At bukke nye bagvanger
Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 17-10-05 22:05

Hvem kan dette?

Hvad bruger man af materiale når man gør det selv, fremfor at købe nogle hos
eks THANSEN eller Opel?

Der skal nye bagvanger på min Vectra .. Skal have det gjort til mindre end
de 10000 min værksted vil gøre det for ...
_________________
Opel Vectra A 1991. 2,0i, 115 hk..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-10-05 22:21

Hej!

vogt- 5750 ringe wrote:

> Hvem kan dette?

Jeg kan bøje dem i neon hvis det vil hjælpe

> Hvad bruger man af materiale når man gør det selv, fremfor at købe nogle hos
> eks THANSEN eller Opel?

Hvad er din begrundelse for ikke at købe dem færdige?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-10-05 22:26

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Jeg kan bøje dem i neon hvis det vil hjælpe

ROFL !!

--
jan@stevns.net

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-10-05 22:24

"vogt- 5750 ringe" <rolandvogt@gmailNOSPAM.com> skrev :

>Hvem kan dette?

En god pladesmed, eller meget dygtig diy'er

>Hvad bruger man af materiale når man gør det selv, fremfor at købe nogle hos
>eks THANSEN eller Opel?

Tilstrækkelig kraftig plade, og et forbandet godt øjemål, når man skal
have fjederskål og befæstigelser til bagtøj til at sidde korrekt

Jeg skiftede bagvanger på en af Sierra'erne, og kan kun sige en ting,
det er sgisme ikke for børn - det arbejde overlader jeg dælme til
nogen der gider.

>Der skal nye bagvanger på min Vectra .. Skal have det gjort til mindre end
>de 10000 min værksted vil gøre det for ...

Har du hørt et alternativt værksted ?

10k lyder lige i overkanten af det rimelige... hvis det er vangerne
alene

--
jan@stevns.net

Fra : alexbo

Dato : 17-10-05 22:32

"vogt- 5750 ringe" skrev

> Hvad bruger man af materiale når man gør det selv, fremfor at købe nogle
> hos eks THANSEN eller Opel?

1,5 - 2 mm stålplade, men hvis det ikke er et helt lige stykke, kan det ikke
betale sig,
køb et originalt, det er svært nok i forvejen, til også at skulle tilpasse
noget hjemmelavet eller uoriginalt.
Faktisk er det sådan, at når du må spørge, så lad være.

> Der skal nye bagvanger på min Vectra .. Skal have det gjort til mindre end
> de 10000 min værksted vil gøre det for ...

Hvis det er for udskiftning af 2 bagvanger er det billigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 18-10-05 16:26

> [...]
> Faktisk er det sådan, at når du må spørge, så lad være.

> Hvis det er for udskiftning af 2 bagvanger er det billigt.

ok hvad koster det at udskifte nogle bagvanger hvis jeg jøber dem hos
thansen ..?? skifte af deem??++

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 17:31

"vogt- 5750 ringe" <rolandvogt@gmailNOSPAM.com> skrev i en meddelelse

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> ok hvad koster det at udskifte nogle bagvanger hvis jeg jøber dem hos
> thansen ..?? skifte af deem??++

Tja, de har da hjemmeside så det er da bare selv at undersøge det. 959,- for
en vange....

Hvis du selv skifter dem så koster det sikkert en måneds hårdt arbejde plus
adgang til en lift samt svejseanlæg. Det tager en pladesmed ca. 4-5 dage
(4*8*375,-) ~ 12.000 Kr
Kan du selv er det MEGET billigt at lave og et MEGET stort arbejde.
I de fleste tilfælde et det billigere at smide bilen væk og så tage ved lære
at man skal undervognsbehandle en bil samt sørge for at dræn i vanger
fungerer

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 18-10-05 21:46

"vogt- 5750 ringe" skrev

> ok hvad koster det at udskifte nogle bagvanger hvis jeg jøber dem hos
> thansen ..?? skifte af deem??++

Nu kender jeg ikke thansens bagvanger, men du kan risikere at de passer så
dårligt, og mangler diverse forstærkninger, at værkstedet simpelthen nægter
at bruge dem.
Det bliver under ingen omstændigheder billigere ved at du selv køber noget
værkstedet skal montere.

Enten laver du det selv og som Tom skriver er det et kæmpearbejde, eller
også lader du dit værksted både købe og skifte vangerne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 22:12

Hej

Prøv at undersøg hvad de skal have for vanger i tyskland
Jeg har selv købt en del til min Mercedes 190E med en del besparelse
og de har næsten alt til de tyske biler

--
Venlig Hilsen
Greetings