Kan ikke starte når varm. Corolla 1986
Fra : Mikkel Vitus

Dato : 17-10-05 20:41

Hej med jer,

Er der nogle venlige sjæle der har et godt bud på hvad sådan en corolla fra
86 kan fejle ?

Den starter perfekt i kold tilstand, men hvis man har tanket eller holder en
lignende pause på
1-10 minutter er den ikke til at få igang. Den tørner fint, men intet sker.

Der skal gå op til 30 minutter før den starter igen.

Nogle bud ?

Mvh
Mikkel

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 17-10-05 20:50

Hej,

> [...]
> sker.
>
> Der skal gå op til 30 minutter før den starter igen.

Har du læst manualen? Hvis ikke, så er her et kort resume: Ind i bilen,
Speederen i bund, hold den der, start bilen (dog max 15-20 sekunders
forsøg), når bilen starter, slip nøgle og speeder.

Lad for alt i verden være med at slippe speederen inden den er startet,
for så får du aktiveret automatchokeren og det er ikke benzin den mangler
når du forsøger at starte den i varm tilstand.

Hvis problemet er helt galt, så skal der skiftes nogle enkelte dele ved
karburatoren, det er der måske andre der ved noget om.

Mvh
Lars

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 19-10-05 11:25

"Lars L. Jensen" <larslindenborg@hotmail.com2> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis problemet er helt galt, så skal der skiftes nogle enkelte dele ved
> karburatoren, det er der måske andre der ved noget om.

Jeps, the way to do it.....

Havde selv for mange år siden en Corolla, blot fra 89, men samme motor. Den
skulle have samme tur for at starte. Ellers drukende den fuldstændig.

Fra : Henrik

Dato : 17-10-05 20:45

Den skal bare have fuld gas, så skal den nok komme.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 21:13

> [...]
> sker.
>
> Der skal gå op til 30 minutter før den starter igen.

Har haft sådan en 1.3DX den fik noget kaburatorsprit engang imellem - et
råd jeg fik herinde og det hjalp gevaldigt.

Mvh. Allan

Fra : Basil

Dato : 18-10-05 05:00

Mikkel Vitus skrev d. 17-10-2005 i meddelelse
<4353fd64$0$1829$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> [...]
> 1-10 minutter er den ikke til at få igang. Den tørner fint, men intet sker.
>
> Der skal gå op til 30 minutter før den starter igen.

Hvis det er noget der lige er opstået (i efteråret), så har du temmelig
sikkert et sted hvor der kan trænge fugt ind i tændingssystemet.
Kai

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 18-10-05 15:32

Tak for jeres gode tip