4 klip som ung mand ...
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-10-05 10:14

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=140

[Quote]
Fire klip i korten på én aften.
En vild køretur i Nibe og omegn endte i aftes med, at en 20-årig mand fik
hele 4 klip i kørekortet.
Det oplyser DR nordjylland.

Først kørte han kapløb i Nibe, senere kørte han for tæt på en forankørende
bil, og siden foretog han to ulovlige overhalinger i træk. Det hele blev
overværet af en betjent på vej på job.

Reglerne siger, at en ung bilist får en betinget frakendelse af kørekortet i
tilfælde af to klip. Løgstør Politi forventer dog ikke, at den 20-årige står
til en dobbelt straf.
[Unquote]

Så spørger jeg: Jamen er det da ikke hvad de har forsøgt at fortælle os, at
klip kommer i banken og at han mister sit kørekort ubetinget ved 4 klip?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 21-10-05 11:40

> [...]
>
> Så spørger jeg: Jamen er det da ikke hvad de har forsøgt at fortælle os,
> at klip kommer i banken og at han mister sit kørekort ubetinget ved 4

Højst sandsynligt ikke. Iflg. en politimand jeg talte med i nat, så vil han
nok få et betinget frakendelse, og dertil en bøde - that's it.

Så er man alligevel oppe på en betinget, så kan man sgu ligeså godt lave
nogle ekstra, for de er åbenbart "gratis".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-05 19:26

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> iflg. en politimand jeg talte med i nat,

Hvad har du nu lavet Henrik? :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Henrik B.

Dato : 02-11-05 18:29

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad har du nu lavet Henrik? :)

Har en kollega der bi-jobber hos policen.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-10-05 11:45

> [...]
> i tilfælde af to klip. Løgstør Politi forventer dog ikke, at den 20-årige

Hvorfor stopper politimanden han ham ikke straks i stedet for at køre bagved
og observere at han bliver ved med at køre vildt?
Det er da helt gak, han skal da stoppes med det samme.

Niels

Fra : Torben Madsen

Dato : 21-10-05 11:56

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor stopper politimanden han ham ikke straks i stedet for at køre
> bagved og observere at han bliver ved med at køre vildt?
> Det er da helt gak, han skal da stoppes med det samme.
>
> Niels
Det var nok strisseren, som han kørte om kap med, og da han så ikke kunne
følge med, så kunne han da altid bare melde ham....

mvh
Torben Madsen

Fra : Thomas H.

Dato : 21-10-05 13:14

> [...]

bagved
> og observere at han bliver ved med at køre vildt?
> Det er da helt gak, han skal da stoppes med det samme.

Er det ikke også hele filosofien med fotovogne og klippekort, at folk først
efter 2 uger opdager at de faktisk har mistet kortet, for på den måde at
sortere bilister væk fra vejen, så de kan fylde metroen op?

Fra : Casper R

Dato : 21-10-05 13:33

> [...]
> efter 2 uger opdager at de faktisk har mistet kortet, for på den måde at
> sortere bilister væk fra vejen, så de kan fylde metroen op?

Hehe...Alt for at fylde den metro op
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 21-10-05 17:01

> [...]
bagved
> og observere at han bliver ved med at køre vildt?
> Det er da helt gak, han skal da stoppes med det samme.

xxxxxxx

Nej.. han skal have lov at lave flere brølere, så han kan få taget kortet,
og derudover få lov at slå naboens 11 årige datter ihjel, køre 2
pensionister og en blind ned, inden ordenmagten har fået nok...

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 21-10-05 17:41

On Fri, 21 Oct 2005 18:00:48 +0200, "Jon & Ann-Rikka"
<jonlarsen@stofanet.dk> wrote:

> Nej.. han skal have lov at lave flere brølere, så han kan få taget kortet,
>og derudover få lov at slå naboens 11 årige datter ihjel, køre 2
>pensionister og en blind ned, inden ordenmagten har fået nok...

Artiklen skriver blot det var en betjent på vej til arbejde og nu er
det ikke alle betjente kører på arbejde fuldt uniformerede i firmabil
med logo.

Kunne det tænkes det var en helt almindelig betjent der afventede
uniformeret politis ankomst og derved ikke bidrog til de farlige
situationer ved selv at forsøge at fange synderen i sin private bil?

Jeg er godt klar over den synsvinkel ikke efterlader meget plads til
det sædvanlige brok der kommer pr. automatik når politiet er
indblandet.

/Jesper

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-10-05 19:25

> [...]
>
> Jeg er godt klar over den synsvinkel ikke efterlader meget plads til
> det sædvanlige brok der kommer pr. automatik når politiet er

Så har denne helt almindelige betjent som ikke var på arbejde kørt lige så
hurtigt i civil bil for at holde øje med ham?
Det du kalder brok kalder jeg diskussion af fakta, det er hvad vi har
gruppen til.

De der har svært ved at argumentere kalder tit andres argumenter for brok.

Niels

Fra : Carsten Matzon

Dato : 21-10-05 19:34

Niels Bengaard skrev:

> De der har svært ved at argumentere kalder tit andres argumenter for brok.

Nu er jeg som ny mand i gruppen ikke ligefrem farvet af noget
herinde.Men det er da ret så tydeligt at de fleste herinde har et
problem med ordensmagten og reglerne i trafikken..
Det skinner så tydeligt igennem man vist ikke behøver argumentere.. :)

---

Carsten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-10-05 19:45

> [...]
> ordensmagten og reglerne i trafikken..
> Det skinner så tydeligt igennem man vist ikke behøver argumentere.. :)

Herinde er der mange bilinteresserede som brænder for deres sager.
Man kan vel godt argumentere for andet end det der er gældende uden at det
skal kaldes brok.

Niels

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 21-10-05 21:26

On Fri, 21 Oct 2005 20:24:41 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>Så har denne helt almindelige betjent som ikke var på arbejde kørt lige så
>hurtigt i civil bil for at holde øje med ham?

Eftersom artiklen beskriver flere overhalinger og hvordan der kørtes
for tæt på forankørende, kan vi nogenlunde sikkert regne med at den
20-årige ikke har været alene på vejene, men har været "begrænset" i
sine udfoldelser af morgentrafikken.
Men den type morgentrafik jeg befinder mig i næsten dagligt skal der
mere end den slags til for at vinde bare en smule terræn i forhold til
folk der ellers følger trafikken.

Men jeg kan kun spekulere ud fra de oplysninger der står i artiklen.
Min harme opstod udelukkende af, at den tilsyneladende kun kunne
tolkes til at det var politiet skyld alt sammen.

>Det du kalder brok kalder jeg diskussion af fakta, det er hvad vi har
>gruppen til.
>De der har svært ved at argumentere kalder tit andres argumenter for brok.

Så du mener helt seriøst at kunne finde nogen form for argumentation i
det indlæg jeg besvarede?

/Jesper

Fra : blue

Dato : 22-10-05 12:15

> Så spørger jeg: Jamen er det da ikke hvad de har forsøgt at fortælle os,
> at klip kommer i banken og at han mister sit kørekort ubetinget ved 4
> klip?

Jo, han burde få frakendt kørekortet ubetinget ved 4 klip, da han ikke har
haft sit kørekort i 3 år.