke mere om selerne,
end hvad jeg kunne læse i den italienske udgave

Har du noget på navi'en - der er ikke noget umiddelbart via dit link...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-10-05 21:01

Hej Mogens,

On Mon, 24 Oct 2005 22:37:10 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>>> Hehe.. Du kan selv lige fiske den her
>Det lykkedes så også, men der står desværre ikke mere om selerne,
>end hvad jeg kunne læse i den italienske udgave

Ahh.. Se side 53 - "The shoulder seat belt anchor automatically
adjusts to continue providing an optimum fit when you move the seat
forward or back".

>Har du noget på navi'en - der er ikke noget umiddelbart via dit link...

Hmmm.. Jeg fandt den engang - har en manual på onboard computeren
inkl. navigation på papir - men ved ikke hvor jeg fandt den. Hvis du
sender mig en adresse på mail kan jeg godt sende dig en papirkopi af
den?

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 25-10-05 21:04

> Hej Mogens,

Davs :)

> Ahh.. Se side 53 - "The shoulder seat belt anchor automatically
> adjusts to continue providing an optimum fit when you move the seat
> forward or back".

Hmm - thanx...

> [...]
> inkl. navigation på papir - men ved ikke hvor jeg fandt den. Hvis du
> sender mig en adresse på mail kan jeg godt sende dig en papirkopi af

Thanx - jeg sender adressen til dig...

Fra : Mogens

Dato : 26-10-05 21:20

> Thanx - jeg sender adressen til dig...

Har jeg så forsøgt...

Fra : Juul

Dato : 23-10-05 18:45

> Eet spørgsmål - hvordan justerer man sikkerhedsselernes øverste beslag?
> (hvor selen kommer ud af dørstolpen)

Hej Mogens

Jeg snakkede med en kollega forleden dag mht. en sådan justering i en Volvo.

Der er ikke mange der ved det - men der er det i hvert fald sådan at man
skal trække selen HELT ud og lade den løbe langsomt tilbage (styret af
hånden) hen over skulderen. Når selen er løbet tilbage har den fået den
rigtige højde.

Måske det er ligeså i en BMW....

Tillykke med bilen. Jeg håber du bliver glad for den. Og velkommen til
Sverige! Vi er næsten naboer så (ca. 310 km)...

Iøvrigt - hvis du kan - behold din danske læge :) Jeg fik en tid forleden
pga. noget betændelse. Svaret var at jeg kunne få en tid om 15 dage da alt
var kaos .... hvorefter jeg kørte direkte til en privatklinik og fik
behandling med det samme for 300 SEK.

MVH EjS

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 19:02

"Juul" <crap@hellhole.com> wrote in message

> Hej Mogens

Halløj

> [...]
> hånden) hen over skulderen. Når selen er løbet tilbage har den fået den
> rigtige højde. Måske det er ligeså i en BMW....

Desværre ikke - men man kan høre, at der er et snaplåsesystem i dørstolpen.
Når man bevæger stolpens "udløb" op og ned (kan man nemlig godt), høres
en snaplåseagtig klikkelyd :)

> Tillykke med bilen.

Tak for det...

> Jeg håber du bliver glad for den.

Håber jeg dælme også!

> Og velkommen til Sverige! Vi er næsten naboer så (ca. 310 km)...

Thanx

> hvorefter jeg kørte direkte til en privatklinik og fik
> behandling med det samme for 300 SEK.

Sidstnævnte er en del af min ansættelseskontrakt - jeg har en Codan
Care ordning, der betyder, at jeg frit kan vælge i sådan et tilfælde...

Fra : TDN

Dato : 22-10-05 16:45

> [...]
> leve en moderne 6 cylindret diesel maskine a la BMW på 3 liter,
> (+200 hk), og oplevelsen ændrede verden.

Stort tillykke med bilen, den er FED.

Kunne du ikke fortælle lidt om oplevelsen der ændrede verden ?? Der har jo
været mange diskutioner her i gruppen om diesel kontra benzin.

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 17:21

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message

> Stort tillykke med bilen, den er FED.

Thanx !

> Kunne du ikke fortælle lidt om oplevelsen, der ændrede verden ?

Den trækker som en amerikaner :)

Nuvel, det afgørende punkt var et skarpt sving på Nürburgring, hvor
udgangen af svinget var en skrap stigning. Du skal dermed langt ned
i fart for efterfølgende at få din vogn ud af kurven og op af bakken.
Ikke nogen nem øvelse for en benzinmotor. På den stigning trak Bim-.
meren som ingen anden - jeg var/blev _meget_ imponeret af ople-
velsen.
--
Mvh Mogens
´97 Camaro Z28 + '03 BMW 530d Touring...

Fra : Thomas

Dato : 22-10-05 17:33

> [...]
> Ikke nogen nem øvelse for en benzinmotor. På den stigning trak Bim-.
> meren som ingen anden - jeg var/blev _meget_ imponeret af ople-

Det er svinget "Exmühle"... se kort over banen her:
http://www.heiser.net/media/2002.09.nurburgring/nurburgring_map_color.jpg

På kortet kan man ikke se stignen - men prøv at køre banen på PS2 GT4, så
ved du hvad det er for et. Der er en voldsom stigning, særlig hvis du kører
helt inde ved venstre kant hele vejen rundt i svinget.

--
Mvh/TK

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 18:40

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved du hvad det er for et. Der er en voldsom stigning, særlig hvis du
> kører helt inde ved venstre kant hele vejen rundt i svinget.

Venstre?

Det er ned ad bakke og så kommer der fartbegrænsning på 50(60?) km/t, så til
venstre hen over broen og stejl op - men stejlt op til højre ... !!

Og lige præcis dér kører man i hvert fald ikke i venstre side :)

Jeg husker ikke bakken som et problem i Golf´en - men det er jo også en
TD´er :)

I øvrigt har PS2 GT4 meget svært ved at vise de stigninger/fald der er på
banen. F.eks. efter Flugplats kommer der en bakke, som jeg kører igennem med
170-80 stykker. Det er værre end noget jeg nogensinde har oplevet i en
rutchebane - og dem har jeg prøvet mange af for sjovs skyld :) Men det vises
kun som en svag stigning på GT4.

Vi må vente til PS3 GT5 kommer. Den skulle være 1000 gange bedre
grafikbehandlingsmæssigt :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 18:47

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Venstre?

Et højresving

> Det er ned ad bakke og så kommer der fartbegrænsning på 50(60?) km/t, så
> til venstre hen over broen og stejl op - men stejlt op til højre ... !!

Jep.

> Og lige præcis dér kører man i hvert fald ikke i venstre side :)

Nej, TK mener højre...

> Jeg husker ikke bakken som et problem i Golf´en - men det er jo også en
> TD´er :)

Den er helt sikkert et problem for Golfen ift. BMW'en

> I øvrigt har PS2 GT4 meget svært ved at vise de stigninger/fald der er på
> banen.

Porsche har indtil for nylig haft banerekorden - nu slået af Chevrolet :)

Fra : Thomas

Dato : 22-10-05 18:50

> Porsche har indtil for nylig haft banerekorden - nu slået af
> Chevrolet :)

Var det med 1 sek. el. 0,1 sek. ;) hehe... ikke meget!

--
Mvh/TK

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 19:07

> Den er helt sikkert et problem for Golfen ift. BMW'en

Måske - BMW´en er jo tung :)

> Porsche har indtil for nylig haft banerekorden - nu slået af Chevrolet :)

Det var Jan Magnussen i samme uge jeg var dernede.

Jeg hjalp ham lidt :)

Jeg har læst lidt om at tyskerne har svært ved at ákceptere banerekorder
slået af ikke-europæiske biler .. ?? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas

Dato : 22-10-05 18:48

> Venstre?

Højre selvføligelig... sorry ;)

Man skærer selvfølgelig svinget, men det er VIGTIGT at man kommer ud og
rammer i venstre side når man er ude. Holder du dig i højre side, så kan
alm. benzinbiler have svært ved at følge/ikke gå i stå :)

> [...]
> nogensinde har oplevet i en rutchebane - og dem har jeg prøvet mange
> af for sjovs skyld :) Men det vises kun som en svag stigning på GT4.

På PS2 GT4 flyver man nu også en hel del der, hvis man ikke får bremset op
:)

På stykket fra Flugplats til Schwedenkreuz er der en "dal" - Cossie'en gik
her 230 kmt og gummistykket under frontkofangeren rørte lige ved vejen på
g-kraften - vild oplevelese :) 1,7bar ladetryk det virker sgu ;) En std.
Impreza gik omkring 190-200 kmt på samme stykke.

På stykket ned til Adenauer-Forst blev vi iøvrigt overhalet af en Uno Turbo,
jeg turde ikke kører hurtigere - han røg forbi os hvor vi kørte 220 kmt ned
af bakken - den stigning der kommer op til Adenauer-Forst er alt for VILD,
her kan der for alvor tales om rutchebane!! :)

--
Mvh/TK

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 19:10

> Man skærer selvfølgelig svinget, men det er VIGTIGT at man kommer ud og
> rammer i venstre side når man er ude. Holder du dig i højre side, så kan
> alm. benzinbiler have svært ved at følge/ikke gå i stå :)

Der er 17% stigninger på banen - det er måske der?

> På PS2 GT4 flyver man nu også en hel del der, hvis man ikke får bremset op
> :)

Det er dér Jan Magnussen er fotograferet da han lavede ny banerekort - ½
meter over jorden minimum.

> [...]
> Impreza gik omkring 190-200 kmt på samme stykke.
>
> På stykket ned til Adenauer-Forst blev vi iøvrigt overhalet af en Uno

Klarede han hele banen rundt uden motorskader?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 17:48

> Den trækker som en amerikaner :)

Turbo der trykker - er noget der rykker :)

Det er det jeg altid har sagt :) Nu mangler vi så bare at der kommer til at
stå VW på dine biler. Har du prøvet den sidste nye V10 diesel fra VW? :)

> [...]
> Ikke nogen nem øvelse for en benzinmotor. På den stigning trak Bim-.
> meren som ingen anden - jeg var/blev _meget_ imponeret af ople-

Var det nede i byen, Nürburg?

Eller er der flere steder på Nürburg, hvor en motorsvag amerikaner med
lastbilmotor må melde pas? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas

Dato : 22-10-05 18:28

> Det er det jeg altid har sagt :) Nu mangler vi så bare at der kommer
> til at stå VW på dine biler. Har du prøvet den sidste nye V10 diesel
> fra VW? :)

BMW vil og er da altid over VW - hvorfor "nedgradere"?? ;)

> Eller er der flere steder på Nürburg, hvor en motorsvag amerikaner med
> lastbilmotor må melde pas? :)

Hmmm... nu var det i min 330hk/450nm Cossie vi var dernede... men jeg tror
nu heller ikke at Z28'eren (som iøvrigt ikke har en lastbilmotor, men
motoren fra en Corvette) havde meldt pas på det sted der!!

--
Mvh/TK

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 18:38

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> BMW vil og er da altid over VW - hvorfor "nedgradere"?? ;)

He he...

> Hmmm... nu var det i min 330hk/450nm Cossie vi var dernede... men jeg tror
> nu heller ikke at Z28'eren (som iøvrigt ikke har en lastbilmotor, men
> motoren fra en Corvette) havde meldt pas på det sted der!!

Næh, den har jo bevist, hvad den kunne på KTI Roskilde !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 18:46

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> BMW vil og er da altid over VW - hvorfor "nedgradere"?? ;)

Hov hov då!

> Hmmm... nu var det i min 330hk/450nm Cossie vi var dernede... men jeg tror
> nu heller ikke at Z28'eren (som iøvrigt ikke har en lastbilmotor, men
> motoren fra en Corvette) havde meldt pas på det sted der!!

313hk og 750 newtonmeter fra 2.000 rpm og opefter er da noget mere
imponerende ... VW Pheaton, se den f.eks. her:
http://www.seriouswheels.com/2000-2003/2003-VW-Phaeton-V10-TDI-Rear-1280x960.htm

Sådan en kan Mogens købe næste gang. Så går det ikke heller ikke tilbage for
ham :)

Han vil jo nærmest flyve ud over den bakke han har så store problemer med...
--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 19:49

> [...]

> Sådan en kan Mogens købe næste gang. Så går det ikke heller ikke tilbage

Jeg har faktisk fremhævet den nogen gange i tidens løb.
Som værende et godt køb - de koster INTET som brugt.
Ham, jeg købte Bimmeren af, nævnte, at køberne blokerer
mentalt, når der står V8, V10 eller V12 på bagsmækken....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 20:04

> [...]
> Ham, jeg købte Bimmeren af, nævnte, at køberne blokerer
> mentalt, når der står V8, V10 eller V12 på bagsmækken....

Jeg har set en i Egå .. en stor satan af en forstørret Passet :)

Jeg fandt lige denne - tilfældigvis:

http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=18637

Måske ikke ½ meter over jorden, - fotografen var ikke hurtig nok :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 22:41

> Jeg har set en i Egå .. en stor satan af en forstørret Passet :)

Der er lige ankommet sådan en brugt tysk importeret W12 her til byen, så den
ude ved synshallen hvor den
blev gasset godt - scheisse hvor lød den godt.
Glæden ville ingen ende tage da jeg konstaterede at den var endt her i byen,
så nu nyder jeg synet hver morgen på vej til arbejde.

VW fan eller ej, det er altså en af de fedest slæder der er lavet.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 22:56

> VW fan eller ej, det er altså en af de fedest slæder der er lavet.

Ja, vi kan vist godt blive enige om der er langt ned til Mogens´s nuværende
niveau.

Vi giver ham sgu et par år mere så han kan blive tør bag ørerne :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 07:46

> Ja, vi kan vist godt blive enige om der er langt ned til Mogens´s
> nuværende niveau.

Har du prøvet en Pheaton? - bør man vel
for at kunne vurdere forholdet kvalitativt

> Vi giver ham sgu et par år mere...

JA dét sker så ikke - har ikke brug for pladsen og ville nok,
når alt kommer til alt, købe en A8. De koster nemlig ikke en
pind mere (eller merprisen er til at overse), har jeg lagt mærke til...

Iøvrigt kører 530d'eren nemt >15 km/l - hvis man altså kan holde sig
lidt i skindet og ikke "putte" the hammer down. En sidegevinst, som
ikke var udgangspunktet - sidstnævnte var jo power to the people :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 08:14

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Har du prøvet en Pheaton? - bør man vel
> for at kunne vurdere forholdet kvalitativt

Næh, den har jeg ikke prøvet. Den er alligevel uden for mine muligheder
økonomisk - så den interesserer mig ikke :)

> JA dét sker så ikke

Kan du huske dengang du nedsablede alle oliefyrene (dieselbilerne)? Jeg aner
du har været igennem en godt nok relativ kort process der hedder
holdningsændring - pas på! Dem kunne der komme flere af :)

- har ikke brug for pladsen og ville nok,
> når alt kommer til alt, købe en A8. De koster nemlig ikke en
> pind mere (eller merprisen er til at overse), har jeg lagt mærke til...

Jamen Mogens - nye boller på suppen igen: Prisen er ikke ligegyldig...

> Iøvrigt kører 530d'eren nemt >15 km/l - hvis man altså kan holde sig
> lidt i skindet og ikke "putte" the hammer down. En sidegevinst, som
> ikke var udgangspunktet - sidstnævnte var jo power to the people :)

.... og - må jeg også lige bemærke - det er heller ikke lige meget mere hvad
den går på literen.

Det går sgu fremad med dig, Mogens :) Velkommen imellem os andre dødelige :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 08:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Næh, den har jeg ikke prøvet. Den er alligevel uden for mine muligheder
> økonomisk - så den interesserer mig ikke :)

Jow jow - kan den da godt gøre for det

> Kan du huske dengang du nedsablede alle oliefyrene (dieselbilerne)? Jeg
> aner du har været igennem en godt nok relativ kort process der hedder
> holdningsændring - pas på! Dem kunne der komme flere af :)

Hør nu her - der er jo sket en rimelig udvikling i løbet af den tid.
Interesserer du dig for PC'eren, formoder jeg, at du tilsvarende
har ændret opfattelse !

Desuden har jeg ALTID sagt, at en diesel bør have automatik
således, at den selv vurderer, hvornår næste gear skal indlægges.
Det skriver jeg også i denne posting. Jeg nævner også noget des-
angående i min posting vedr. den MB 280 CDI m/7 trins aut.,
jeg testede forleden hos MB i Vejle.
(bor "I" der, så gør mig den tjeneste, at besøge forhandleren vedr. en test
!)

> Jamen Mogens - nye boller på suppen igen: Prisen er ikke ligegyldig...

Hvad mener du?

> ... og - må jeg også lige bemærke - det er heller ikke lige meget mere
> hvad den går på literen. Det går sgu fremad med dig, Mogens :) Velkommen
> imellem os andre dødelige :)

He he, du anvender det skrevne, som det passer dig.
Brændstoføkonomi har ikke været mit udgangspunkt...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 08:45

> Jow jow - kan den da godt gøre for det

Den kan lade være med at være så forbandet dyr! :)

> Hør nu her - der er jo sket en rimelig udvikling i løbet af den tid.

Ikke kort tid ... min TDI´er er fra 97 og var næppe den første af slagsen
"turbo der trykker er noget der rykker på en diesel" :)

> Interesserer du dig for PC'eren, formoder jeg, at du tilsvarende
> har ændret opfattelse !

Det er 2 år siden jeg købte en 3Mhz computer. De findes ikke meget hurtigere
i dag (3.2Mhz, tror jeg), så udviklingen der er nærmest gået i stå :)

Lidt lige som benzinbiler :)

Ups .... nu glemte jeg VW´s nye 1.4 170hk´s ... :)

> Hvad mener du?

Jeg mener du har altid ladet skinne igennem at prisen på grisen var
ligemeget, det være sig prisen på bilen og km pr. liter.

> He he, du anvender det skrevne, som det passer dig.
> Brændstoføkonomi har ikke været mit udgangspunkt...

Igen - du har dog flere gange nævnt at det er lige meget hvad den går på
literen - og i din tidligere mail brugte du den gode brændstoføkonomi som en
fordel.

Ikke at jeg anser 15 km/l som god brænstoføkonomi - men sådan er vi jo
frelste på forskellig vis :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 08:55

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Jeg mener du har altid ladet skinne igennem at prisen på grisen var
> ligemeget - det være sig prisen på bilen...

Aldrig nogen sinde - så ville jeg da have købt en ny bil !

Jeg har netop skrevet, at jeg ikke mere køber spritnyenye biler, fordi
de er for dyre (og afskrivningen dermed for hård). Og dette forhold
gør sig gældende overalt - DK og udlandet...

>og km pr. liter.

Ift. min situation (kun 35.000 km årligt)

> Igen - du har dog flere gange nævnt at det er lige meget hvad den går på
> literen - og i din tidligere mail brugte du den gode brændstoføkonomi som
> en fordel.

Jeg skrev det for at pirre personer som dig - det lykkedes

> Ikke at jeg anser 15 km/l som god brænstoføkonomi - men sådan er vi jo
> frelste på forskellig vis :)

Jeg har aldrig omtalt det som et kardinalt punkt - kun en sidebemærkning.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-05 18:01

> [...]

> Ikke nogen nem øvelse for en benzinmotor. På den stigning trak Bim-.
> meren som ingen anden - jeg var/blev _meget_ imponeret af ople-

Jo så sandelig da - den skal blot have "støvsuger".

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 20:44

> Jo så sandelig da - den skal blot have "støvsuger".

Ja, da - Saab rules - Saab forever - intet over og intet ved siden af..!!

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-05 21:47

> Ja, da - Saab rules - Saab forever - intet over og intet ved siden af..!!

Du er trættende at høre på Jan....prøv en anden rille!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 22:07

> Du er trættende at høre på Jan....prøv en anden rille!

Ha-ha....

Jeg spiller videre på din egen sang, som du har sunget - og synger
konstant - Henrik.

*godt humør*

Du forbigår ikke en chance for at fremhæve dyrlægebilens overlegenhed i
forhold til alt andet på hjul. Det ville et tilkageblik i de seneste års
skriblerier fra dig dokumentere - og alle herinde ved det.

Jeg støtter dig blot, for det er så synd, at der ikke er andre, der har set
det samme lys.

Saab - gudebilen - intet over og intet ved siden af..

)

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-05 14:02

> [...]
> forhold til alt andet på hjul. Det ville et tilkageblik i de seneste års
> skriblerier fra dig dokumentere - og alle herinde ved det.

Hvis du gad pudse leverpostejen af brillerne, vil du opdage at jeg snakker
om trykladede biler som helhed. Svenske biler er ikke nævnt! Det kunne lige
så vel være en af dine afguder fra VW....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-10-05 17:01

> Hvis du gad pudse leverpostejen af brillerne, vil du opdage at jeg snakker
> om trykladede biler som helhed. Svenske biler er ikke nævnt!

Neej, da..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-05 17:06

> Neej, da..

Gør mig en tjeneste: Lad være med at svare på mine indlæg - så slipper jeg
for at forsøge at trænge igennem til dig. Noget der åbenbart ikke lader sig
gøre...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-10-05 17:30

> Gør mig en tjeneste: Lad være med at svare på mine indlæg - så slipper jeg
> for at forsøge at trænge igennem til dig. Noget der åbenbart ikke lader
> sig gøre...

Jeg skal se, om jeg kan dy mig...

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 25-10-05 18:10

Henrik B. skrev klokken 18:05

Jan W skrev klokken 18:29

> Jeg skal se, om jeg kan dy mig...

Det var dælme ikke længe du kunne holde dig i skindet, Jan

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-10-05 18:44

> Det var dælme ikke længe du kunne holde dig i skindet, Jan

Njahh...

Jeg er jo i bund og grund en venlig fætter, så jeg svarer da gerne, når folk
taler til mig.

Jeg vil som sagt se, om jeg kan holde mig i skindet - umiddelbart vil jeg
tro, det afhænger af, hvor meget Henrik B holder sig i skindet. Hvis man
konkesvent kører sine Saab-fetish af i det offentlige rum, så må man vel
forvente, der der gøres lidt grin med det.

Det sjove er, at "dyrlægen" har beskyldt mig for, at være folko-vogns-man på
trods af at jeg lystigt anbefaler Skoda, Hyundai Sonata, BMW og andre mærker
som nogle, der har noget af det, jeg sætter pris på. Sågar rust-spanden
Mondeo.

Jeg - og ingen i denne gruppe (måske påmær KASO) - benytter ALLE
lejligheder til at ride deres kæphest så fetish-agtigt som "dyrlægen".

Men jeg må ikke drille, så jeg prøver som sagt at holde mig i skindet..

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 25-10-05 20:00

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg - og ingen i denne gruppe (måske påmær KASO) - benytter ALLE
> lejligheder til at ride deres kæphest så fetish-agtigt som "dyrlægen".

Og sjovt nok har du en fantastisk evne til at "trigge" begge to

> Men jeg må ikke drille, så jeg prøver som sagt at holde mig i
> skindet..

Go' dreng - ellers rotter de sig nok sammen mod dig, og river dig ud til en
vasker, når sneen kommer

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-10-05 20:32

> Og sjovt nok har du en fantastisk evne til at "trigge" begge to

Jep - begge er begavede og dygtige debattører (når de ønsker at være det) -
og begge tiltrækker i min opmærksomhed, fordi de med mellemrum leverer
"vitaminer" til gruppen.

KASO elsker sine Renaulter, og "dyrlægen" elsker sin Saab.

Dog er KASO ikke konstant efter andre mærke-freaks, og han benytter heller
ikke enhver lejlighed til at fortælle, hvor fantastisk overlegen hans Scenic
er.

Dyrlægens dobbelt-moral og evindelige voldtægt af kæphesten er jeg (og
andre) nok blevet en anelse træt af, og så vanker der lidt drillende
bemærkninger i ny og næ.

> Go' dreng - ellers rotter de sig nok sammen mod dig, og river dig ud til
> en vasker, når sneen kommer

Ha-ha.. Sikkert..

/Jan W Nielsen - verdens mest avancerede motorstyring, stempler af
NASA-stål, verdens sikreste, verdens flotteste og verdens bedste.. )

Fra : BJ

Dato : 25-10-05 20:32

KLIP

> /Jan W Nielsen - verdens mest avancerede motorstyring, stempler af
> NASA-stål, verdens sikreste, verdens flotteste og verdens bedste.. )

*VOLVO*

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 20:36

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> *VOLVO*

Hvor er SAAB så henne i det spil?

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 25-10-05 20:39

KLIP

> Hvor er SAAB så henne i det spil?

Det ved jeg ikke og vil heller ikke blande mig i.

Jeg responderede kun på Jan's signatur.

Ud af den, faldt mig kun et eneste mærke ind:

*VOLVO*

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 25-10-05 20:40

Tom wrote:

> Hvor er SAAB så henne i det spil?

Ude på en bondegård og ordinere medicin til hesten...

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-10-05 21:50

> Ude på en bondegård og ordinere medicin til hesten...

*ROFLMAO - EXTREEEME*

)

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-10-05 20:41

> *VOLVO*

*ROFLMAO*

/Jan W Nielsen - Vectra - bilen der bliver lettere - og dermed hurtigere og
mere brændstoføkonomisk hver eneste dag...specielt om vinteren...

Fra : Brian

Dato : 25-10-05 20:39

Jan W Nielsen wrote:

> /Jan W Nielsen - verdens mest avancerede motorstyring, stempler af
> NASA-stål, verdens sikreste, verdens flotteste og verdens bedste..
> )

Kender godt følelsen, kører jo også Vectra

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-10-05 22:21

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Men jeg må ikke drille, så jeg prøver som sagt at holde mig i skindet..

Den ged, er vist langtfra barberet ;)

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 19:55

> Den BMW 3.0d steptronic styrer for vildt - prøv den

Det var ikke toner jeg troede skulle komme fra dit kebabboard.

Tillykke med vognen.

Jeg er selv en af de nyfrelste og er ret godt tilfreds med at køre oliefyr.
Skulle mit kørselsbehov komme ned på normalt husbehov er jeg dog ikke i
tvivl om at jeg ville vælge en stor bensin motor eller turbo bensin - igen.

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 19:59

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Det var ikke toner jeg troede skulle komme fra dit kebabboard.

Næh, derfor min posting...

> Tillykke med vognen.

Thanx...

> Jeg er selv en af de nyfrelste og er ret godt tilfreds med at køre
> oliefyr.

OK - vidste jeg ikke

> Skulle mit kørselsbehov komme ned på normalt husbehov er jeg dog ikke i
> tvivl om at jeg ville vælge en stor bensin motor eller turbo bensin -
> igen.

Een af mine bekendte har netop kørt en tur min nyerhvervelse - strækningen
var den, han hver der kører i sin '01 BMW 523i. Han var noget overrasket
over, hvilke kræfter der ligger i maskinen.

Iøvrigt i relation til din posting - jég ville købe en 540i

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 21:23

> Iøvrigt i relation til din posting - jég ville købe en 540i

Jeg kender en der har en til salg :)

Næh ... det er vist en 740 - kan det ikke passe?
--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 21:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Næh ... det er vist en 740 - kan det ikke passe?

Produceres også ja - men den er for stor, IMO...
Afskrivningen er iøvrigt enorm - så på een hér i byen.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 22:46

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Produceres også ja - men den er for stor, IMO...
> Afskrivningen er iøvrigt enorm - så på een hér i byen.

Det er vel kun første ejers problem?

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 22-10-05 22:59

> Det er vel kun første ejers problem?

Ikke hvis den er 3 år gammel...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 05:37

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Ikke hvis den er 3 år gammel...

Ham her er en rigtig Mogens - han skifter bil som vi andre skifter
underbukser :) Jeg husker ikke hvor gammel den er m.m., - men nu bliver jeg
lidt nysgerrig så jeg vil lige spørge ham...

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 06:30

> Ham her er en rigtig Mogens - han skifter bil som vi andre skifter
> underbukser :)

He he - så galt er det vel heller ikke

>Jeg husker ikke hvor gammel den er m.m., - men nu bliver jeg lidt nysgerrig
>så jeg vil lige spørge ham...

La' vær' at køre i den - du bliver bare "angrebet". Og en 740i koster
nok det 4 dobbelte driftsmæssigt ift. din nuværende. Plus en himmel-
råbende høj afskrivning...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 08:16

> La' vær' at køre i den - du bliver bare "angrebet".

Kunne jeg ikke drømme om. Jeg holder samme afstandsmæssige afstand fra den
slags i virkeligheden - som jeg gør her :)

> Og en 740i koster
> nok det 4 dobbelte driftsmæssigt ift. din nuværende. Plus en himmel-
> råbende høj afskrivning...

Det sidste synes jeg nu nok jeg har - men det er nok de mange km. Det
4-dobbelte i drift ... tjah, jeg går jo fra diesel 24 km/literen til benzin
5-6 km på literen plus forskellen i vedligehold. Den vil nok kræve at man
kører til en autoriseret - det er mig meget imod pga. priserne.

--
Per, Esbjerg

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-10-05 16:44

On Sun, 23 Oct 2005 07:30:25 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>La' vær' at køre i den - du bliver bare "angrebet". Og en 740i koster
>nok det 4 dobbelte driftsmæssigt ift. din nuværende. Plus en himmel-
>råbende høj afskrivning...

Man kan sætte et "D" på, så er det ikke lngere så slemt med brændstoffet
- og afskrivningen på dén bil er ikke så slem.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thomas

Dato : 23-10-05 15:24

> [...]
> spin, stabilitetskontrol, aut. niveauregulering, M-undervogn m/17",
> navi og TV, 8 airbags (for/bag) - toledoblå med beige læder :)

Nogle få billeder af bilen :)

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-10-05 16:46

On Sun, 23 Oct 2005 16:23:49 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Nogle få billeder af bilen :)
>http://bmw530d.transpotech.dk/

Savle!!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 16:56

Hej,

wrote:

>Nogle få billeder af bilen :)
>http://bmw530d.transpotech.dk/

Hvad er det der er i skærmen i midterkonsollen her -
http://www.transpotech.dk/grafik/bmw.530d/bmw.530d%20006.jpg

Den kan jeg ikke få min til.. Men det er måske bare et let ændret
design ifm DVD navigationen?

Men ellers så ligner den jo min.. bortset fra et par detalje (og
hunden, men det fulgte ikke med da vi købte bilen)..

** Lars

Fra : Thomas

Dato : 23-10-05 17:46

> Hvad er det der er i skærmen i midterkonsollen her -
> http://www.transpotech.dk/grafik/bmw.530d/bmw.530d%20006.jpg

Resultatet af en badmintonturnering, der blev vist på TV2 da billedet blev
taget ;)

--
Mvh/TK

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 18:14

> Resultatet af en badmintonturnering, der blev vist på TV2 da billedet blev
> taget ;)

He he, lidt en "mærkelig" eller speciel fornemmelse
at se Text-TV - i bilen

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-05 18:21

> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> He he, lidt en "mærkelig" eller speciel fornemmelse
> at se Text-TV - i bilen

Åh jo, det en næsten lige så godt som en DVD i sorround, TV kræver er god
antenne der hvor jeg bor

--
Tom

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 18:49

Haj,

On Sun, 23 Oct 2005 19:14:15 +0200, "Mogens"

>He he, lidt en "mærkelig" eller speciel fornemmelse
>at se Text-TV - i bilen

Hehe.. Ja folk glor faktisk en del - fruen har for vane lige at se
lidt serie-halløj på TV2 mens hun venter på at jeg får fri fra
arbejde... Lad os bare sige at dem der går forbi glor lidt..

I øvrigt slukket TV'et hvis bilen kører over 2-3 km/t - så det er
altså kun en holde-parkeret fornøjelse.. Nok ganske klogt.

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 18:47

Hej,

On Sun, 23 Oct 2005 18:46:14 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Resultatet af en badmintonturnering, der blev vist på TV2 da billedet blev
>taget ;)

Ahhhh.. *LOL* Så kan jeg også være med!

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 17:48

> [...]

Hvad mener du?

> Den kan jeg ikke få min til.. Men det er måske bare et let ændret

Jeg ved ikke præcist, hvad du tænker på...

> Men ellers så ligner den jo min.. bortset fra et par detalje

Jep - har godt set på din i galleriet. Ser pæn ud, og BBS'erne (?)
klæder den very nice...

I min er der 8 airbags - jeg var slet ikke klar over,
at man kunne få airbags til bagsædepassagererne...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-10-05 18:55

Hejsa,

On Sun, 23 Oct 2005 18:48:19 +0200, "Mogens"

>Hvad mener du?

Hehe.. Se Thomas' svar - det var TV'et...

>Jep - har godt set på din i galleriet. Ser pæn ud, og BBS'erne (?)
>klæder den very nice...

Tak-tak.. Men jeg siger dig at det er noget af et arbejde at vaske dem
fri for bremsestøv...

>I min er der 8 airbags - jeg var slet ikke klar over,
>at man kunne få airbags til bagsædepassagererne...

Jeps.. Det har jeg også! Tror de leverer alt hvis man gider betale. En
ting jeg gerne ville ha', som du ikke kan få i e39 er den automatisk
fartpilot, der tilpasser farten til den der kører foran dig... Se DET
er altså smart syntes jeg godt nok!!

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 19:10

> Hehe.. Se Thomas' svar - det var TV'et...

Jow jow :)

> Tak-tak.. Men jeg siger dig at det er noget af et arbejde at vaske dem
> fri for bremsestøv...

Tror jeg på...

> [...]
> ting jeg gerne ville ha', som du ikke kan få i e39 er den automatisk
> fartpilot, der tilpasser farten til den der kører foran dig... Se DET

Dér stopper min entusiasme altså - der skal være lidt
tilbage for chaufføren at gøre, IMO...

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-05 18:06

> I min er der 8 airbags - jeg var slet ikke klar over,
> at man kunne få airbags til bagsædepassagererne...

Det er vel h.h.v. side- og gardinairbags?

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 18:10

> Det er vel h.h.v. side- og gardinairbags?

2 stk i A-stolperne, 1 stk i rattet, 1 stk i instrumentbord i passagersiden,
2 stk i fordørene og 2 stk i bagdørene...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-10-05 23:42

> Den BMW 3.0d steptronic styrer for vildt - prøv den

Tillykke med kareten - det er en hamrende lækker vogn.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 05:37

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Tillykke med kareten - det er en hamrende lækker vogn.

Tak for det.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-10-05 19:00

Mogens wrote:
> [...]
> spin, stabilitetskontrol, aut. niveauregulering, M-undervogn m/17",
> navi og TV, 8 airbags (for/bag) - toledoblå med beige læder :)

Hvad koster sådan en i tysker penge (om man må spørge) ?
Og hvornår og hvormeget skal den chippes ?

> [...]
> kvaliteter, som min legandariske Opel Omega 3.0i-24 også besad,
> og som man som sportslig driver satte så stor pris på.

Jamen tillykke herfra, både med Bimmeren og "emigrationen".
Jeg troede ikke sådan lige at du ville forlade den synkende skude (DK).

> Den BMW 3.0d steptronic styrer for vildt - prøv den

Jeg har kun prøvet den "gamle" model (som din) med alm. automatgear samt den
nye med alm manuelt.
Som Henrik B, så har jeg samme mening om den nyeste 5'er, den er simpelthen
for grim, hvorimod din model har meget mere klasse.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 20:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Hvad koster sådan en i tysker penge (om man må spørge) ?

De fås sjældent til under 20.000 euro - min er den sidste
udgave, inden E60 kom i salg. Dét betyder, at den har de
seneste upgrades - såsom forbedret turbolader.

> Og hvornår og hvormeget skal den chippes ?

Det skal den ikke - den rykker faktisk forbavsende.

> Jamen tillykke herfra, både med Bimmeren og "emigrationen".

Tak for det :)

> Jeg troede ikke sådan lige at du ville forlade den synkende skude (DK).

Jeg er dødtræt af alle de skattemæssige afgifter i DK - direkte
som indirekte. Direkte skat kan jeg ikke gøre noget ved, idet
jeg fortsat arbejder i DK, men de indirekte kan jeg gøre noget
ved. Det hermed gjort...

> Jeg har kun prøvet den "gamle" model (som din) med alm. automatgear samt
> den nye med alm manuelt.

OK...

> Som Henrik B, så har jeg samme mening om den nyeste 5'er, den er
> simpelthen for grim, hvorimod din model har meget mere klasse.

Også tyskernes mening !

Fra : BJ

Dato : 24-10-05 19:08

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den BMW 3.0d steptronic styrer for vildt - prøv den

Gratulerar med potten.!

Hälsningar från Danmark
Bjørn J.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-10-05 19:20

Hej,

On Mon, 24 Oct 2005 20:07:34 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Gratulerar med potten.!
>
>Hälsningar från Danmark
>Bjørn J.

*LOL* Du er jo nærmest som indfødt

** Lars

Fra : BJ

Dato : 24-10-05 20:43

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> *LOL* Du er jo nærmest som indfødt

Tack så mycket.

Kansje man får öva sig, vem vet ..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 24-10-05 21:01

BJ wrote:

> Tack så mycket.
>
> Kansje man får öva sig, vem vet ..

Skal det læses med Vejlensisk dialekt, eller med svensk ?

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 20:24

> Gratulerar med potten.!

Tak for det

> Hälsningar från Danmark
> Bjørn J.

He he - du har allerede lært det :)

Fra : BJ

Dato : 24-10-05 20:44

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> He he - du har allerede lært det :)

Man får vel öva sig en liten..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 20:55

> Man får vel öva sig en liten..

He he - hvor du kan.

Iøvrigt - ham jeg købte bilen af havde et firma med 30 stk BMW 530d biler !

Og så sejlede han en 37 fods Sunseeker med 2 x 750 hk. Sådan en båd
bruger 2.000 liter brændstof på 14 dage. Ingenting sammenlignet med hans
tidligere båd - en Cigarette. Dog ikke med Lamboghini-motorer

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 20:58

> Iøvrigt - ham jeg købte bilen af havde et firma med 30 stk BMW 530d biler
> !

Sælgernes biler - de kørende sælgere...

> Og så sejlede han en 37 fods Sunseeker med 2 x 750 hk. Sådan en båd
> bruger 2.000 liter brændstof på 14 dage. Ingenting sammenlignet med hans
> tidligere båd - en Cigarette. Dog ikke med Lamboghini-motorer

Der skal stå Lamborghini :)

Fra : BJ

Dato : 24-10-05 21:30

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sælgernes biler - de kørende sælgere...

Føj, hvis der skulle betales dansk fri bil af sådan en..

> Der skal stå Lamborghini :)

Traktorer til lands og traktor til vands, sikken en gut..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 24-10-05 20:58

Mogens wrote:

> Den BMW 3.0d steptronic styrer for vildt - prøv den

Tillykke med den - skal det være diesel, så lad det være diesel

Så skal bilen til festlig brug vel være et ordentligt benzinsvin ?

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 21:06

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Tillykke med den - skal det være diesel, så lad det være diesel

Tak skal du have

> Så skal bilen til festlig brug vel være et ordentligt benzinsvin ?

He he - ja muligheden er jo tilstede med de lave priser.
En Corvette C5 er indenfor rækkevidde...

Fra : BJ

Dato : 24-10-05 21:31

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tak skal du have

> He he - ja muligheden er jo tilstede med de lave priser.
> En Corvette C5 er indenfor rækkevidde...

Rolig nuuuuu, hvad der kommer let, går let..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 21:35

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Rolig nuuuuu

Jeg er helt enig !

Fra : BJ

Dato : 24-10-05 21:38

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er helt enig !

Skal ellers på SAS Radisson i morgen.

Ville godt ved lejlighed se herlighederne hinsidan.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 24-10-05 21:46

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Skal ellers på SAS Radisson i morgen.
> Ville godt ved lejlighed se herlighederne hinsidan.

He he - du skal være velkommen. Jeg flytter imidlertid
først den 12/12...

Fra : BJ

Dato : 24-10-05 21:53

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> He he - du skal være velkommen. Jeg flytter imidlertid
> først den 12/12...

LOL, ja, så er der jo god tid til forberedelse.

Der skal nok komme en lejlighed...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Juul

Dato : 25-10-05 20:36

> He he - du skal være velkommen. Jeg flytter imidlertid
> først den 12/12...

Men du har købt bilen....

Hahaha - det er sgu typisk...

VH Juul

Fra : Mogens

Dato : 25-10-05 20:43

> Men du har købt bilen....
> Hahaha - det er sgu typisk...

ROFL.

Baggrunden er dén, at alt flaskede sig "den dag" (tid og sted).
Jeg var begyndt at holde øje med markedet, idet jeg ville have en
vogn med Mega-Vollausstattung. Desuden skulle jeg alligevel
til Sydtyskland, hvorfor det hele kunne gå op i en højere enhed :)

Fra : Juul

Dato : 27-10-05 20:59

> [...]
> vogn med Mega-Vollausstattung. Desuden skulle jeg alligevel
> til Sydtyskland, hvorfor det hele kunne gå op i en højere enhed :)

haha - jeg havde nu gjort det samme...

Jeg har iøvrigt kigget på bil siden engang i maj og fik mulighed for at købe
bil i forbindelse med mit arbejde.

Første weekend hvor kæresten er optaget af andre ting i dk og jeg keder
mig - har jeg selvfølgelig i lang tid haft kig på en bil ved
Volvoforhandleren på internet.

Jeg tager min skidne cykel ud til forretningen og køber bilen direkte efter
at have testkørt bilen i halvanden time. Jeg når heller ikke at tænke på
sådan noget som p-plads og bilforsikring.

Jeg blev forelsket og der skulle handles. Resten er bare små besværligheder
som kan overkommes... Sådan skal det sgu være - så jeg forstår så udmærket!
;)

MVH Juul

Fra : Mogens

Dato : 27-10-05 21:11

> Jeg blev forelsket og der skulle handles. Resten er bare små
> besværligheder
> som kan overkommes... Sådan skal det sgu være - så jeg forstår så
> udmærket!

Bilkøb er "Männers Sache"
--
Mvh Mogens

S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> http://bmw323i.transpotech.dk
S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift nedsat til -> 145.000 kr)

Fra : Juul

Dato : 27-10-05 21:35

> Bilkøb er "Männers Sache"

Så er det sagt!

MVH Juul

Fra : Mogens

Dato : 29-10-05 19:17

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> Så meget at jeg har købt mig en '03 BMW 530d Touring steptronic med alt i
> udstyr. Den BMW 3.0d steptronic styrer for vildt - prøv den

Damm den bil overrasker positivt. Kan dælme godt mærke,
at der er sket noget siden sidst jeg fik en splinterny dieselbil:
'85 Toyota Corolla 1.9d
--
Mvh Mogens
S: '00 BMW 330 Ci (uden afgift nedsat til -> 139.900 kr)

S: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk
S: '83 BMW 323i, synet september '05 -> solgt