Mini med 307 Hk...vildt!
Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-05 16:48

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=316580

Det nyeste skud på Cooper-linjen æder en Subaru Impreza til morgenmad
og en BMW M3 til frokost

ot - 10:00 - 18. okt. 2005

Mini Cooper har altid overrasket. Overlegne chauffører i langt større
og kraftigere biler har måbet lige siden de første Cooper S-modeller så
dagens lys i starten af tresserne.

BBR 300 T Cooper er bygget af den engelske tuningsekspert Brodie
Brittain Racing, der med en kompressor pumper 1,6-liters maskinen op til 307
hk og en drejningsmoment på 424 Nm.

Det giver en tophastighed på 250 km/t. og en helt forrygende
acceleration.

Selvfølgelig er en kompressor ikke hele sandheden bag miraklet. Der er
nye cylinderhoveder, nye knastaksler, større ventiler, bedre indsugning og
køling osv. Hvis man hellere vil have en turbo i stedet for en kompressor,
kan det også lade sig gøre.

Tuningssættet kan fås for godt en kvart million kroner, der skal
lægges oven i bilens indkøbspris plus evt. skat og afgift.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-05 16:54

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>køling osv. Hvis man hellere vil have en turbo i stedet for en kompressor,

Glemmer de ikke et 4hjulstræk ?

--
jan@stevns.net

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-05 17:06

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Glemmer de ikke et 4hjulstræk ?

Jo, det ledte jeg også desperat efter..!
Den lægger jo sat'me fordækkene ud på asfalten på 2 - 300 meter.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-05 23:24

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Jo, det ledte jeg også desperat efter..!
>Den lægger jo sat'me fordækkene ud på asfalten på 2 - 300 meter.

Jeg tænkte på det med at mule zubaruen - det gør det satme (pardon my
french) ikke uden træk på alle 4.

--
jan@stevns.net

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-05 17:15

Henrik B. wrote:
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=316580
>
> Det nyeste skud på Cooper-linjen æder en Subaru Impreza til
> morgenmad og en BMW M3 til frokost

Cool...

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-05 17:18

meddelelse news:43551f72$0$41148$14726298@news.sunsite.dk...

> Cool...

Jep. Men mon ikke Impreza'en er flere 100-meter foran, når Mini'en på et
tidspunkt får bid.
Og i svingene vil 4-hjulstrækket sætte Mini'en af. Men den kører sikkert
stærkt ligeud.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-05 17:19

Henrik B. wrote:
> Jep. Men mon ikke Impreza'en er flere 100-meter foran, når Mini'en på
> et tidspunkt får bid.
> Og i svingene vil 4-hjulstrækket sætte Mini'en af. Men den kører
> sikkert stærkt ligeud.

Sikkert...

Men 307 hk i den lille bil, det er feeeed...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 18-10-05 20:08

meddelelse news:4355206c$0$41138$14726298@news.sunsite.dk...

> Sikkert...
>
> Men 307 hk i den lille bil, det er feeeed...
>

> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
> www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Hmmm...tjaa...det der med 4-hjulstræk ku den nok godt få meget fornøjelse
af.
Min egen Mini havde kun 70 hk og det ku da gi rigelig fedteri på 185-dæk.
Det var vildt....dengang

Hvis ikke basis-modellen af den lille ny var vokset helt hen i hampen for en
bil i den størrelse og med den anvendelighed - i det mindste herjemme - ku
man da let finde lidt fritid til at lege med den....

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : martin

Dato : 19-10-05 11:24

> Jep. Men mon ikke Impreza'en er flere 100-meter foran, når Mini'en på et
> tidspunkt får bid.
> Og i svingene vil 4-hjulstrækket sætte Mini'en af. Men den kører sikkert
> stærkt ligeud.

det tror jeg ikke på, preza'en er alt for tung, mini'en vil kunne bremse
meget senere på vej ind i svinget.
og den lave vægt , vil med garanti svinge hurtigere,

Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-05 15:45

"martin" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> det tror jeg ikke på, preza'en er alt for tung, mini'en vil kunne
> bremse
> meget senere på vej ind i svinget.
> og den lave vægt , vil med garanti svinge hurtigere,

Uden bid, og med træk udelukkende på forhjulene, har du intet ud af
kræfterne i Mini'en - den vil fortsætte ligeud i svingene.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-10-05 12:53

Henrik B. wrote:
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=316580
>
> Det nyeste skud på Cooper-linjen æder en Subaru Impreza til morgenmad
> og en BMW M3 til frokost

Cute

Den minder mig om denne her. Den har været omtalt her i gruppen før,
men der kan jo være kommet nye læsere til:

<http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html>

Ebbe

Fra : Thomas H.

Dato : 19-10-05 15:14

[...]