Og så siger I, at Araberne er skøre.
Fra : Søren Blom

Dato : 20-10-05 18:57

Hvis Araberne er skøre, hvad er Nordmændene så, prøv at læs

VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas H.

Dato : 20-10-05 19:14

> Hvis Araberne er skøre, hvad er Nordmændene så, prøv at læs

Arrh skulle lige til at poste linket

Jeg elsker journalisters måde at blive forarget på!
"Dødskørsel", var der nogen der døde?
"trods det, at han flere gange kørte i den modkørende vejbane." Jeg tror
altså ikke det var fordi han ikke kunne styre den, det kaldes at skære
svingene af ...sikkert ikke noget journalist Piet Baunø har prøvet i sin
Skoda...
Jeg tror ikke medierne har set "GhostRider" og Getaway in Stockholm, siden
de kan mene at dette er helt sensationelt

.....ikke at jeg mener at den slags kørsel kan accepteres, men der er trods
alt tomt på vejen, det er der ikke i den GhostRider DVD jeg har, hvor han
kører 299 mellem andre biler!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 19:23

Thomas H. wrote:
> [...]
> altså ikke det var fordi han ikke kunne styre den, det kaldes at skære
> svingene af ...sikkert ikke noget journalist Piet Baunø har prøvet i sin

Piet kører ikke Skoda, men VW Vento.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Thomas H.

Dato : 20-10-05 19:26

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Piet kører ikke Skoda, men VW Vento.

Er det ikke bare en Skoda med VW-mærke?
....never mind, han er stadig journallist, så jeg bryder mig grundlæggende
ikke om ham

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 19:39

Thomas H. wrote:
> Er det ikke bare en Skoda med VW-mærke?
> ...never mind, han er stadig journallist, så jeg bryder mig grundlæggende
> ikke om ham

Han er ellers en flinker fyr.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 01:59

Lars L. Hansen wrote:
> Piet kører ikke Skoda, men VW Vento.

Jeg ville ellers havde gættet på 2CW.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-10-05 07:16

> Jeg ville ellers havde gættet på 2CW.

Den kan ligge ned, mens alle 4 hjul står på jorden :))).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 09:57

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Den kan ligge ned, mens alle 4 hjul står på jorden :))).

Bare rolig, jeg tror jeg har set det meste af hvad en 2CV kan, og stadig
køre videre.

Jeg var med, som official, da de kørte 2CV-Cross tilbage i '78. (Vist
lige omkring hvor de startede med det). Og en enkelt gang så vi at
selvom man havde mistet det ene forhjul kunne man godt vinde løbet.

Og væltede de helt rundt sad de og rev i rattet til der var nogen der
kom og rejste bilen op igen. Og så var det straks videre.

Jo, der blev gået til bidet den gang.

Fra : Rander

Dato : 20-10-05 20:57

Thu, 20 Oct 2005 20:14:18 +0200 brugte Thomas H. 23 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

> [...]
>Jeg tror ikke medierne har set "GhostRider" og Getaway in Stockholm, siden
>de kan mene at dette er helt sensationelt

Nej, og regne kan de heller ikke...

"Optagelsen, som er blevet døbt 'Arendal-Grimstad på to minutter'..."

Nederst til højre på speedometeret er der et ur - det står på 4:51 når
videoen starter, og det når lige at skifte til 5:00 inden den slutter - to
minutter? .-)

http://rander.dk (temporarily down!)

Når du giver råd, søg da at hjælpe, ikke at behage din ven. (Solon)

Fra : Basil

Dato : 22-10-05 10:16

Rander skrev d. 20-10-2005 i meddelelse
<dj8spr$32b$1@localhost.localdomain>:
> [...]
>
> Nederst til højre på speedometeret er der et ur - det står på 4:51 når
> videoen starter, og det når lige at skifte til 5:00 inden den slutter - to

Han kører vel så stærkt at han kører hurtigere end tiden :')
Kai

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-10-05 07:39

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> alt tomt på vejen, det er der ikke i den GhostRider DVD jeg har, hvor han

Jeg mener klart det var vanvidskørsel. Ved den hastighed har du en
standselængde på over 400 meter - havde der holdt en bil på tværs havde han
lavet grønlangkål af både sig selv og den der holdt på tværs.

Hastighed gør ondt værre.

Og den slår ihjel.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 21-10-05 16:30

">
> ....ikke at jeg mener at den slags kørsel kan accepteres, men der er trods
> alt tomt på vejen, det er der ikke i den GhostRider DVD jeg har, hvor han
> kører 299 mellem andre biler!
xxxxxxxxx

På hans Turbo Hayabusa overhaler han biler på yderste stribe i venstre side
af motorvejen med over 300 km/t på baghjulet..
Opråb om flere motorbaner

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 19:17

Søren Blom wrote:
> Hvis Araberne er skøre, hvad er Nordmændene så, prøv at læs

Jeg stemmer stadig på araberne! Det nordmanden gør er ikke specielt
skørt, men nok en smule letsindigt. Ikke desto mindre går det pænt stærkt :)

Fra : Leif

Dato : 20-10-05 19:33

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Jeg stemmer stadig på araberne! Det nordmanden gør er ikke specielt
> skørt, men nok en smule letsindigt. Ikke desto mindre går det pænt stærkt
:)

Flot kørsel på hvad der ligner alm landeveje.
Er dog mere imponeret over tempoet i Harabusa filmklippene.

/Leif

Fra : Jens Andersen

Dato : 20-10-05 19:28

> Hvis Araberne er skøre, hvad er Nordmændene så, prøv at læs

> VH
>
> Søren Blom
> soren@blom.dk
> Mail med spam filter besvares ikke.

Meget rutineret chauffør med den kurvede vejstrækning

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-10-05 20:39

Er det bare mig, eller ser det ikke ud som om han kører langsommere end
speedometeret viser? Jeg mener, landskabet glider ikke så hurtigt forbi som
jeg ville forvente ved 300 km/t? Men måske er det fordi jeg ser det på
computer-skærmen, at det ikke virker som noget særligt?

Mvh

Emil

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 21-10-05 08:09

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> Er det bare mig, eller ser det ikke ud som om han kører langsommere end
> speedometeret viser? Jeg mener, landskabet glider ikke så hurtigt forbi
> som jeg ville forvente ved 300 km/t?

Jeg tænkte det samme - Ser sgutte videre hurtigt ud hér (ihvertfald ikke 300
km/-hurtigt)

\Mandal

Fra : Søren Blom

Dato : 21-10-05 16:56

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERN_MIGedb.dk> skrev i

> Jeg tænkte det samme - Ser sgutte videre hurtigt ud hér (ihvertfald ikke
> 300 km/-hurtigt)

Nu har jeg prøvet 300 km/t, godt nok på bane og kun som passager, men det I
ser på filmen og det man oplever i virkeligheden stemmer ret godt overens
ved 300 km/t.
Der er stor forskel på, om man ser frem eller om man ser skrapt til højre og
holder fokus, effekten er den samme hvis man køre i bil ved f.eks. 100 km/t.
I Norge er der mindst 100 meter imellem lygtepælene, prøv at tage tid på
hvor længe motorcyklen er om at passere to lygtepæle og regn så hastigheden
ud, hvis man antager at der er 100 meter imellem.
Men det korte og det lange er, at jeg tvivler på, at der er nogen
urigtigheder der vises på filmen.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 20:41

"Jens Andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse

> Meget rutineret chauffør med den kurvede vejstrækning

Har nu set det der var 1.000.000 gange værre. F.eks den videi med ham på
motorcykel på motorvejen rundt om Paris. Han kører godt nok VIIIIILDT

--
Tom

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 20-10-05 20:34

> Hvis Araberne er skøre, hvad er Nordmændene så, prøv at læs

Respekt.......

Fra : .J.S...

Dato : 20-10-05 21:48

> Hvis Araberne er skøre, hvad er Nordmændene så, prøv at læs

Set noget lignende før, jeg ved ikke hvordan de gør det, piller ved
gearingen eller speedometeret ?

Men han er ikke i nærheden af den hastighed, ligner ikke meget mere and
halvdelen.

På baghjulet med 180 eller er det 150, det er umuligt, man blæser af.

mvh/JS

Fra : Thomas H.

Dato : 21-10-05 05:49

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> På baghjulet med 180 eller er det 150, det er umuligt, man blæser af.

Altså "GhostRider" kører FRA politiet på motorvejen på baghjulet (pænt
provokerende Og han kører kortvarrigt på baghjul med 320 km/t på en
turbo Hayabusa

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-10-05 08:09

> Men han er ikke i nærheden af den hastighed, ligner ikke meget mere and
> halvdelen.

Det tror jeg ikke, du har ret i.

Jeg har set mange af de der videoer, og det ser sjældent ret hurtigt ud.

Man får dog hurtigt en fornemmelse af hastigheden, når man på videoerne ser
motorcyklerne bremse ned til samme hastighed som den øvrige trafik på
motorvejen.

I den situation (måske 110 km/t) ser det ud til, at man kan stå af og
gå...........men det
kan man som bekendt ikke.

> På baghjulet med 180 eller er det 150, det er umuligt, man blæser af.

Æwl-bæwl og vrøvl. Det vil enhver roadracer kunne fortælle dig.

P.S.: Der er lige kommet en gademotorcykel, der kører 180 km/t i første
gear...det sætter tingene lidt i perspektiv..

/Jan W Nielsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-10-05 11:42

> P.S.: Der er lige kommet en gademotorcykel, der kører 180 km/t i første
> gear...det sætter tingene lidt i perspektiv..

Jeg ved ikke lige hvor meget denne her går i 1. gear - men i og med at den
har en 2 trins automatkasse og kan gå 250 mph på toppen, såhhh...

http://www.marineturbine.com/y2k_superbike_brochure.pdf

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 21-10-05 16:35

> På baghjulet med 180 eller er det 150, det er umuligt, man blæser af.
> mvh/JS
xxxxxxxxxxxxxxx

Vrøvl... til gengæld er skivebremser på en maskine der har et
vægt/kraftforhold på over 1:1 pæææænt effektive..

175kg maskine til 500 HP er totalt i orden...ære være med dem der kan få
overført så meget energi til asfalten med kun 1 hjul !!!!!!

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-10-05 16:25

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> Hvis Araberne er skøre, hvad er Nordmændene så, prøv at
> læs http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=317097

Det er fake. Han kører slet ikke så hurtigt som de skriver.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-10-05 16:43

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
>
> Det er fake. Han kører slet ikke så hurtigt som de skriver.
> --
Og hvordan begrunder du så det?
Eller er du en af de dersens sandhedsvidner der bare ved ting?

Michael

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 21-10-05 16:57

> Og hvordan begrunder du så det?
> Eller er du en af de dersens sandhedsvidner der bare ved ting?
>
> Michael
xxxxxx
Ja han er !!!!! LOL

Hmmm..

de 303 km/t tror jeg ikke på, men korrigeret for fejlvisning osv. vil jeg
skyde på 290 km/t Nu kan jeg ikke se hvilken maskine han køre på men en
std, Hayabusa vil på toppen løbe omkring 301 km/t korrigeret for fejlvisning
og dækstr. Kawasakis ZX-12 R som de påstår er hurtigere er officielt "kun"
målt til 295 Km/t

en Yamaha R1 er vist officielt målt til 290 km/t.. ( eller 275 km/t )

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-10-05 10:15

"Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@stofanet.dk> wrote in message

> xxxxxx
> Ja han er !!!!! LOL

Tak Jon. Jeg er glad for at nogen har opdaget det.

> Hmmm..
>
> de 303 km/t tror jeg ikke på, men korrigeret for
> fejlvisning osv. vil jeg skyde på 290 km/t Nu kan jeg
> ikke se hvilken maskine han køre på

Det er vist ret sikkert en Honda 1000. Der står f.eks. H.I.S.S lige over
nøglen.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-10-05 10:11

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in
message
> [...]
> skrev i en meddelelse

> Og hvordan begrunder du så det?
> Eller er du en af de dersens sandhedsvidner der bare ved

Læs f.eks. læserbrevene på eb eller kig på dk.fritid.motorcykel. Der er så
mange grunde til hvorfor den video er fake. Man kan måle sig til det vha. et
stopur og lidt viden. Desuden er mandens acc-evne vist lidt for syg, også
selvom det er en 1000ccm han kører på.

Eller bare prøv en mc med noget skub i og kør en tur. Så vil du nok give mig
ret bagefter.

Der er efterhånden også så mange mc-videoer derude hvor folk kører stærkt.
Hvis du ser nogen af dem vil du opdage en væsentlig forskel i hastigheden. I
hvert fald hvis du har lidt viden om mc'er og fysik.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-05 10:19

Jacob Larsen wrote:

> Læs f.eks. læserbrevene på eb eller kig på dk.fritid.motorcykel. Der er så
> mange grunde til hvorfor den video er fake.

Nu hvor fu jo øjensynligt kender til disse argumenter, kunne du så ikke komme
med dem istedet for at vi andre skal lede igennem en hel nyhedsgruppe for at
inde svarere

> Eller bare prøv en mc med noget skub i og kør en tur. Så vil du nok give mig
> ret bagefter.

Nu har jeg ikke adgang til en MC, så der kan jeg heller ikke være med.

> Der er efterhånden også så mange mc-videoer derude hvor folk kører stærkt.
> Hvis du ser nogen af dem vil du opdage en væsentlig forskel i hastigheden. I
> hvert fald hvis du har lidt viden om mc'er og fysik.

Min viden om fysik er grundlæggende, men min viden om MC'er er ikke
eksisterende, så kan du ikke lige skære det ud i pap?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 22-10-05 11:07

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> Nu hvor fu jo øjensynligt kender til disse argumenter, kunne du så ikke
> komme med dem istedet for at vi andre skal lede igennem en hel
> nyhedsgruppe for at inde svarere

Jeg gider ikke lave en liste over disse argumenter. Hvis folk er
interesserede kan de kigge efter. Jeg dropper bare diskussionen nu, for jeg
har ikke tid eller lyst til at fortsætte, hvad jeg er kommet ind i. Har alt
for meget andet at lave og regnede ikke med at mine indlæg ville blive taget
så grundigt op.

Det klareste argument er at længden af tunnelen er 550m og denne paseres med
220km/ hvis man regner på den tid han er undervejs. Hans speedometer viser
dog væsentligt mere.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-10-05 16:43

> [...]
> jeg har ikke tid eller lyst til at fortsætte, hvad jeg er kommet ind i.
> Har alt for meget andet at lave og regnede ikke med at mine indlæg ville

Hvorfor starter du så selv diskutionen, hvis du ikke gider argumentere.

> Det klareste argument er at længden af tunnelen er 550m og denne paseres
> med 220km/ hvis man regner på den tid han er undervejs. Hans speedometer
> viser dog væsentligt mere.
> --
Hvad siger omdrejningstæller contra gear?
Kunne det være en ledetråd?

Michael