Altea
Fra : Basil

Dato : 21-10-05 18:22

Hej.
Mine svigerforeller har kig på sådan en Seat Altea.
Den skal være med tomatkasse grundet handicap, og der skulle være
kommet et eller andet nyt eller nyskabende på denne bil med tomat.
Er der nogen der ved noget om det, og specielt, er der nogen der har
erfaringer de kan dele ud af ?
Kai

Fra : J-N

Dato : 21-10-05 18:59

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommet et eller andet nyt eller nyskabende på denne bil med tomat.
> Er der nogen der ved noget om det, og specielt, er der nogen der har

Prøv at høre ovre i frugt og grønt....

---
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 08:34

"J-N" <nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
>
> Prøv at høre ovre i frugt og grønt....
>
> ---
> Jesper

*PLOINK*

Fra : Thomas

Dato : 21-10-05 19:00

> Er der nogen der ved noget om det, og specielt, er der nogen der har
> erfaringer de kan dele ud af ?

Kanon god (og billig) bil (2,0 TDI DSG) - du er overbevist når du kører i
den. Nogle klager over kabinestøj på motorvej, men jeg synes nu ikke der er
noget. Prøv den.

--
Mvh/TK

Fra : AT

Dato : 22-10-05 07:19

DSG er rimeligt nyt. Det er et automatgear med 2 koblinger der er
konstrueret på en måde hvor du oplever en konstant acceleration og ikke som
normalt med små hak. 1-3-5 gear køre seperat med en kobling og 2-4-6 gear
køre med en anden kobling. Der kan derfor skiftes gear uden at der kobles ud
og tid mistes. Det tager vist 0,02sek at skifte gear med DSG.

Hvis du ikke kan finde en forhandler der har en Altea stående med dette gear
kan du prøve det hos skoda i Måløv hvor de har en octavia med DSG.

Der skal selvfølgelig en mere uddybende forklaring til og den finder du her:
http://www.semler.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv.asp?menustate=nyhed&nyhedsID=347

Jeg har prøvet det og der virker ret overbevisende.

/AT

Fra : Basil

Dato : 22-10-05 08:39

AT skrev d. 22-10-2005 i meddelelse
<yRk6f.71347$Fe7.245155@news000.worldonline.dk>:
> [...]
> http://www.semler.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv.asp?menustate=nyhed&nyhedsID=347
>
> Jeg har prøvet det og der virker ret overbevisende.

Mange tak for svar, det er sendt videre.
Kai

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-05 10:02

AT wrote:
> DSG er rimeligt nyt. Det er et automatgear med 2 koblinger der er
> konstrueret på en måde hvor du oplever en konstant acceleration

Kan man ikke få noget lignende installeret i en Audi TT?

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 11:16

> Kan man ikke få noget lignende installeret i en Audi TT?

Jo! Audi TT var den først æske de puttede DSG gearkassen i (Sammen med en
3,2 V6).

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Basil

Dato : 22-10-05 11:20

> [...]
> http://www.semler.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv.asp?menustate=nyhed&nyhedsID=347
>
> Jeg har prøvet det og der virker ret overbevisende.

Nu skriver du rimelig nyt, så jeg tror det er svært at svare på, men er
det værd at gætte på holdbarheden, når service bliver overholdt, og det
er frisk konekørsel der køres.
Hun kommer fra en Escort med et virkelig elendigt automatgear, der har
været temmelig dyrt og besværligt at få repareret.
Jeg ved at Suzuki har problemer med deres nye system, som jeg gætter på
er noget i samme stil, men tyskerne eller spanierne kan vel bygge
gearkasser ?
Kai

Fra : KNT

Dato : 22-10-05 09:35

Den bil har da et så grimt design, at man ikke kan færdes offentligt i en
sådan!

Knud

Fra : Basil

Dato : 22-10-05 09:35

KNT skrev d. 22-10-2005 i meddelelse
<4359f9b6$0$9114$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
> Den bil har da et så grimt design, at man ikke kan færdes offentligt i en
> sådan!
>
> Knud
>

> "Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

Ganske brugbart svar.
Tak, det sender jeg videre.
NOT
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 11:21

> Den bil har da et så grimt design, at man ikke kan færdes offentligt i en
> sådan!

Det var dog et ganske brugbart indlæg du kom med her Knud, jeg er sikker på
at det vil få stor indflydelse på Kai's svigerforældres fremtidige valg af
bil.

Måske du kun løfte sløret for hvad du selv synes er godt design.

Fra : Basil

Dato : 22-10-05 11:22

Claus Petersen skrev d. 22-10-2005 i meddelelse
<435a1299$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> [...]
> bil.
>
> Måske du kun løfte sløret for hvad du selv synes er godt design.

Mon ikke 2cv, Messerschmidt og Lada lige er sagen :oÞ
Kai

Fra : AT

Dato : 22-10-05 11:33

Kan desværre ikke sige noget om holdbarheden, men ville ikke være nervøs for
at købe en bil med DSG.

/AT

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-10-05 11:51

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message
> Den bil har da et så grimt design, at man ikke kan færdes offentligt i en
> sådan!
>
> Knud

Er det ikke fordi du forestiller dig at du sidder i den, det trækker jo
voldsomt ned på enhver flot kreation?

Fra : KNT

Dato : 26-10-05 18:58

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message

> Er det ikke fordi du forestiller dig at du sidder i den, det trækker jo
> voldsomt ned på enhver flot kreation?

Hvad kender du til om det trækker ned eller op?
I dette tilfælde ville min tilstedeværelse helt klart trække op på det
samlede indtryk.

Knud