3 års prøvetid ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-10-05 15:58

Er der nogen, som kender til reglerne mht 3 års prøvetid ifm en betinget
frakendelse ?
I en anden tråd skriver PHK at det hele er indelt i 3års perioder, startende
fra den. 1/9-2005.
Hvis man f.eks. har fået 2 klip i august 2008, så skulle der ikke ske noget
ved at få et klip i september 2008, da de tidligere klip bliver slettet ved
periodens udløb.
Er det korrekt ?

Hvordan forholder det sig så, hvis der er tale om én forseelse, som udløser
en betinget frakendelse samt 3 års prøvetid ?
Er de 3 år så også i sådan en periode ?
Er de regnet fra den dag man blev stoppet ?
Er de regnet fra den dag man fik dommen ?

Nogen der ved noget om det ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 18-10-05 16:56

> [...]
> Er de 3 år så også i sådan en periode ?
> Er de regnet fra den dag man blev stoppet ?
> Er de regnet fra den dag man fik dommen ?

De 3 år ved klip i kortet gælder fra den dag hvor der bliver "klippet" og
til samme dato 3 år senere.

En betinget frakendelse gælder fra den dag dommen falder.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-10-05 17:55

"Jesper Sørensen" <nomail@nomail.de> skrev i en meddelelse

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> De 3 år ved klip i kortet gælder fra den dag hvor der bliver "klippet" og
> til samme dato 3 år senere.

Det er også min antagelse - og har været det hele tiden. Men pensionisten
fra JP har jo sin egen mening :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-10-05 16:42

> [...]
> Hvis man f.eks. har fået 2 klip i august 2008, så skulle der ikke ske
> noget ved at få et klip i september 2008, da de tidligere klip bliver

Carl Buus, JP, har trykket sine påstande tilbage og undskylder endda mange
gange. Sidste gang jeg ville have ham til at trække noget tilbage gjorde han
det ikke (hvilket blev bekræftet herinde var meget normalt), men her i disse
email-tider er han blevet læsset så meget til at han ifølge hans
undskyldning ikke har tid til at svare hver enkelt.

Kort fortalt - klip gælder fra forsyndelsesdagen. Har man 2 klip og bliver
taget med 160+ km/t på motorvejen har man stadig 2 klip i banken, når man
har fået ordnede forhold omkring den betingede frakendelse.

--
Per, Esbjerg