Synet 15/11-04 ejerskifte ?
Fra : Peter Frost

Dato : 18-10-05 15:47

Hej...

Er der regler for at bilen skal synes hvis man foretager et ejerskifte,
efter der er et år til syn ? Det er et ægtefælle ejerskifte... Så
burde vi få foretaget ejerskiftet inden 15/11 ?

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-05 15:52

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev :

>Er der regler for at bilen skal synes hvis man foretager et ejerskifte,
>efter der er et år til syn ? Det er et ægtefælle ejerskifte... Så
>burde vi få foretaget ejerskiftet inden 15/11 ?

Indtil bilen bliver indkaldt, kan du uden problemer ejerskifte den

(Det kan du vist iøvrigt også sagtens, bare det gøres inden den dato
den skal være synet)

--
jan@stevns.net

Fra : aadam

Dato : 18-10-05 22:56

On Tue, 18 Oct 2005 16:52:12 +0200, jan wrote:

> Indtil bilen bliver indkaldt, kan du uden problemer ejerskifte den
>
> (Det kan du vist iøvrigt også sagtens, bare det gøres inden den dato
> den skal være synet)
Det er ligegyldigt hvornaar eller om den er indkaldt til syn. Du kan
omregistrere den hvis den har vaeret synet inden for de sidste to aar.
Dvs. hvis bilen ved sidste syn koerte 3 maaneder over tiden, kan du
omregistrere den stadig 3 maaneder efter den er indkaldt til syn nu.

Fra : Peter Frost

Dato : 18-10-05 16:35

Okay, jamen jeg takker :) Syntes bare man har hørt at når der er
mindre end et år til syn og man sælger/skifter ejer skal bilen
synes...

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-10-05 16:46

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev :

>Okay, jamen jeg takker :) Syntes bare man har hørt at når der er
>mindre end et år til syn og man sælger/skifter ejer skal bilen
>synes...

velbekomme ;)

Ikke alt man hører holder vand.

--
jan@stevns.net

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-10-05 19:32

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev

Okay, jamen jeg takker :) Syntes bare man har hørt at når der er
mindre end et år til syn og man sælger/skifter ejer skal bilen
synes...

Hvilket også er korrekt, hvis bilen har stået uden plader i et år.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Claus

Dato : 18-10-05 20:18

> [...]

>efter der er et år til syn ? Det er et ægtefælle ejerskifte... Så
>burde vi få foretaget ejerskiftet inden 15/11 ?

Hej Peter

Ved ejerskifte mellem ægtefæller er der ikke krav om syn. Læs mere her:
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap14.pdf

Eller her: http://www.fstyr.dk/sw22949.asp kapitel 14

I begge tilfælde på side 63:
"Stk. 4. Køretøjet kræves ikke synet, hvis

1) ejerskifte (brugerskifte) sker mellem ægtefæller eller registrerede
partnere,

2) en ægtefælle/registreret partner efter den anden ægtefælles/registrerede
partners

død eller i tilfælde af skilsmisse eller separation overtager et køretøj,
der er

registreret i den anden ægtefælles/registrerede partners navn,

3) en person overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes navn,
hvis

den fælles bopæl har bestået de sidste fem år,

4) en person ved dødsfald overtager et køretøj, der er registreret i afdødes
navn,

hvis vedkommende har haft fælles bopæl med afdøde de sidste to år før
dødsfaldet,

eller

5) en person ved ophævelse af fælles bopæl overtager et køretøj, der er
registreret

i en samboendes navn, hvis den fælles bopæl har bestået de sidste fem år

før samlivsophævelsen."

Vh. Claus

Fra : Peter Frost

Dato : 18-10-05 21:11

Takker, har fået nogle gode svar, også på det jeg søgte ! Tak til
jer alle !

Med Venlig Hilsen
Peter Frost