nummerpladelys berlingo
Fra : fagus

Dato : 18-10-05 08:37

hvordan får man glasset af til nummerpladelyset på en citroen berlingo,det
er jo noget skrøbeligt lort og man vil jo ikke tage for hårdt fat
fagus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-10-05 16:44

"fagus" <fagus@mail.dk> wrote in message
> hvordan får man glasset af til nummerpladelyset på en citroen berlingo,det
> er jo noget skrøbeligt lort og man vil jo ikke tage for hårdt fat
> fagus

Det findes der en vejledning - både ord og billeder - i FAQ'en på det tyske
Berlingo forum:

http://forum.berlingo.info/showthread.php?p=823#post823

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Tolbøll

Dato : 18-10-05 22:59

> Det findes der en vejledning - både ord og billeder - i FAQ'en på det
> tyske Berlingo forum:
>
> http://forum.berlingo.info/showthread.php?p=823#post823

Det ligner samme pangel som på min Picasso. Her er min personlige
dosmerseddel:

Pæren hedder W5W (Philips del nr. 12961)

Glasset er clipset fast på underlaget i begge sider og forneden.

Afmontering:

1. 2.5 mm bor eller umbrakonøgle stikkes så langt ned i hullet i
den ene side som muligt.

2. Ved at vride nøglen ind over glasset kan siden på dækslet
vrides så meget ud, at clipsen slipper i den ene side.

3. Gentag modsat side.

4. Fjern glasset og skift pæren.

Alternativ fremgangsmåde.

1. Med en flad skruetrækker stukket ind mellem det klare glas og
pakningen kan hele lygten afclipses. Pas på ikke at beskadige gummipakningen
!

/Per