/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
chip tuning af passat 1,8 t
Fra : Anders


Dato : 20-10-05 10:30

Hej,

nogen der har erfaring med ovennævnte?

Det skulle give fra 150 til 194 heste og forøge Nm med 69. Det koster 7.000
kr inkl. montering etc.

Men er det en god ide? kan motoren holde til det? og hvad med gensalg?

Erfaringer med dette på en passsat - eller andre biler - ønskes..

Anders



 
 
Claus & Lene, Ålborg (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 20-10-05 10:57

tja, skriv mig en mail - din virker ikke........

/Claus
"Anders" <a@a.aa> skrev i en meddelelse
news:43576387$0$161$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej,
>
> nogen der har erfaring med ovennævnte?
>
> Det skulle give fra 150 til 194 heste og forøge Nm med 69. Det koster
> 7.000
> kr inkl. montering etc.
>
> Men er det en god ide? kan motoren holde til det? og hvad med gensalg?
>
> Erfaringer med dette på en passsat - eller andre biler - ønskes..
>
> Anders
>
>



John Sahl (20-10-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 20-10-05 11:10

Claus & Lene, Ålborg wrote:
> tja, skriv mig en mail - din virker ikke........

Hvorfor må gruppen ikke læse det?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Ukendt (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-05 11:54


> nogen der har erfaring med ovennævnte?
>
> Det skulle give fra 150 til 194 heste og forøge Nm med 69. Det koster
> 7.000
> kr inkl. montering etc.
>
> Men er det en god ide? kan motoren holde til det? og hvad med gensalg?

Det er nærmest et must.
Motoren kan sagtens holde, jeg kender et par stykker der kører 250 - 300 på
sådan en motor.
Jeg har læst lidt om at (rent teoretisk) er svinghjul og plejlstænger
dimensioneret til 260 Hk / 7600 rpm.

Husk på at den findes i varianter med helt op til 220 Hk i Audi. De er dog
forbedret på visse punkter såsom køling af motor og turbolader efter
standsning af motor.

Jeg har ikke indtryk af at folk løber skrigende bort fra de chiptunede.
Nærmeste tværtimod er det noget folk efterspørger.

>
> Erfaringer med dette på en passsat - eller andre biler - ønskes..

Havde en Golf GTI 1,8T - aldrig problemer.
Tunet af RH motorsport.

--
Claus
www.vwfanatic.dk




Thomas Landberg (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 20-10-05 16:35

> Det skulle give fra 150 til 194 heste og forøge Nm med 69. Det koster
> 7.000
> kr inkl. montering etc.

7 klik? Så er det vist også betalt....

I øvrigt mener jeg, at motoren er ganske trist standard, men chippet bliver
den en helt anden. Der er virkeligt stor forskel.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.



Henrik B. (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-10-05 21:03

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4357b922$0$209$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> 7 klik? Så er det vist også betalt....
>
> I øvrigt mener jeg, at motoren er ganske trist standard, men chippet
> bliver den en helt anden. Der er virkeligt stor forskel.

Ja, som Claus skriver er det et must. Har prøvet en sådan 150 Hk. Den
virkede som om der kun var de 120 Hk hjemme.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jan W Nielsen (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 20-10-05 21:11

> Ja, som Claus skriver er det et must. Har prøvet en sådan 150 Hk. Den
> virkede som om der kun var de 120 Hk hjemme.

....eller 80.... måske 60 hk...

(Prøv at spørge Henrik B om Saab - der virker 150 hk mindst som 200)



/Jan W Nielsen



Brian (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-10-05 21:16

Jan W Nielsen wrote:
>> Ja, som Claus skriver er det et must. Har prøvet en sådan 150 Hk. Den
>> virkede som om der kun var de 120 Hk hjemme.
>
> ...eller 80.... måske 60 hk...

Jeg vil nu give Henrik ret for en gangs skyld. En 1.8T med 150 ponyer
i f.eks en A4, føles ikke af alverdens. Selv min gamle Vectra kan mule sådan
en spand...

/Brian



Jan W Nielsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 21-10-05 07:46

> Jeg vil nu give Henrik ret for en gangs skyld. En 1.8T med 150 ponyer
> i f.eks en A4, føles ikke af alverdens. Selv min gamle Vectra kan mule
sådan
> en spand...

Ha-ha...

Jeg har selv en gammel Vectra, og den er hurtigere fra start, end dens sølle
115 hk giver anledning til at tro.

Måske fordi potten kun vejer 1025 kg.

Jeg tror dog ikke, den følger en A4 turbo - hvis vi taler om den "gamle" A4
med 150 hk, står den trods alt til 8,3 sekund fra 0-100 km/t og 222 km/t på
toppen. Det gør kun de 6-cylindrede og de turboladede vectra´er bedre, og de
har væsentligt flere kræfter.

Det er da ikke helt skidt, synes jeg.

/Jan W Nielsen



Henrik B. (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-05 11:50

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:43588e9e$0$9303$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Jeg vil nu give Henrik ret for en gangs skyld. En 1.8T med 150 ponyer
>> i f.eks en A4, føles ikke af alverdens. Selv min gamle Vectra kan mule
> sådan
>> en spand...
>
> Ha-ha...
>
> Jeg har selv en gammel Vectra, og den er hurtigere fra start, end dens
> sølle
> 115 hk giver anledning til at tro.
>
> Måske fordi potten kun vejer 1025 kg.
>
> Jeg tror dog ikke, den følger en A4 turbo - hvis vi taler om den "gamle"
> A4
> med 150 hk, står den trods alt til 8,3 sekund fra 0-100 km/t og 222 km/t
> på
> toppen. Det gør kun de 6-cylindrede og de turboladede vectra´er bedre, og
> de
> har væsentligt flere kræfter.

Den tid jeg kan finde på den gamle A4 1,8T (150 Hk) hedder 9,8 sek.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jan W Nielsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 21-10-05 14:59

> Den tid jeg kan finde på den gamle A4 1,8T (150 Hk) hedder 9,8 sek.

Måske var jeg ikke præcis nok - mente model B5 - altså den første.

/Jan W Nielsen



Ukendt (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-10-05 22:28

>> Jeg har selv en gammel Vectra, og den er hurtigere fra start, end dens
>> sølle
>> 115 hk giver anledning til at tro.
>>
>> Måske fordi potten kun vejer 1025 kg.

Er der ikke også noget med at de bliver lettere med tiden?


--
Claus

www.vwfanatic.dk



Jan W Nielsen (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-10-05 23:33

>>> Måske fordi potten kun vejer 1025 kg.

> Er der ikke også noget med at de bliver lettere med tiden?

Absolut jo.



/Jan W Nielsen



Brian (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-10-05 14:46

Claus Petersen wrote:

> Er der ikke også noget med at de bliver lettere med tiden?

De senere modeller af Vectra A vejer lidt over 1200Kg til ab fabrik.
Jeg har så prøvet at kompensere for tidens gang, ved at få den
undervognsbehandlet, og fylde luft i reservedækket

/Brian



Brian (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-10-05 19:05

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg tror dog ikke, den følger en A4 turbo - hvis vi taler om den
> "gamle" A4 med 150 hk, står den trods alt til 8,3 sekund fra 0-100
> km/t og 222 km/t på toppen. Det gør kun de 6-cylindrede og de
> turboladede vectra´er bedre, og de har væsentligt flere kræfter.

Hvor har jeg skrevet hvilken Vectra jeg har ?

Hint: Det er den 6-benede, og jeg _har_ nappet min kammerats
A4 hver gang vi har prøvet

/Brian



Jan W Nielsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 21-10-05 21:15

> Hint: Det er den 6-benede, og jeg _har_ nappet min kammerats
> A4 hver gang vi har prøvet

Specielt Vectra A V6 er væsentligt hurtigere, end de fleste tror.

/Jan W Nielsen



Henrik B. (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-05 21:33

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43594bc9$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hint: Det er den 6-benede, og jeg _har_ nappet min kammerats
>> A4 hver gang vi har prøvet
>
> Specielt Vectra A V6 er væsentligt hurtigere, end de fleste tror.

Det skal vise sig...

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Brian (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-10-05 22:18

Henrik B. wrote:
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

>> Specielt Vectra A V6 er væsentligt hurtigere, end de fleste tror.

Jojo, og den ser jo ud som en ganske alm. Vectra A.
Det gør det endnu sjovere at nappe sådan en grønthandlergryde

> Det skal vise sig...

Jaja Henrik, den er selvfølgelig intet match for en Saab

/Brian



Henrik B. (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-05 22:34

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:43595ac7$0$41148$14726298@news.sunsite.dk...

>> Det skal vise sig...
>
> Jaja Henrik, den er selvfølgelig intet match for en Saab

Dunno, for hypperne er de samme...

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jan W Nielsen (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-10-05 20:55

> Dunno, for hypperne er de samme...

Standard 170 hk..?

/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-10-05 20:55

> Jaja Henrik, den er selvfølgelig intet match for en Saab

Nej, da - dyrlægebilen slår alt..

/Jan W Nielsen



Ukendt (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-05 17:49


>>> Ja, som Claus skriver er det et must. Har prøvet en sådan 150 Hk. Den
>>> virkede som om der kun var de 120 Hk hjemme.
>>
>> ...eller 80.... måske 60 hk...
>
> Jeg vil nu give Henrik ret for en gangs skyld. En 1.8T med 150 ponyer
> i f.eks en A4, føles ikke af alverdens. Selv min gamle Vectra kan mule
> sådan en spand...

Arhhh mon dog. Med mindre der er tale om en 2000, V6 eller Turbo.
2,0 skal bruge 2 sekunder mere til hundrede og med den høje gearing som en
Vectra har muler den vist ikke nogen i høj fart heller.

Ponyer er vist et helt forkert ord.
Samtidig med at jeg havde min Golf 1,8T var der en bilglad kollega der havde
en Alfa 156 2,0.
Den virkede noget mere adræt en min Golf (indrømmet) men da vi så endelig
havde mulighed for en lille duel blev han hægtet af (men det var tæt). Og
det var inden jeg fik den chippet.
Summma sumarum, lavt støjniveau og træk fra kælderen giver en anden
oplevelse end en støjende halv bovlam fætter.

BTW så satte jeg i tirsdags sådan en Alfa 2,0 T spark ting på plads i en
lyskryds duel i Viborg, i min (ikke chippede) TDI og det i en sådan grad at
ingen var i tvivl om hvem der var vinderen.
Ja, selv jeg var forundret.


--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"









Brian (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-10-05 19:10

Claus Petersen wrote:

> Arhhh mon dog. Med mindre der er tale om en 2000, V6 eller Turbo.
> 2,0 skal bruge 2 sekunder mere til hundrede og med den høje gearing
> som en Vectra har muler den vist ikke nogen i høj fart heller.

Der er tale om V6'eren...

> Ponyer er vist et helt forkert ord.

Alt er relativt

> Summma sumarum, lavt støjniveau og træk fra kælderen giver en anden
> oplevelse end en støjende halv bovlam fætter.

Helt enig - det giver en anden oplevelse at den trækker fra bunden.
Det er jo også derfor at TDI'er virker meget imponerende når man
kommer fra sin gamle sugebenzin.

/Brian



Ukendt (22-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-10-05 22:45


>> Arhhh mon dog. Med mindre der er tale om en 2000, V6 eller Turbo.
>> 2,0 skal bruge 2 sekunder mere til hundrede og med den høje gearing
>> som en Vectra har muler den vist ikke nogen i høj fart heller.
>
> Der er tale om V6'eren...

Respekt!

>
>> Ponyer er vist et helt forkert ord.
>
> Alt er relativt

Jojo, men det er hvis ikke relevant ifbm. en turbo bil.


>
>> Summma sumarum, lavt støjniveau og træk fra kælderen giver en anden
>> oplevelse end en støjende halv bovlam fætter.
>
> Helt enig - det giver en anden oplevelse at den trækker fra bunden.
> Det er jo også derfor at TDI'er virker meget imponerende når man
> kommer fra sin gamle sugebenzin.


--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"





Henrik B. (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-10-05 11:59

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4357f958$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Ja, som Claus skriver er det et must. Har prøvet en sådan 150 Hk. Den
>> virkede som om der kun var de 120 Hk hjemme.
>
> ...eller 80.... måske 60 hk...
>
> (Prøv at spørge Henrik B om Saab - der virker 150 hk mindst som 200)

Nej Jan, de virker som 150 Hk....

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Jan W Nielsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 21-10-05 14:59

>> (Prøv at spørge Henrik B om Saab - der virker 150 hk mindst som 200)

> Nej Jan, de virker som 150 Hk....

*LOL*

/Jan W Nielsen




Thomas Landberg (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 20-10-05 22:22

>> 7 klik? Så er det vist også betalt....
>>
>> I øvrigt mener jeg, at motoren er ganske trist standard, men chippet
>> bliver den en helt anden. Der er virkeligt stor forskel.
>
> Ja, som Claus skriver er det et must. Har prøvet en sådan 150 Hk. Den
> virkede som om der kun var de 120 Hk hjemme.

Måske var der også kun 120hk hjemme? Det er set før, at en 150hk 1.8T ikke
har haft den lovede effekt, men en del mindre. Når man så tænker på, at der
"blot" er tale om en 1.8 liters motor på 125hk der får lidt turbohjælp, så
kan det ikke være meget turboen laver hvis motoren f.eks. ligger på
130-135hk. Men man bliver lidt overrasket over hvor sløv bilen føles med de
150hk. Måske er jeg også bare ved at være forvænnet med et döner-moment?
Chippede en 1.8T 180hk til 220hk og den var da kvik, men momentet føles
stadig ikke af ret meget i forhold til en chippet TDi.


--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.



Ukendt (22-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-10-05 22:49



>>> I øvrigt mener jeg, at motoren er ganske trist standard, men chippet
>>> bliver den en helt anden. Der er virkeligt stor forskel.

Subscribe! Det er en lækker motor som flyder i en Passat / A4 / A6.
Men som sporty motor i en GTI - knap nok.

>> Ja, som Claus skriver er det et must. Har prøvet en sådan 150 Hk. Den
>> virkede som om der kun var de 120 Hk hjemme.
>
> Måske var der også kun 120hk hjemme? Det er set før, at en 150hk 1.8T ikke
> har haft den lovede effekt, men en del mindre.

Det er vel tale om motorer med defekt?

Jeg har set en del før efter målinger ifbm tuning, ingen af dem har haft
under 150Hk.
Min egen havde 156/184 Hk på 95 oktan.


--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"





Klaus D. Mikkelsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-10-05 05:41

Thomas Landberg skriver:
>
> I øvrigt mener jeg, at motoren er ganske trist standard

Skiftet fra en Volvo V70 med en 2,x benzin og over i en A6 1,8T var et
kæmpe skridt fremad motormæssigt, da jeg prøvede dem begge på samme tid.

Så en Volle er endu mere trist....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Jan W Nielsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 21-10-05 07:47

> Skiftet fra en Volvo V70 med en 2,x benzin og over i en A6 1,8T var et
> kæmpe skridt fremad motormæssigt

Vel ikke kun motormæssigt..?

/Jan W Nielsen



Klaus D. Mikkelsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-10-05 08:39

Jan W Nielsen skriver:
>
> Vel ikke kun motormæssigt..?

Nej, 4hjulstrækket gjorde da også sit, når vi skulel op ad sneklædte
stjele bakker. Interiøret og sæder lægger man ikke så meget mærke til,
når man kører og koncentrerer sig om at finde vejen i "bamsedragt" og
har de tykke handsker på...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@stevns.net (21-10-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 21-10-05 12:04

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Nej, 4hjulstrækket gjorde da også sit, når vi skulel op ad sneklædte
>stjele bakker.

Hvem har byttet taster på dit klaptræ ?
<grin>


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Klaus D. Mikkelsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-10-05 12:05

jan@stevns.net skriver:
>
> Hvem har byttet taster på dit klaptræ ?
> <grin>

Pas, det var firmacomputeren....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408610
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste