gulplader - misundelsesafgift
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-05 16:54

hvornår er det nu det gælder fra med de extra 5000,-?

mvh Tommy

Fra : Thomas

Dato : 21-10-05 17:16

> hvornår er det nu det gælder fra med de extra 5000,-?

4. el. 6. md. 1998...

--
Mvh/TK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-10-05 18:51

TBJ wrote:
> hvornår er det nu det gælder fra med de extra 5000,-?

3. juni 1998...

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 06:43

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> 3. juni 1998...

Hvis du søger via google, finder du en række officielle sider,
der skriver den 1. juli 1998. Nu kunne jeg godt lide at vide,
hvorfor du skriver den 3., idet du sjældent løber med en halv
vind?
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-05 09:37

Mogens wrote:

> [...]
> der skriver den 1. juli 1998. Nu kunne jeg godt lide at vide,
> hvorfor du skriver den 3., idet du sjældent løber med en halv

Fordi sådan er det...

Citat fra
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20030097829-regl
"Af motorkøretøjer omfattet af § 4, stk. 1, II, A, hvis første
indregistrering som nye ligger efter den 2. juni 1998, betales endvidere
tillæg for privat anvendelse samt for blandet privat og erhvervsmæssig
anvendelse. "

http://www.politi.dk/CMS.Politi.Web/Templates/Content/ArticleWithIndexPage.aspx?NRMODE=Published&NRORIGINALURL=%2fda%2fborgerservice%2fnummerpladerogregistrering%2fafgifter%2f&NRNODEGUID=%7b0F2A7E47-3230-457F-9DF3-30802FF28215%7d&NRCACHEHINT=NoModifyGuest#SubHeader2
Tillægsafgift for privat anvendelse

Tillægsafgift for privat anvendelse opkræves sammen med vægtafgiften
af Centralregisteret for Motorkøretøjer.

Tillægsafgift opkræves for vare- og lastbiler med en tilladt totalvægt
på indtil 4.000 kr., som er registreret første gang efter 2. juni 1998, og
som er registreret med anvendelsen "Godstransport privat" eller "Godstransport
privat / erhverv".

-------------------

Overbevist?

Fra : Mogens

Dato : 23-10-05 09:42

> Overbevist?

Ja da - som jeg skriver, løber du sjældent med en halv vind.
Heller ikke denne gang - og jeg kunne blot godt tænke mig
at vide, hvor du havde det fra :)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-05 09:51

Mogens wrote:

> Ja da - som jeg skriver, løber du sjældent med en halv vind.
> Heller ikke denne gang - og jeg kunne blot godt tænke mig
> at vide, hvor du havde det fra :)

Godt så...

Fra : fnug

Dato : 22-10-05 22:49

fra den 1/6 1998

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.63.75.60)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-05 09:38

fnug wrote:
> fra den 1/6 1998

Forkert.
Det er den 3. juni 1998, som er den 1. dato, hvor man skal betale afgiften.