Købe frikørt Taxa
Fra : M. Cruusberg

Dato : 18-10-05 22:14

Hej NG

Overvejer at købe en frikørt Mercedes C220 1996-1999,

er der noget man skal passe på ved køb af en sådan bil. ved at døre og
bagklap ruster, med hvad med deres disel motorer, de fleste jeg har kig på
har kørt over 300.000Km, er det et problem ?

Mvh

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 22:22

"M. Cruusberg" <cruusr600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bagklap ruster, med hvad med deres disel motorer, de fleste jeg har kig på
> har kørt over 300.000Km, er det et problem ?

En bil der har kørt 300.000 Km eller mere vil under alle omstændigheder have
en stor sansynlighed for at der kommer en del ting der skal skiftes pga.
slidtage.
Det er faktisk en del Km for en bil og Taxa'er er jo ikke ligefrem dem som
er kørt af "gamle damer". De har sikkert også en del ekstra "Km" på tælleren
til tomgangskørsel for at holde chauføren varm.

FDM er ganske enig med dig at de ruster men det er åbenbart ikke så slem som
på en E klasse.

Med så mange Km kan du ikke sikre dig mod noget som helst. Ikke engang en
FDM test vil fortælle dig hvad der alt kan gå i stykker senere. Men det KAN
jo også være at der ikke kommer det store i rep.

--
Tom

Fra : Ib Sørensen

Dato : 19-10-05 12:19

Hvis du har dine penge kære, så lad det være. Jeg kender 5 personer i min
omgangskreds, som også troede lykken var en gammel Mercedes Taxa og nu står
de med megaregninger og en usælgelig bil, som ingen vil røre ved med en
ildtang.

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-10-05 14:18

"Ib Sørensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
står
> de med megaregninger og en usælgelig bil, som ingen vil røre ved med en

Det er nu ellers meget normalt at mercedes sælger dem med næsten samme
garaenti som på en ny

Men ok er den så købt direkte ved taxavognmanden ja så har man ikke den
garaenti

Min fatter har købt den vogn jeg kørte i engang og har fået næsten
samme garaenti som hvis han havde købt en ny og det er så en E270CDI og
den køre som en drøm

OZ3BTO

Fra : LarsZK

Dato : 19-10-05 12:44

Husk på at selvom den "kun" har kørt 300.000km (+ det meste af dagen i
tomgang) så er det ofte bykørsel med acceleration og nedbremsninger hele
tiden og det slider på hele bilen, ikke kun motoren.

LarsZK

Fra : Uni Bull

Dato : 19-10-05 22:35

"LarsZK" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Husk på at selvom den "kun" har kørt 300.000km (+ det meste af dagen i
> tomgang) så er det ofte bykørsel med acceleration og nedbremsninger hele
> tiden og det slider på hele bilen, ikke kun motoren.

....eksempelvis har du gøre med en motor der praktisk
talt ikke kender ordet koldstart og korte ture...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : mohr

Dato : 20-10-05 19:26

"M. Cruusberg" <cruusr600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Overvejer at købe en frikørt Mercedes C220 1996-1999,

Hej,

Jeg har gennem nogle år kørt taxa i Aalborg og KBH, og må indrømme at
jeg *aldrig* kunne finde på at købe en frikørt vogn; med mindre jeg
personligt kender vognmanden. Langt flertallet af de frikørte taxa har
haft et alt for hårdt liv også selvom der ikke har været mange
koldstarter.

Hvis det endeligt skulle være en frikørt taxa, vil jeg anbefale dig at
kigge efter en vogn som har kørt på landet. De har ikke tilnærmelsesvis
samme belastning af bl.a. gearkassen. Der er mange område du skal
kontrollere - vær varsom.

/Morten

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 00:15

M. Cruusberg wrote:
> [...]
> bagklap ruster, med hvad med deres disel motorer, de fleste jeg har kig på
> har kørt over 300.000Km, er det et problem ?

Ved ikke om de har det mere, men engang havde MB noget de kaldte
"Diplom-biler". Det var frikørte taxi'er som var taget ind og gennemgået
fra A-Z.

Det kostede selvfølgelig noget, men der var også en bedre garanti.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/