Citroen C6 - med 5 års garanti!
Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-05 17:34

Lidt test af den nye Citroen C6, der bl.a. har 5 års/200.000 km garanti. De
skruer bissen på.

Det flyvende tæppe

Citroën har genopfundet det flyvende tæppe, de selv opfandt for
50 år siden, og er tilbage med stor luksusbil

Peter Aaboe - 13:55 - 19. okt. 2005

PARIS (Ekstra Bladet): For 50 år siden næsten på dato viste
Citroën et flyvende tæppe for publikum i Paris. Det hed DS. I mange år talte
ejerne om dette flyvende tæppe, om hvordan affjedringen sorterede vejens
ujævnheder fra og kun tillod en svag reminiscens af vejbelægningen omsat til
en duven at slippe igennem til chaufføren.

Citroën DS med Hydropneumatik blev symbolet på affjedring for
nogle og for andre var isolationen fra vejen ubærlig. De, og det var alle de
andre, gik ind for affjedring med stålfjedre, og Citroën var alene om at
beholde sin revolutionerende affjedring.

Udviklingen fortsatte, men nogle parasitter borede sig ind i det
oprindelige flyvende tæppe og gnavede huller i det. Pludselig kunne man
mærke selv de mindste sten på vejen og bortset fra, at en Citroën med
Hydractive-affjedring altid har samme niveau over vejbanen, var fordelen
efterhånden til at overse.

I dag, 50 år senere, er det flyvende tæppe tilbage. Det hedder
C6. I mange år frem vil dens ejere berette om den særegne fornemmelse at
svæve hen over vejbanen, men til forskel fra tidligere er der nu kontakt og
tilstrækkelig information til at tilfredsstille selv den mest kritiske ejer
af en tysk luksusbil.

Citroën C6 kører ganske enkelt fremragende med en
affjedringskomfort second to none. Den Hydractive affjedring er nu i sit
fjerde stadie med endnu mere elektronik, der får endnu flere informationer
fra endnu flere følere.

Vejens dronning
Der er garanti på alt dette for fem år eller 200.000 km, så selv
om noget skulle gå galt, kan man da få det lavet uden omkostninger. Citroën
DS fik tilnavnet La Reine de la Route, vejens dronning. Med dens
vidunderlige formgivning af kunstneren og skulptøren Flaminio Bertoni og
dens statelige fremfærd kunne intet mindre gøre det. Lang akselafstand, på
C6 er den 290 cm, og en kort hæk, der får baghjulene til næsten at løbe
efter bilen er karakteristiske designtræk, der giver denne statelige
elegance.

Efter flere forsøg er Citroën nu tilbage på sporet med C6. Den
har de traditionelle Citroën-proportioner med lang front og meget kort hæk.
Glasarealet er stort og taget minder om taget på en pavillon og synes at
svæve. Dette er der nok ikke en bankdirektør, der vil blive tiltrukket af, i
det mindste ville han næppe indrømme det, for der er ikke den ønskede og
meget traditionelle soliditet over formgivningen. Det er heller ikke
meningen. En stor Citroën skal svæve som et flyvende tæppe.

Er set bedre
Når øjet har set sig mæt på de ydre former, er der store
forventninger om et tilsvarende indre. Hvilken skuffelse. Alle kræfter er
åbenbart blevet brugt på det ydre, og der har hverken været fantasi eller
mod tilbage til et interiør med bare et strejf af avantgarde. Alt er set før
og tilmed i bedre design. Instrumenterne sidder i en gnidret gruppe bag ved
rattet, der end ikke har det faste nav som i C4. Citroën håber øjensynligt,
at de kan få lokke cigarrygende pengemagnater ind i en C6 ved at give dem
tyk tradition. I stedet skulle Citroëns designere have satset på samme
klientel som for 50 år siden. De var kunstnere og filmfolk med succes og
arkitekter og reklamefolk med behov og brug for at vise mod til at være
anderledes.

Som kompensation for de gnidrede ure har C6 hologram-visning af
fart og navigation på forruden, det såkaldte HUD for Head Up Display. De
andre funktioner på en medaljeformet midterkonsol, synes jeg, er lige så
gnidrede som speedometer, termometer og omdrejningstæller. Vinklen befordrer
ikke betjeningen og heller ikke sort i sort-plastic. Jeg har ikke noget at
udsætte på den kvalitet, mine fingre oplever, kun på det mine øjne ser.

Så er der meget mere at glæde sig over, når den ypperlige 2,7
liter V6 turbodiesel med to turboladere og 208 hk får tæppet til at flyve.
En ny 6-trins automatisk gearkasse skifter sømløst og umærkeligt.

Styringen er lidt for let, men præcis, og minder lidt for meget
om noget fra tidligere tider. Hastighedsforøgelsen er mærkbar, og fraværet
af vind- og motorstøj understreger, at Citroën har lavet en ægte luksusbil i
C6. De har genopfundet det flyvende tæppe, de selv opfandt for 50 år siden.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-10-05 18:03

Henrik B. wrote:
> Lidt test af den nye Citroen C6

*savle*

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Brian

Dato : 19-10-05 18:20

Henrik B. wrote:
> Lidt test af den nye Citroen C6, der bl.a. har 5 års/200.000 km
> garanti. De skruer bissen på.

De er sgu modige med den 5 års garanti

Men okay, når Kia kan gøre det på deres Opirus, kan de fleste vel gøre det.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 19:21

> [...]

> fjerde stadie med endnu mere elektronik, der får endnu flere informationer

Hmmm, det tyder da ikke så godt at der nu er endnu flere sensorer (stik) som
kan svigte...hvilket citroen ejere kender alt til

--
Tom

Fra : Non-Desperado

Dato : 20-10-05 08:28

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev:

>Lidt test af den nye Citroen C6, der bl.a. har 5 års/200.000 km garanti. De
>skruer bissen på.

Ja, og selv om prisen ikke er endelig, så anslår bilbasen.dk den
til at koste i omegnen af 0,75 Mkr.
Og til den pris er 5 års/200.000 km garanti heller ikke for meget
forlangt...

Kia Opirus (der i øvrigt ligner MB E-klassen forfra) har 5
års/ubegrænset km garanti....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-05 10:58

Henrik B. wrote:
> Lidt test af den nye Citroen C6, der bl.a. har 5 års/200.000 km garanti.. De
> skruer bissen på.

Jeg så en på gaden hernede i Madrid i forgårs. Det er jo noget af en
skude. Den er lang som bare satan (4,90 meter) og hvis man ser den
bagfra er den også rimelig pæn. Snuden virker dog overdrevet og grim.

Hvis i vil se lidt billeder så klik her:
http://www.km77.com/marcas/citroen/2005/c6/gama/g01.asp

Hernede koster en Citroën C6 V6 HDi 208 FAP - 47.800euro, hvilket er
prismæssigt det samme som f.eks BMW 530d, Audi A6 3.0 TDI quattro,
Jaguar S-Type 2.7D V6 Classic og endda lidt dyrrere end en Peugeot 607
2.7 HDi Aut.

Hvis jeg skulle bruge så mange penge på en luxusbil blev de sgu ikke
en citroën.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-05 11:05

Lars Hoffmann skriver:

> [...]
> bagfra er den også rimelig pæn. Snuden virker dog overdrevet og grim.
>
> Hvis i vil se lidt billeder så klik her:

Ligner en XM, en C2 og en Rover 3500 i en sammenblanding.

Den er sikkert lækker nok at køre i, men helt ærligt, så syntes jeg at
den er grim.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : NS

Dato : 20-10-05 12:39

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>

> Ligner en XM, en C2 og en Rover 3500 i en sammenblanding.
>
> Den er sikkert lækker nok at køre i, men helt ærligt, så syntes jeg at

Den er jo også beregnet på et mere avangardisktisk markedssegment end
det, du befinder dig i vil jeg tro. En Audi og en Mercedes fornærmer jo
ingen, det skal en Citroën til gengæld gøre. Jeg er sikker på, at den er
et hit i disse kredse med sint ret unikke design.

NS

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 12:59

NS wrote:
> [...]
> ingen, det skal en Citroën til gengæld gøre. Jeg er sikker på, at den er
> et hit i disse kredse med sint ret unikke design.

Det er nemlig rigtigt. Os der kører Citroën siger ligesom: "Hvis du ikke
kan se at min bil er smuk, så er det fordi du er en bonderøv der ikke
forstår sig på finere formgivning. Og så vil vi i øvrigt skide det en
hatfuld at man skal have motoren ud for at skifte oliefilter, at vores
bil oftere skal repareres og at de nogengange brænder. Det er en lille
pris at betale for at køre rundt med det mest skøre affjedringssystem
nord for syd, og det galeste styretøj hvor tandstangen er noget der kun
bruges i nødstilfælde. Og i øvrigt har vi penge nok til både biler,
rødvin og Gitanes. Enhver bonderøv kan spare sammen til en BMW eller en
jyde-fin Mercedes, men det er kun de rigtige velhavere der har råd til
at holde en Citroën kørende. En C6'er er nok en af de biler der stinker
allermest af penge."

Ja, sådan er det. Og når min CX kommer på plader igen, så er der en del
Audier og andre tysker-dåser der skal få fyldt deres partikelfilter af
min kulsorte udstødningsrøg. Muhahahahahahhahaha!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-05 13:02

NS skriver:

> Den er jo også beregnet på et mere avangardisktisk markedssegment end
> det, du befinder dig i vil jeg tro.

Sikkert

> En Audi og en Mercedes fornærmer jo
> ingen, det skal en Citroën til gengæld gøre. Jeg er sikker på, at den er
> et hit i disse kredse med sint ret unikke design.

Sikkert - vi er heldigvis forskellige....

Fra : Brian

Dato : 20-10-05 13:19

NS wrote:

> Den er jo også beregnet på et mere avangardisktisk markedssegment end
> det, du befinder dig i vil jeg tro.

Jeg er temmelig sikker på at det marked kun findes i Frankrig.

Helt sikkert en lækker og meget komfortabel bil. Men en Citroen

/Brian

Fra : NS

Dato : 20-10-05 15:20

Brian wrote:

> Jeg er temmelig sikker på at det marked kun findes i Frankrig.
>
> Helt sikkert en lækker og meget komfortabel bil. Men en Citroen
>
> /Brian

Hehehe... for mig signalerer BMW og Mercedes enten nyrig bonderøv eller
stokkonservativ gammelrig. Alle forstår signalværdien (=prestigeværdien)
i en dyr Audi, BMW eller Mercedes så det er der jo ikke meget
kreativitet i. En stor Citroën er det til gengæld noget anderledes med.
Sådan en køber man fordi man ikke har det samme behov for at prale med
sine mange penge over for den simple mand på gulvet, men fordi man vil
vise at man har mod og smag til at skille sig ud på en mere raffineret måde.

Det første bonderøvene nede fra den Anatolske højslette gør, når de
kommer til det rige Europa er at købe en stor, dyr BMW!
Mercedes-stjernen er jo også en forvansket møggreb.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-05 15:26

NS skriver:

> [...]
> vise at man har mod og smag til at skille sig ud på en mere raffineret måde.

Smag ?

Dårlig smag ville nogle nok mene...

Fra : NS

Dato : 20-10-05 15:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> NS skriver:

> Smag ?
>
> Dårlig smag ville nogle nok mene...

Det er jo raffinementet i det. Bonderøven synes det er dårlig smag,
fordi han kan ikke se det pæne i noget der er anderledes end normalen.
Bare se ramaskriget da BMW kom med deres nye design! Avantgardisten
derimod er åben over for nye og anderledes tænkning. En BMW er da flot,
men radikalt design er den ikke.

Bonderøven der ikke forstår sig på dette farligt fine ord, avantgarde,
kan stille de hælkappeløse træsko i bryggerset og se lidt på ordets b
etydning her: http://www.leksikon.org/art.php?n=215

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-05 15:51

NS skriver:

> Det er jo raffinementet i det. Bonderøven synes det er dårlig smag,
> fordi han kan ikke se det pæne i noget der er anderledes end normalen.

Eller han har bare god smag ?

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 17:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> NS skriver:

> Eller han har bare god smag ?

Øh, nej. Han har netop ingen smag - så han køber bare det han tror der

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-05 21:13

"Lars L. Hansen" skriver:

> Øh, nej. Han har netop ingen smag - så han køber bare det han tror der

En Citroen ?

Fra : Brian

Dato : 20-10-05 21:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:

> En Citroen ?

Haha - jeg synes nu ikke at en Citroen signalerer potens

/Brian

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 21:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:

> En Citroen ?

Læs nu hvad jeg skriver.

Fra : Non-Desperado

Dato : 21-10-05 08:10

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:

>NS skriver:

>Smag ?

Nok nærmere en søgen efter spænding i hverdagen....

"Vil min Citrobang selvantænde mens jeg er inde hos bageren og
mine børn sidder i bilen sammen med svigermor ?"

(et kildent problem

"Ruster den før den når at brænde op ?"

"Eller futter den også carporten af derhjemme ?"

"Bliver min brandforsikring dyrere ?"

"Vil folk gennemskue at jeg kun købte Citroën for signalværdiens
skyld ?"

*he he he*.......

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Brian

Dato : 20-10-05 15:35

NS wrote:

> Hehehe... for mig signalerer BMW og Mercedes enten nyrig bonderøv
> eller stokkonservativ gammelrig.

Jeg er til dels enig. Det er ihvertfald de "sikre" valg i klassen.

> [...]
> man vil
> vise at man har mod og smag til at skille sig ud på en mere

Altså - dem med god smag køber Citroen, og bønderne køber
tyske biler. Jeg tør næsten ikke spørge hvad du selv kører - og det er
vist heller ikke nødvendigt

> Det første bonderøvene nede fra den Anatolske højslette gør, når de
> kommer til det rige Europa er at købe en stor, dyr BMW!
> Mercedes-stjernen er jo også en forvansket møggreb.

Arrgghh... nu har du for altid ændret mit syn på Mercedes stjernen

Men specielle er de Mercedes folk godt nok. De laver bremsekalibrene så
store, at de er nød til at slå klodser på ydersiden af deres dyre alufælge.

Enten er dén lille øvelse tegn på at Mercedes er mere raffineret end de
fleste Citroen folk vil indrømme - eller også ér de virkelig en flok bønder

/Brian

Fra : NS

Dato : 20-10-05 15:54

Brian wrote:

> [...]
>

> Altså - dem med god smag køber Citroen, og bønderne køber
> tyske biler. Jeg tør næsten ikke spørge hvad du selv kører - og det er

Dem der køber tyske biler kan også have god smag, men de er så kedelige
og konventionelle at det støver når de taler og kigger på biler! Citroën
er også god smag, men det er avantgarde, smag for det anderledes...
nyskabende. Kunstnerisk radikalisme.

> Arrgghh... nu har du for altid ændret mit syn på Mercedes stjernen

Den ruster også ad helvedes til...

> [...]
> fleste Citroen folk vil indrømme - eller også ér de virkelig en flok bønder

Bønder kan godt lide stor alo-fælje og mange hestekrafter... store
bramser skal der jo også til så... så er der også noget at bruge
klaphammeren til.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-05 15:54

NS skriver:

> [...]
> og konventionelle at det støver når de taler og kigger på biler! Citroën
> er også god smag, men det er avantgarde, smag for det anderledes...

Jo, men kunst behøver vel ikke at være grimt ?
I følge http://www.leksikon.org/art.php?n=215 står der da ikke noget om
det....

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 17:57

Brian wrote:

> Altså - dem med god smag køber Citroen, og bønderne køber
> tyske biler. Jeg tør næsten ikke spørge hvad du selv kører - og det er
> vist heller ikke nødvendigt

Hehe - kan i huske "Test Nationen" fra TV2 - den test vist at i hvert
fald ånds-eliten kørte i Citroën og Renault. De havde den højeste score:
111. BMW-kørere skrabede bunden med en score på 102, kun en smule
overgået af Mercedes-kørere der scorede 104. Folk uden bil var lige så
"dumme" som BMW-kørere, og kun Austin-ejere var dummere, med en score på
98 :)
http://test.tv2.dk/nyheder/article.php%3Fid=2844852.html

Så ånds-eliten kører Citroën. De dårligst begavede kører BMW, og til nød
Mercedes.
Vi ved jo alle at det er eliten der dikterer hvad der er god smag. Og nu
har vi altså udtalt at Citroën er god smag, og det meste andet er dårlig
smag - i hvert fald hvis det er tysk og dyrt. Så retningslinierne er
hermed givet, og nu ved I andre hvad der er gældende :)

Fra : NS

Dato : 20-10-05 18:01

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> smag - i hvert fald hvis det er tysk og dyrt. Så retningslinierne er
> hermed givet, og nu ved I andre hvad der er gældende :)

Hehe...

Hurra for eliten, hurra for Citroën! :D

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-05 21:14

"Lars L. Hansen" skriver:

> Hehe - kan i huske "Test Nationen" fra TV2

Ja, bornholmere er dummest - nå nej, det var jo rent svindel....

Den udsendelse kan vidst bruges til lige så meget som mandagsbil.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 21:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ja, bornholmere er dummest - nå nej, det var jo rent svindel....
>
> Den udsendelse kan vidst bruges til lige så meget som mandagsbil.dk

Jaja, du er bare sur fordi du kun scorer 107 i din prøjser-balje.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-05 21:33

"Lars L. Hansen" skriver:

> Jaja, du er bare sur fordi du kun scorer 107 i din prøjser-balje.

Hov, der landede du vidst lige på fallit med tabt tur på begge sider

1. Jeg så slet ikke efter
2. Desuden er det ikke en balje, men en traktor !!!

Ja, ja, kald mig bonderøv, men jeg behøves ikke at undskylde en grim bil
bag et flot ord (avantgarde) og nedgøre andre der vælger en anden bil.
Jeg skriver blot min mening om bilens udseende, ikke noget om køberne.

Det bliver man åbenbart nødt til at gøre, når man køber "avantgarde"
biler

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 22:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hov, der landede du vidst lige på fallit med tabt tur på begge sider
>
> 1. Jeg så slet ikke efter

Næh, det behøvede du heller ikke. Jeg havde jo fortalt dig at der er
ingen over og ingen ved siden af Citroën/Renault-ejere, når det kommer
til intelligens(tm) :P

> 2. Desuden er det ikke en balje, men en traktor !!!

Har du skiftet til Volvo?

> Ja, ja, kald mig bonderøv, men jeg behøves ikke at undskylde en grim bil
> bag et flot ord (avantgarde) og nedgøre andre der vælger en anden bil.

Vi nedgør heller ikke nogen (individer), men snakker mest om
signalværdier. Desuden er vi PSA-ejere vant til at blive kaldt idioter
og vores biler for lortebiler, så det er vel kun naturligt at vi giver
lidt igen. Og det' gas - du kan ta' det :)

> Jeg skriver blot min mening om bilens udseende, ikke noget om køberne.

Arh, du tror vel ikke på der er nogen Citroën-ejere (måske bortset fra
dem med Berlingo'er :)) der har tænkt: "Ej, den er satme grim, men vi
snupper den sgu alligevel".

> Det bliver man åbenbart nødt til at gøre, når man køber "avantgarde"
> biler

Avantgarde er måske ikke lige det ord jeg ville bruge. Men jeg synes nu
at stort set kun er Citroën og til en vis grad Renault og Fiat der
rykker, sådan rent designmæssigt. De andre leverer det samme gamle hø
med småjusteringer hvert andet år.
Men det er jo altid morsomt at diskutere smag :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-05 05:38

"Lars L. Hansen" skriver:

> Næh, det behøvede du heller ikke. Jeg havde jo fortalt dig at der er
> ingen over og ingen ved siden af Citroën/Renault-ejere, når det kommer
> til intelligens(tm) :P

Du kunne jo have fortalt historier.

Men nu kender jeg min egen IQ, så jeg er ganske rolig
Men hvordan var det nu, gennemsnittet af den danske befolkning havde en
IQ på over 100. Det kan da slet ikke lade sig gøre..

> Har du skiftet til Volvo?

Nope -diesel....

> Vi nedgør heller ikke nogen (individer), men snakker mest om
> signalværdier.

Og kalder folk for bonderøve.

> Desuden er vi PSA-ejere vant til at blive kaldt idioter
> og vores biler for lortebiler, så det er vel kun naturligt at vi giver
> lidt igen. Og det' gas - du kan ta' det :)

Hov hov, jeg kender flere klogere mennesker der har købt PSA biler. Dem
kunne jeg aldrig finde på at genere. Det er jo deres eget valg.

> Arh, du tror vel ikke på der er nogen Citroën-ejere (måske bortset fra
> dem med Berlingo'er :)) der har tænkt: "Ej, den er satme grim, men vi
> snupper den sgu alligevel".

Pas - C5 er nu heller ikke min kop te. C2 er sød, C4 er pæn.

> Avantgarde er måske ikke lige det ord jeg ville bruge.

Det var der så en anden der gjorde og C6 - jeg syntes at den er
tudegrim.

> Men jeg synes nu
> at stort set kun er Citroën og til en vis grad Renault og Fiat der
> rykker, sådan rent designmæssigt. De andre leverer det samme gamle hø
> med småjusteringer hvert andet år.

Det vil jeg ikek give dig ret i. Fiat stilo er en pæn bil. Pur biler
falder generelt ikke i min smag, men de er jo også skåret over samm læst
slle sammen (okay 206'eren var pæn)

Toyota (Avensis) ?
Seat (Altea) ?
Det er da nydesign der vil noget ?

> Men det er jo altid morsomt at diskutere smag :)

Ja, bare man ikke kalder folk idioter og boderøve - det passer ikke ind.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 21-10-05 07:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Men nu kender jeg min egen IQ, så jeg er ganske rolig
> Men hvordan var det nu, gennemsnittet af den danske befolkning havde en
> IQ på over 100. Det kan da slet ikke lade sig gøre..

Det betyder intet, så længe vi bare kigger på den indbyrdes afstand
mellem tallene :)

> Det var der så en anden der gjorde og C6 - jeg syntes at den er
> tudegrim.

Jaja, og det er derfor jeg stadig holder på at du skal et smut til
optikeren :P

Jeg skrev heller ikke noget om Pug, men derimod og Renault :)

> Toyota (Avensis) ?
> Seat (Altea) ?
> Det er da nydesign der vil noget ?

Ej, ikke Altea da? Indrømmet, den ser lidt anderledes ud, men de
overordnede linier på den er jo 100% som på enhver anden hatchback fra
VAG-koncernen. Der skal mere til end et par sjove alien-agtige lygter,
for at kalde de nydesign. Og førerpladsen er også den sædvanlige kop te,
med to store ure ala Alfa.
Samme historie med Avensis, bortset fra at førerpladsen her, ser endnu
mere ordinær ud.

> Ja, bare man ikke kalder folk idioter og boderøve - det passer ikke ind.

OK, hvad så med "Bilka-segmentet" - kan det godtages? :P

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-05 08:37

"Lars L. Hansen" skriver:

> Det betyder intet, så længe vi bare kigger på den indbyrdes afstand
> mellem tallene :)

IQ skal have et gennemsnit på 100. Ellers er der noget galt. Hvad var
(er) der mere galt i den test ????

> Jaja, og det er derfor jeg stadig holder på at du skal et smut til
> optikeren :P

Som skrevet før, fejler mit syn ikke noget. Hvornår har du sidst være
det ??

> Ej, ikke Altea da? Indrømmet, den ser lidt anderledes ud, men de
> overordnede linier på den er jo 100% som på enhver anden hatchback fra
> VAG-koncernen.

Det var det der optikerbesøg vi kom fra...

> OK, hvad så med "Bilka-segmentet" - kan det godtages? :P

Nej, "folk med anden smag end avantgardisterne"

Fra : Jens F

Dato : 21-10-05 09:26

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> IQ skal have et gennemsnit på 100. Ellers er der noget galt. Hvad var
> (er) der mere galt i den test ????

Du skal op på et meget stort antal mennesker før Du kan regne med at
gennemsnittet _skal_ være 100. I mindre udsnit vil der som regel være
afvigelser.
--

Jens F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-05 09:35

Jens F skriver:

> Du skal op på et meget stort antal mennesker før Du kan regne med at
> gennemsnittet _skal_ være 100. I mindre udsnit vil der som regel være
> afvigelser.

Hvilket beviser at den test ikek kan bruges til noget som helst. Deuden
viser det sig jo at der er manipuleret med svarene...

Fra : Jens F

Dato : 21-10-05 09:45

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jens F skriver:

> Hvilket beviser at den test ikek kan bruges til noget som helst. Deuden
> viser det sig jo at der er manipuleret med svarene...

Der er intet problem i at teste 1, 2 eller et vilkårligt antal personer
- og bruge deres score i testen til at vurdere dem. Om det udsnit af
befolkningen der testes scorer under, på eller over gennemsnittet siger
intet om testens validitet.
--

Jens F

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 21-10-05 17:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:
>

> Som skrevet før, fejler mit syn ikke noget. Hvornår har du sidst være
> det ??

Kun een gang. Jeg tænkte at en lille halvbrille ville stå godt til mit
intellektuelle Citroën-look. Men optikeren sagde at jeg havde perfekt
syn, og en fantastisk god smag (selvfølgelig), men at jeg altså ikke
ville få brug for det brillestil jeg havde udset mig.

> Det var det der optikerbesøg vi kom fra...

Nej, helt ærligt - det mest radikale ved det design, er at det ser ud
som om de har ladet erhvervspraktikanterne fra T-Hansen være med til at
designe den.

> Nej, "folk med anden smag end avantgardisterne"

Ja ok, whatever. Det ender alligevel med at der en mørk aften kommer
nogle mænd med lange frakker, og svag fransk accent, og slæber deres
biler væk. Sådan bliver det når vi, den ægte elite, kommer til magten.
Muhahahahahha :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-05 18:18

"Lars L. Hansen" skriver:

> [...]
> syn, og en fantastisk god smag (selvfølgelig), men at jeg altså ikke
> ville få brug for det brillestil jeg havde udset mig.

Han har snydt dig - kørte han Audi ??

> [...]
> nogle mænd med lange frakker, og svag fransk accent, og slæber deres
> biler væk. Sådan bliver det når vi, den ægte elite, kommer til magten.

ROFL....

Ikke nok med at i er avantgardister - i er jo også drømmere

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 17:27

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> NS wrote:
>

> Helt sikkert en lækker og meget komfortabel bil. Men en Citroen

Næhh....mange BMW'r eller Mercedes modeller har jo en "Brian" type bag
rattet med skyggen i nakken og tit meget mørklødede i hudfarven

Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03

Fra : Non-Desperado

Dato : 21-10-05 08:03

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk>
skrev:

>Næhh....mange BMW'r eller Mercedes modeller har jo en "Brian" type bag
>rattet med skyggen i nakken og tit meget mørklødede i hudfarven

"Grønthandlernes" "Brian'er" kaldes vist "Deniz'er"

(Aldrig har jeg brugt så mange ""'s på så kort et indlæg"

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-05 08:50

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:9h4hl1hjqhbha4qehnf9m1bohs602gpmpv@4ax.com...

> "Grønthandlernes" "Brian'er" kaldes vist "Deniz'er"
>
> (Aldrig har jeg brugt så mange ""'s på så kort et indlæg"

Hilsen
Deniz Hellan Pedersen
Citroën C5 HDi Prestige '03

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 12:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Den er sikkert lækker nok at køre i, men helt ærligt, så syntes jeg at
> den er grim.

Den er smuk og perfekt og har samme silhouet som CX'eren og samme
konkave bagrude og du skal have briller, allermestfarveller :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-05 13:03

"Lars L. Hansen" skriver:

> Den er smuk og perfekt og har samme silhouet som CX'eren og samme
> konkave bagrude og du skal have briller, allermestfarveller :)

Det første er en smagssag og der er vi heldigvis forskellige. Det andet
er ikek noget jeg skal - jeg har nemlig briller (med rigtig styrke

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 12-11-05 21:07

On Wed, 19 Oct 2005 18:33:40 +0200, "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Lidt test af den nye Citroen C6, der bl.a. har 5 års/200.000 km garanti. De
>skruer bissen på.

At "skrue bissen på" betyder at "være grove overfor".