Kleemann, Henrik Fisker, MB SL 55 AMG
Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-10-05 20:00

Det er sgu imponerende hvad danske Henrik Fisker kan få ud af en klump ler -
eller en blyant!
Henrik hvem? Han er selvfølgelig manden der står bag designet på bl.a. Aston
Martin DB9 og BMW Z8.

Nu har han startet sit eget firma under navnet "Fisker" og ombygger en
Mercedes SL 55 AMG til en "Fisker Tramonto". Der bliver bygget 150 stk., og
motortuningen står danske Kleemann for. 610 HK.
Pris: 250.000 Euro + afg. hvis du er hurtig.

Hold kæft hvor er den flot!!

Se 4 minutters filmklip fra tysk tv her (i 2 kvaliteter):
www.steenmartin.dk/fisker/fisker.html

PS: De to herrer fra Fisker-firmaet siger, at det er langt billigere at tage
en eksisterende bil om ombygge den. Det sparer en masse udviklingsarbejde og
tid. Efter devisen: Bare la' andre gøre det sure og dyre arbejde. De sparer
lige et par hundrede millioner på den måde. Lidt synd for Mercedes der har
lavet en fed bil og som sikkert har kostet kassen at udvikle. Så kommer der
et par fyre som skræller en AMG-version og på 10 måneder desinger nyt
karosseri, og propper lidt ekstra læder i kabinen og tuner motoren. Og
sælger den for 100.000 Euro mere end Mercedes forlanger for grundbilen.
Utroligt at det egentlig er lovligt. Nå never mind.

hilsen ole

Fra : Thomas

Dato : 17-10-05 20:17

> [...]
> lidt ekstra læder i kabinen og tuner motoren. Og sælger den for
> 100.000 Euro mere end Mercedes forlanger for grundbilen. Utroligt at

Mon ikke de har fået lov ;) Jeg tror det :)

--
Mvh/TK

Fra : Morgan Jones

Dato : 17-10-05 20:22

> Mon ikke de har fået lov ;) Jeg tror det :)

Det kan du være sikker på.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-10-05 20:54

Thomas wrote:
> Mon ikke de har fået lov ;) Jeg tror det :)

Jo, måske deraf det begrænsede oplag.

/ole

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-10-05 21:42

Thomas wrote:

> Mon ikke de har fået lov ;) Jeg tror det :)

Så hvis jeg køber 20 Fiat Panda, og voldtuner dem og sænker dem og
installerer rødt plys i kabinen og monterer kæmpe alu-sutter på dem, og
sælger dem på BilBasen til højestbydende - skal jeg så også spørge Fiat
om lov? Jeg tror det ikke :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 17-10-05 22:12

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> installerer rødt plys i kabinen og monterer kæmpe alu-sutter på dem, og
> sælger dem på BilBasen til højestbydende - skal jeg så også spørge Fiat

I det tilfælde, ville det stadig være en Fiat Panda. Her snakker vi om
helt nyt karosseri, ombygning af motoren og til slut får den et nyt
navn. Jeg er ikke sikker på, at Fiat går med til, at du laver så meget
om på deres biler og sælger dem med et nyt navn.

mvh.
Rasmus

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-10-05 22:45

Rasmus Lauritsen wrote:
> [...]
> navn. Jeg er ikke sikker på, at Fiat går med til, at du laver så meget
> om på deres biler og sælger dem med et nyt navn.

Det kan de da ikke bestemme. Hvis jeg har købt og betalt bilerne kan jeg
da skære dem op med en vinkelsliber, og sælge dem som brødristere hvis
jeg har lyst :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-10-05 22:53

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev

> Det kan de da ikke bestemme. Hvis jeg har købt og betalt bilerne kan jeg
> da skære dem op med en vinkelsliber, og sælge dem som brødristere hvis
> jeg har lyst :)

Ville det så ikke være mere nærliggende at vælge et andet fabrikat?

Nej. jeg kunne ikke lade være.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian

Dato : 18-10-05 13:14

Uffe Ravn wrote:

> Ville det så ikke være mere nærliggende at vælge et andet fabrikat?

LOL - nok ikke det rette at spørge en PSA mand om

/Brian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-10-05 23:01

Rasmus Lauritsen <rasmusPRIKlauritsen@g.ma.il.com> skrev....

> [...]
> den et nyt navn. Jeg er ikke sikker på, at Fiat går med til, at
> du laver så meget om på deres biler og sælger dem med et nyt

Faktisk jo.

Grunden til at firmaer spørger om lov er, at den fabrik vis modeller
man vil benytte som udgangspunkt, ofte vil være interesseret i den
positive omtale et sådant projekt kan medføre, og derfor eksempelvis
vil levere dele istedet for hele biler.

Det gør projektet billigere.

Der findes masser af eksempler på den slags aftaler, f.eks.
Alpina/BMW, AMG/Mercedes, Ruf/Porsche og Callaway/Chevrolet.

Fra : Thomas H.

Dato : 18-10-05 13:51

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

> Der findes masser af eksempler på den slags aftaler, f.eks.
> Alpina/BMW, AMG/Mercedes, Ruf/Porsche og Callaway/Chevrolet.

Og Kleemann/Mercedes, de har vist ret gode aftaler.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 17-10-05 20:54

Ole Sørensen wrote:
> [...]
> motortuningen står danske Kleemann for. 610 HK.
> Pris: 250.000 Euro + afg. hvis du er hurtig.

Jeg synes der er for meget Aston Martin over den. Havde de skiftet
skiltet på snuden ud med Aston Martin og havde skrevet DB10 bagpå, så
har du et troværdigt produkt.

Den er gangske rigtigt en flot bil, der er bare ikke så meget nyt over
den i forhold til, hvad han tidligere har lavet.

mvh.
Rasmus

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-05 16:59

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har han startet sit eget firma under navnet "Fisker" og ombygger en
> Mercedes SL 55 AMG til en "Fisker Tramonto". Der bliver bygget 150 stk.,
> og motortuningen står danske Kleemann for. 610 HK.

Han ombygger også BMW 6'serier.
http://www.fiskercb.com/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-10-05 17:32

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev....

> Han ombygger også BMW 6'serier.
> http://www.fiskercb.com/

Egentlig mere "normalt" design end BMW's eget. Ganske nydeligt, men
som Rasmus Lauritsen nævnte ifm. Tramonto'en, så kunne dette også
godt være en Aston-Martin.