Kadett 95
Fra : Basil

Dato : 17-10-05 18:27

En kammerat har lige købt en Kadett fra 95.
Er det en af de årgange der ruster, eller er det en af de bedre
modeller ?
Kai

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-10-05 18:40

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> En kammerat har lige købt en Kadett fra 95.
> Er det en af de årgange der ruster, eller er det en af de bedre modeller ?
> Kai

Øhh..? Ikke for at være krakilsk - men udgik Kadett'en ikke i '91, og blev
erstattet af Astra'en??

PS! Min kone's fra '91 har haft problemer med rust i skærmkanterne (bag) -
og synsmanden tæskede også løs på den med hammeren på bunden af vangerne, da
den var til syn for et par måneder siden (han fandt kun det reneste metal,
men sagde, at han havde mange oplevelser af det modsatte med den model - men
den er nu også blevet jævnligt rustbeskyttet).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Basil

Dato : 17-10-05 19:03

Bo Velschow skrev d. 17-10-2005 i meddelelse
<4353e1de$0$41151$14726298@news.sunsite.dk>:
> [...]
> sagde, at han havde mange oplevelser af det modsatte med den model - men den
> er nu også blevet jævnligt rustbeskyttet).

Jo, det er mig der er en stiv spasser her.
Det er en Astra, fra 95.
Kai

Fra : Brian

Dato : 17-10-05 21:01

Basil wrote:

> Jo, det er mig der er en stiv spasser her.
> Det er en Astra, fra 95.

Så kan du være helt tryk - den ruster

Man skal op efter1999-2000 før Opel ordentlig fik styr på det.

/Brian

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-10-05 21:05

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev

> Så kan du være helt tryk - den ruster
>
> Man skal op efter1999-2000 før Opel ordentlig fik styr på det.

Eller evt. før 1986

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian

Dato : 17-10-05 21:10

Uffe Ravn wrote:

> Eller evt. før 1986

Jow - men på så gammel en bil er der jo bare 100 andre ting at bekymre sig
om

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-10-05 21:20

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev :

>Jow - men på så gammel en bil er der jo bare 100 andre ting at bekymre sig
>om

Næehh - hvad i alverden skulle det da være ?

<<grin.wav>>

--
jan@stevns.net

Fra : Basil

Dato : 18-10-05 04:56

Brian skrev d. 17-10-2005 i meddelelse
<435404df$0$41141$14726298@news.sunsite.dk>:

> Jow - men på så gammel en bil er der jo bare 100 andre ting at bekymre sig om
>

> /Brian

Det kan jeg kun give dig ret i, men hans far har stort set købt den
ubeset til ham. Faren har altid været gift med Opel, så han kan ikke se
andet for sig.
Jeg så den kun lige kort i går aftes, og udvendigt så den pæn ud, uden
at være blevet gejlet og pudset i meget lang tid.
Er der nogen der ved hvor der skal sættes ind, for at kunne beholde den
i noget tid ?
Jeg kunne selv sige en masse sjovt, fordi det er en Øpel, men lod være,
da manden bare skal bruge nogen hjul til at køre mellem Viborg og
Herlev.
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-05 05:07

Basil skriver:

> Jeg så den kun lige kort i går aftes, og udvendigt så den pæn ud, uden
> at være blevet gejlet og pudset i meget lang tid.

Fint

> Er der nogen der ved hvor der skal sættes ind, for at kunne beholde den
> i noget tid ?

"Mug i undervognen" skal modvirkes. De modeller der var rustne inden de
forlod forhandleren. Den skal have masser af "undervogn og hulrumssnask"
for at den ikke smuldrer omkring ham. Har den fået det før og er det
blevet vedligeholdt er der ikke noget i vejen. Den eneste motor jeg
kender der har svagheder er den gamle 1,7TD - er det sådan en skal han
bare se at komme af med den !

> Jeg kunne selv sige en masse sjovt, fordi det er en Øpel, men lod være,
> da manden bare skal bruge nogen hjul til at køre mellem Viborg og
> Herlev.

Lang tur !

http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Basil

Dato : 18-10-05 05:13

Klaus D. Mikkelsen skrev d. 18-10-2005 i meddelelse
<435474CD.7F540A69@du.kan.finde.den>:
> [...]
> blevet vedligeholdt er der ikke noget i vejen. Den eneste motor jeg
> kender der har svagheder er den gamle 1,7TD - er det sådan en skal han

Dødsyg tur, speciet i sådan en kasse. Det er kun en gang om måneden han
tager turen, og han er god til at hygge sig i eget selskab, så det går
nok (for ham).
Det er en benziner, så TD modellen er vist ikke et problem.
Hvad med rust på indersiden af karosseri, er der noget vi skal være
opmærksomme på der ?
Forløbigt, tak for hjælpen.
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-05 06:19

Basil skriver:

> Det er en benziner, så TD modellen er vist ikke et problem.

Okay. Vi havde 4 i det firma jeg arbejde hos før. De 3 af dem "åd" TD
motoren før de havde gået 100kkm

> Hvad med rust på indersiden af karosseri, er der noget vi skal være
> opmærksomme på der ?

Find ud af om den har fået hulrumsbehandling jævnligt i de første mange
år. Fortsæt så behandlingen - så er der bil i mange år.... Motorene er
rimeligt stabile.

> Forløbigt, tak for hjælpen.

Velbekom

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-05 08:50

Basil skrev:

> Hvad med rust på indersiden af karosseri, er der noget vi skal være
> opmærksomme på der ?

Jeg mener opbygningen af de bagerste skærme er lige så relativ problematisk
som på Kadett E (læs: de vil gerne ruste), men alt kan da reppes.

Jeg ville ta fat i skærmkanten og høre om det knaser.
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8