Ford - Udskiftning af forrude med varme
Fra : Thomas Petersen

Dato : 17-10-05 17:48

Hej

Jeg har en Ford Escort 1.8i Sport fra 10/94.

Desværre er der kommet en revne i forruden og revnen bliver værre og værre
for hver dag, der går.

Ergo skal jeg have skiftet min forrude og det i en vis fart.

Min nuværende forrude indeholder varmetråde, så den kan holdes dugfri om
vinteren etc.

Ved nogen herinde mon, hvad en tilsvarende ny rude koster...???

Om ikke andet må jeg droppe forrudevarmen og få monteret en almindelig
forrude.

Med venlig hilsen

Thomas Petersen

Nykøbing F

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-10-05 19:33

Hej!

Thomas Petersen wrote:
> Om ikke andet må jeg droppe forrudevarmen og få monteret en almindelig
> forrude.

Du kan ihvertfald få skiftet forruden ud til en "normal" for ca. 2500,- hvis du
shopper lidt rundt efter tilbud.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : Lars Hansen

Dato : 17-10-05 20:09

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Ved nogen herinde mon, hvad en tilsvarende ny rude koster...???
>

> Om ikke andet må jeg droppe forrudevarmen og få monteret en almindelig

Hej Thomas

Jeg fik skiftet forruden i min Mondeo 96 med varmetråde i 2001. Dengang
kostede den 9000,- og kunne kun leveres af Ford!!
Jeg ville absolut ikke undvære den varme i forruden, så jeg valgte at punge
ud.
I dag vil jeg tro at den kan skaffes af andre til en mere rimelig pris. Prøv
eventuelt carglas.dk.

MVH
Lars Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 20:18

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> punge
> ud.
> I dag vil jeg tro at den kan skaffes af andre til en mere rimelig pris.

hehe, så har Ford da "tørret" dig godt og grundigt.
Krogslund har da i årevis solgt ruder med varmetråde til mondeo til 2.415,-

.....og 1.722,- for en tofarvet med varme til escort

--
Tom

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 17-10-05 20:56

Lars Hansen skrev:

> [...]
> kostede den 9000,- og kunne kun leveres af Ford!!
> Jeg ville absolut ikke undvære den varme i forruden, så jeg valgte at punge

Er det ikke den slags man forsikrer sig imod? Glasdækning med friskade!

Mvh
Claus

Fra : tom jensen

Dato : 18-10-05 02:00

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke den slags man forsikrer sig imod? Glasdækning med friskade!
>
> Mvh
> Claus

hej
hvor mange forsikringer er det egentlig der har det idag ?

jeg har gratis rep af små stenslag i ruden, mens udskiftning af rude er der
1500kr i selvrisiko.
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : tom jensen

Dato : 18-10-05 01:57

> [...]
punge
> ud.
> I dag vil jeg tro at den kan skaffes af andre til en mere rimelig pris.

hej
det lyder sært .
jeg fik også skiftet forrude i min tidligere bil , mondeo 95 med varmetråde
i 2001 og det kostede svjh 4900 kr .
det lyder til at du blev taget ved næsen dengang .
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Troels Pedersen

Dato : 17-10-05 20:47

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ved nogen herinde mon, hvad en tilsvarende ny rude koster...???

For 2 år siden fik jeg tilbud på ny forude til min Sierra, jeg skiftede til
en uden varmetråde. Prisen var 2100 klar, 2400 tonet, 4500 tonet med varme.
Alle monteret hos Dansk Bilglas.

Så priserne er nok ikke helt ved siden af.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-10-05 15:53

> [...]
> vinteren etc.
>
> Ved nogen herinde mon, hvad en tilsvarende ny rude koster...???

Nu har jeg fået tilbud fra såvel den lokale Ford-forhandler samt carglas.dk

Ford skulle have godt 6000 for en forrude med varmetråde og 4000 for en
almindelig forrude

Carglas.dk skal have 4900 for en forrude med varmetråde og 3200 for en
almindelig.

Desuden kan carglas.dk komme ud til din bopl, arbejdsplads eller andet og
foretage udskiftningen
på stedet, så man ikke skal undvære sin vogn.....

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 17:38

> [...]
> foretage udskiftningen
> på stedet, så man ikke skal undvære sin vogn.....

Så prøv at forhøre dig ude på lars tynds. mark om ikke en mekaniker der kan
lave det billigere. Du kan jo fortælle at prisen ved krogslund er 2400,-
Alle mekanikere burde kunne lime en ny rude i og det tager altså ikke hele
dagen, så hvis du finder en til 300,- pr time kan du let spare nogle penge

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 24-10-05 07:13

> [...]
>

> Ved nogen herinde mon, hvad en tilsvarende ny rude koster...???
>

> Om ikke andet må jeg droppe forrudevarmen og få monteret en almindelig

Jeg har for nylig fået skiftet min forrude (med varme) i min Mondeo fra
1994, det blev gjort af www.autoglasmanden.dk - kanon service, han kan varmt
anbefales, det kostede 3800,-....

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 18:59

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> "Thomas Petersen" <tp@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har for nylig fået skiftet min forrude (med varme) i min Mondeo fra
> [...]

Lyder tåleligt.
Måske skulle jeg overveje det inden for de næste 2 år. Den har fået et par
fede revner i siderne, men synsmanden sagde ikke noget til det. Den har dog
også en masse små prikker når man kører lige med solen i øjnene

--
Tom

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 25-10-05 10:59

> [...]
> fede revner i siderne, men synsmanden sagde ikke noget til det. Den har
> dog også en masse små prikker når man kører lige med solen i øjnene

Det kan anbefales, han tog kun ca en time om at få ruden skiftet, jeg
har kun gode ord tilovers for ham