Logo på bilmærke
Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-10-05 21:38

På vej op gennem Tyskland så jeg en bil med et logo på bagsmækken.

Det (logoet) var en slags oval (Ellipse,superellipse eller firkant med
runde hjørner. Højre end bred).

Det var blå og med et hvidt (eller sølv) "træ".

Jeg har forsøgt at finde det på nettet, men der har ikke vist sig noget
der ligner på de steder jeg har fundet.
(Bl.a.: <http://info.org.il/logos/logos.html>)

Er det noget nogen ved noget om?

Af en eller anden underlig grund tænkte jeg BMW 5xx eller 7xx da jeg så
bagenden det sad på. Men logo'et havde intet med BMW at gøre, det jeg
kender til.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 21-10-05 21:53

> Af en eller anden underlig grund tænkte jeg BMW 5xx eller 7xx da jeg så
> bagenden det sad på. Men logo'et havde intet med BMW at gøre, det jeg
> kender til.

Det kan jo være et "custom"-logo de har fået lavet. F.eks. har Team Essex
Invest en BMW 645Ci med et "Team Essex" logo på bagklappen (i stedet for det
runde BMW logo)... Den holder jævnligt ved Hotel Royal i Århus (er det mon
Claus Elgaards?)

/Kasper Hansen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 01:44

Kasper Hansen [8270] wrote:
> [...]
> runde BMW logo)... Den holder jævnligt ved Hotel Royal i Århus (er det mon

Den var på tyske plader, og blev spottet dernede torsdag.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 22-10-05 09:32

> Den var på tyske plader, og blev spottet dernede torsdag.

Nåja, men det kunne jo være at der var andre der havde fået samme idé :) Det
var ikke fordi jeg troede at det lige var Essex bilen.

/Kasper Hansen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 10:20

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Nåja, men det kunne jo være at der var andre der havde fået samme idé :) Det
> var ikke fordi jeg troede at det lige var Essex bilen.

Så fandt jeg deres logo, og nej, det er heller ikke det. :-/

Fra : Brian

Dato : 21-10-05 22:25

Finn Guldmann wrote:

> Af en eller anden underlig grund tænkte jeg BMW 5xx eller 7xx da jeg
> så bagenden det sad på. Men logo'et havde intet med BMW at gøre, det
> jeg kender til.

Kunne det være noget Alpina spas ?
http://www.bmw-alpina.co.jp/automobiles/

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 01:43

Brian wrote:
> Kunne det være noget Alpina spas ?
> http://www.bmw-alpina.co.jp/automobiles/

Nej, det er ikke den.

Hvis du tænker dig et træ med en stamme og tre eller fire grene på hver
side der stikker skrå op ad. Og så i hvid på blå baggrund.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 21-10-05 22:34

Finn Guldmann wrote:
> Det (logoet) var en slags oval (Ellipse,superellipse eller firkant med
> runde hjørner. Højre end bred).
> Det var blå og med et hvidt (eller sølv) "træ".

Maserati har altid haft et "træ" i deres logo (eller vel nærmere en form for
våben). Så det eneste jeg kan komme i tanke om er:
http://info.org.il/logos/maserati.gif

hilsen ole

Fra : Ole Sørensen

Dato : 21-10-05 22:36

Ole Sørensen wrote:
> Maserati har altid haft et "træ" i deres logo (eller vel nærmere en
> form for våben). Så det eneste jeg kan komme i tanke om er:
> http://info.org.il/logos/maserati.gif

Kunne det være den?
http://www.maserati.com/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-10-05 22:47

Finn Guldmann wrote:
> [...]
>
> Af en eller anden underlig grund tænkte jeg BMW 5xx eller 7xx da jeg
> så bagenden det sad på. Men logo'et havde intet med BMW at gøre, det

Var det en Tata ?
http://www.tata.com/

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 09:01

Per Beer Hansen wrote:

> Var det en Tata ?
> http://www.tata.com/

Heller ikke. Farverne passer. Men der er for lidt grene.

Mine kreative evner er ikke noget der kan skrives store bøger om, men
jeg har forsøgt at lege lidt med et grafikprogram og det er der kommet
følgende ud af: <http://61.66.134.70/dfbil/logo.gif>

Det er ikke særlig godt men det skulle gerne kunne give en idé om det
logo jeg så.

Lidt mere rund i det, nok. Og grenene var nok også lidt mere buede.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 22-10-05 16:33

Finn Guldmann wrote:
> Mine kreative evner er ikke noget der kan skrives store bøger om, men
> jeg har forsøgt at lege lidt med et grafikprogram og det er der kommet
> følgende ud af: <http://61.66.134.70/dfbil/logo.gif>

Det må næsten være det gamle Daewoo logo. Se dk.binaer.motor.dk eller
http://www.daewoo.com/english/press/pr_new_list.jsp?work=read&u_id=550&now_page=5&keyword=&keytype=

hilsen ole

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 19:24

Ole Sørensen wrote:
> Det må næsten være det gamle Daewoo logo. Se dk.binaer.motor.dk eller
> http://www.daewoo.com/english/press/pr_new_list.jsp?work=read&u_id=550&now_page=5&keyword=&keytype=

Nej, heller ikke den.

Der er kun en 'opstreg' og så tre eller fire 'grene' til hver side fra den.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-05 00:28

> På vej op gennem Tyskland så jeg en bil med et logo på bagsmækken.
>
> Det (logoet) var en slags oval (Ellipse,superellipse eller firkant med
> runde hjørner. Højre end bred).

www.smotor.it ??

Ellers kan jeg kun anbefale dig at lære lidt mere om biler :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 09:03

Per Henneberg Kristensen wrote:
> www.smotor.it ??

Øv, fik en timeout.

> Ellers kan jeg kun anbefale dig at lære lidt mere om biler :)

Lære lidt mere om biler? Det har jeg da Jer til.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 09:07

Finn Guldmann wrote:

> Øv, fik en timeout.

Men hvis det er SsangYong du ville lede mig ind til fandt jeg dem på
..com i stedet for .it.

Og det var heller ikke sådan en.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-11-05 18:01

Finn Guldmann wrote:
> På vej op gennem Tyskland så jeg en bil med et logo på bagsmækken.

I sidste uge kom jeg til at se et flag i Amtwepen. Det var for "New
Holland".

Det logo det sat der lignede ret meget det jeg så bag på den bil.

I kan se det her: <http://www.newholland.com/home.asp>

Jeg mener dog stadig at det jeg så havde tre grene ud til hver side,
og at de ikke gik helt ud til kanten. Men jeg kan jo huske fejl.

Men tager jeg fejl melder der sig så spørgsmålet; Hvad hulen gør det
logo bag på en personbil?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-11-05 18:36

> Men tager jeg fejl melder der sig så spørgsmålet; Hvad hulen gør det logo
> bag på en personbil?

New-Holland er sgu' da landbrugsmaskiner, kan du ikke engang genkende en gl.
Volvo?.. Eller er dine øjne ud af justering? ;)).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-05 11:59

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> New-Holland er sgu' da landbrugsmaskiner, kan du ikke engang genkende en gl.
> Volvo?.. Eller er dine øjne ud af justering? ;)).

Jeg ved skam godt hvad NH er. Jeg ved også at den pågældende bil ikke
var en skærgårdstraktor - Så....

Fra : Leif Neland

Dato : 04-11-05 10:07

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> og at de ikke gik helt ud til kanten. Men jeg kan jo huske fejl.
>
> Men tager jeg fejl melder der sig så spørgsmålet; Hvad hulen gør det

Han kunne jo være traktorforhandler.

Leif

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-05 16:57