CE-kørekort
Fra : NS

Dato : 19-10-05 16:45

Jeg tænkte at de kunne være sjovt at opgraderer mit C-kort til et
CE-kort, så jeg spurgte en kørelærer om prisen: kr. 12.400! Det må jeg
ellers nok sige... det er jo ikke så lidt, så jeg tænkte på om der ikke
er en eller anden mulighed for at få det gratis eller billigere?

NS

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 16:51

> [...]
> sige... det er jo ikke så lidt, så jeg tænkte på om der ikke er en eller
> anden mulighed for at få det gratis eller billigere?

Du kan melde dig til forsyningstropperne - der får de fleste E kørekort hvis
de har C
Ellers er der landtransportskolen men der er sikkert ventetid men det
hjælper hvis
du kan få en arbejdsgiver til at dokumentere at du får arbejde hvis du har
E.

Mvh. Allan

Fra : NS

Dato : 19-10-05 17:13

Allan Møller wrote:

> [...]
> hjælper hvis
> du kan få en arbejdsgiver til at dokumentere at du får arbejde hvis du har

Hmmm... jeg er studerende og jeg har arbejde, så det sidste dur nok ikke
:). Men jeg kan få mere arbejde med et CE-kort, så det ville være rart
at have. Hvis jeg virkelig selv skal bløde de 12k så skal det vist lige
overvejes en ekstra gang.

NS

Fra : NS

Dato : 19-10-05 17:14

Allan Møller wrote:

> [...]
> hjælper hvis
> du kan få en arbejdsgiver til at dokumentere at du får arbejde hvis du har

.... og jer har iøvrigt aftjent værenepligt hos ingeniørtropperne, så det
første dur nok heller ikke.

NS

Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-05 17:50

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige... det er jo ikke så lidt, så jeg tænkte på om der ikke er en eller
> anden mulighed for at få det gratis eller billigere?

Gennem din arbejdsgiver kan du blive tilmeldt på AMU. Dér koster det kun
selve prøvegebyret - men der er ventetid.

Fra : Allan Hansen

Dato : 19-10-05 18:02

> "NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse
>
> Gennem din arbejdsgiver kan du blive tilmeldt på AMU. Dér koster det kun
> selve prøvegebyret - men der er ventetid.

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Og kan du dokumentere at du har arbejde, når det er hjemme så bliver du sat
på hold hurtigst muligt.

Der er også andre Amu skoler i landet og har du over en hvis afstand bliver
du indlogeret uden beregning og hvis nok betalt kostpenge.

Mvh AJH