Udskiftning af fake-kevlar i Passat
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-10-05 20:53

Hej

Imogen skal jeg hente min Passat Variant Trendline fra 1999 hos
forhandlere. Allerede ved første prøvetur bed jeg mærke i noget, som mange
måske opfatter som blær, men som jeg synes er kikset: Flere steder
indvendigt er bilen 'stylet' med noget kevlar-lignende materiale.

Men jeg har mange år i cykelbranchen, har haft og har stadig en del
cykel-dele i kevlar og carbon, og samtidig er min kajak i kevlar, og derfor
VED jeg, hvordan kevlar skal se ud. Det i Passat'en ser bestemt IKKE
rigtigt ud i mine øjne.

Hvad er der af muligheder for at skifte det? Forhandlere mente, at det
ville være syndt, men valgte man at gøre det, skulle der en prof. til,
fordi det skal limes godt og grundigt, så det ikke flapper af en varm
sommerdag.

Kommentarer?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : John Sahl

Dato : 19-10-05 20:55

Bo Kamp Dudek wrote:
> Kommentarer?

Lev med det.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-10-05 21:15

Bo Kamp Dudek wrote:
> Kommentarer?

Hvor sidder det henne i kabinen? Er det originalmonteret? Sidder det på
dørgreb indvendigt, omkring radioen i midterkonsol osv.? Fordi så er jeg
næsten 100% sikker på at det kan clipses af. Det er ikke limet. Men du skal
selvfølgelig ud og købe nye dele. Kan med fordel gøres hos VW i Flensburg
eller måske hos en dansk ophugger.
I en Golf IV kan det clipses af. Fabrikken monterer forskellige farver alt
efter udstyrs-variant og specialmodeller osv. Fx. i DK-modellen er det
lakeret i en flot antracit/lilla/grå farve.

/ole

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-10-05 22:10

[...]

> Hvor sidder det henne i kabinen? Er det originalmonteret? Sidder det på
> dørgreb indvendigt, omkring radioen i midterkonsol osv.?

yes, det gør det.. :)

[...]

> [...]
> selvfølgelig ud og købe nye dele. Kan med fordel gøres hos VW i Flensburg

links til hjemmesider evt. med priser?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 07:21

> [...]
> ville være syndt, men valgte man at gøre det, skulle der en prof. til,
> fordi det skal limes godt og grundigt, så det ikke flapper af en varm

Det hverken er eller skal ligne kevlar, det er en netmaske lagt oven på et
tyndt lag aluminium.
Og det skal nok blive siddende, det er trykt på som silketryk.
VW kalder det sjovt nok også for netzoptik, og fåes i forskellige
farvenuancer
Kig en gang på det, det har ingen lighed med kevlar look.

Anyways - det samme stads var også at finde i min Bora Trendline da jeg
købte den, jeg synes sådan set at det var meget pænt. Men en kammerat syntes
at de så helt malplaceret ud med træ i hans Golf GTI så han ville gerne
bytte, så jeg byttede det ud med træstænger.

På nogle tyske forums har jeg set beskrevet at man kan slibe dem ned så der
kun er det rå aluminium tilbage.
Men om det er kønnere - næppe.

Så du kan vælge at skifte det til de orginale træplanker (meget dyrt) der
findes forskellige træsorter at vælge imellem: Nøddetræ, Zebrano og Vavona
og måske også sort Myrte, det har jo dog aldrig set i Passat, kun Golf GTI,
som jeg personligt finde pænest da det er meget mørkt:

www.vwfanatic.dk/Billeder/Sort_Myrte_01.jpg
www.vwfanatic.dk/Billeder/Sort_Myrte_02.jpg
www.vwfanatic.dk/Billeder/Sort_Myrte_03.jpg
www.vwfanatic.dk/Billeder/Sort_Myrte_04.jpg

Træstumperne er meget dyre, midterrammen ved radio/klima koster f.eks den
nette sum af 135 EUR.

De annonceres dog ofte til salg på ebay søg på blende, türgriff eller rahmen
sammen med passat.

http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3BG3B-Klimaaut-blende-Tuergriff-mit-Blenden_W0QQitemZ8008637153QQcategoryZ72950QQrdZ1QQcmdZViewItem

Alternativt kan du skifte til det orginale sorte plastik (billigt).

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-10-05 07:27

[...]

> Det hverken er eller skal ligne kevlar

ok, en eller anden sagde bare 'kevlar' til mig, hvorefter jeg undrede mig
grusomt..

[...]

> Alternativt kan du skifte til det orginale sorte plastik (billigt).

det er lige præcist det jeg gerne vil.. hvor finder jeg det billigst, men
stadig originalt?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : J.L.

Dato : 20-10-05 08:34

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> wrote in message
> [...]
>

> [...]
>
> det er lige præcist det jeg gerne vil.. hvor finder jeg det billigst, men

Prøv http://www.dataophug.dk/menu/index.asp

Mvh J.L

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 12:02

> [...]
>

> [...]

> det er lige præcist det jeg gerne vil.. hvor finder jeg det billigst, men

Ved VW (Tyskland = halv pris), det sælges nok kun orginalt, men tænk dig nu
godt om - er der nogen ide i at købe en udstyrs model og så optisk
nedgradere den til basis versionen.
Det ser ikke sepcielt indbydende ud med rent plastik.

Men du skal nok ligge et par tusinde i det, med mindre du kan finde nogle
brugte stumper ved et autoophug.

Hvis det var mig ville jeg (hvis du nu har besluttet dig for at det skal ud)
prøve at få en autolakere til at male det blankt sort + klarlak. Det må
kunne gøres for de samme penge som ny koster.
Jeg har set det i en Golf engang (der var farven godtnok en anden) og
finishen var rigtig flot.

Hvilken farve interiør er der iøvrigt i din nye Passat?

--
Claus

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 20-10-05 13:09

[...]

> Ved VW (Tyskland = halv pris), det sælges nok kun orginalt, men tænk dig nu
> godt om - er der nogen ide i at købe en udstyrs model og så optisk
> nedgradere den til basis versionen.

jeg kan jo bare gemme rammerne til jeg en dag sælger bilen igen..

[...]

> Det ser ikke sepcielt indbydende ud med rent plastik.

synes faktisk, at det nuværende ser billigt ud..

[...]

> Men du skal nok ligge et par tusinde i det, med mindre du kan finde nogle
> brugte stumper ved et autoophug.

den lokale VW forhandler kunne sælge det til ialt 700 inkl. moms, så det er
en ok pris, og så er det originalt..

[...]

> Hvilken farve interiør er der iøvrigt i din nye Passat?

midterkonsollen er delvist grå og delvist sort.. men resten af interiøret
er gråt..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : solvang

Dato : 21-10-05 15:53

> [...]
> www.vwfanatic.dk/Billeder/Sort_Myrte_04.jpg
>
> Træstumperne er meget dyre, midterrammen ved radio/klima koster f.eks den

Men det er vel stadig lavet i plastik !!

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-05 17:24

> Men det er vel stadig lavet i plastik !!

Næh nej du, der er skam et stykke metal hvorpå der er monteret et tyndt
stykke træ med en et meget tykt lag klarlak. Der er ikke tale om sådan noget
kinalak noget.

Ham fætteren jeg byttede med var træt af at de var kommet ridser i og det
hele så meget mat ud, men en gang slipol og efterfølgenden ultraglozz gjorde
underværker. Faktisk var det nyere end da det forlod fabrikken :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 16:25

Claus Petersen wrote:
> Næh nej du, der er skam et stykke metal hvorpå der er monteret et tyndt
> stykke træ med en et meget tykt lag klarlak. Der er ikke tale om sådan noget
> kinalak noget.

Hvordan ville det tage sig ud hvis man fik det lakeret i bilens
(udvendige) farve?

> Ham fætteren jeg byttede med var træt af at de var kommet ridser i og det
> hele så meget mat ud, men en gang slipol og efterfølgenden ultraglozz gjorde
> underværker. Faktisk var det nyere end da det forlod fabrikken :)

Sidste sætning, gælder den også hvis det er hele bilen?

I såfald vil jeg da godt vide hvor mange gange jeg skal bruge Slipol på
min bil fra '88 for at den bliver nyere end ny.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/