Glemme kørekort - hvad er bøden?
Fra : BikeManiac

Dato : 17-10-05 17:05

Hej,

Hvis man nu på en eller anden måde bliver stoppet af politiet, ikke
for at have kørt for stærkt eller lavet andre forseelser - lad os
bare kalde det et rutinecheck - og man ikke har sit kørekort med, får
man så en bøde? Det skal nævnes at jeg naturligvis HAR både bil og
MC kort (stort) og kan dokumentere det hele.

Lucas

Fra : J-N

Dato : 17-10-05 17:17

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

ja, det koster 500,-

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/Det
_er_ikke_gratis_at_overtraede_faerdselsloven.pdf

---
Jesper

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-10-05 20:27

On 17 Oct 2005 09:05:03 -0700, "BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>man så en bøde? Det skal nævnes at jeg naturligvis HAR både bil og
>MC kort (stort) og kan dokumentere det hele.

Det kommer an på, hvilken panser der stopper dig. Hvis det er den lokale
sherif, kan du få lov til at tøffe hjem og hente det - (næsten) egen
erfaring.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Frandsen

Dato : 18-10-05 09:07

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Det skal nævnes at jeg naturligvis HAR både bil og
MC kort (stort) og kan dokumentere det hele.

Du har det store kort til MC? Hvad er det? Til sidevogn?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-05 09:19

Frandsen skrev:

> Du har det store kort til MC? Hvad er det? Til sidevogn?

Kunne være det faktum at kort til mc i dag er delt op i 2 klasser - der er
en øvre hk-grænse for "nybegynder"-kort
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8
http://kortlink.dk/dkfritidmotorcykel/xq9

Fra : Henrik Boegh

Dato : 18-10-05 10:43

On Tuesday 18 October 2005 10:06, Frandsen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Du har det store kort til MC? Hvad er det? Til sidevogn?

Nej. Fra http://www.bkvejle.dk/index.php?id=141 :

"
Stor motorcykel
Motocykel uden sidevogn med et forhold motoreffekt og egenvægt + vægten af
vand, olie og brændstof på over 0,16 kW/kg eller max. effekt på over 25 kW
(34 hk)
Motorcykel med sidevogn med et forhold mellemmotoreffekt og egenvægt + vægten
af vand, olie og brændstof på over 0,16 kW/kg.
"

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"Why don't we listen anymore?"
-- Clyde Prestowitz

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 18-10-05 17:24

"Henrik Boegh" <boegh@FJERNlagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vægten
> af vand, olie og brændstof på over 0,16 kW/kg.

Vil det sige at os der har efter den gamle opdeling, hvor det hed "Solo"
eller "Sidevogn"
må køre på hele molevitten???
Her tænker jeg ikke blot STOR/LILLE men også "Sidevogn".
Jeg tog dengang det der hed "Solo" (20 år siden).

Fra : Peter

Dato : 18-10-05 18:55

"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> må køre på hele molevitten???
> Her tænker jeg ikke blot STOR/LILLE men også "Sidevogn".
> Jeg tog dengang det der hed "Solo" (20 år siden).

Nej, et gammelt solo kort giver adgang til at køre STOR (selvfølgelig også
lille) motorcykel, men ikke sidevogn.

--
Peter
FJR1300A

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 18-10-05 20:44

"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse
> Nej, et gammelt solo kort giver adgang til at køre STOR (selvfølgelig også
> lille) motorcykel, men ikke sidevogn.

Øv, men hvad hedder det så idag hvor man har inddelt
kortet i stort og lille, men tilsyneladende ikke noget med
sidevogn?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-10-05 21:56

"Andersen \(3650\)" <virkerikke@nospam.dk> writes:

> Øv, men hvad hedder det så idag hvor man har inddelt
> kortet i stort og lille, men tilsyneladende ikke noget med
> sidevogn?

De checker bare datoen.

Kravet for at få lov at køre sidevogn er et kort køreteknisk
kursus. Kontakt en køreskole, det koster sikkert ikke en herregård.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or

Fra : Peter

Dato : 19-10-05 19:17

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> De checker bare datoen.

Nej, det står på kørekortet (de nye i credit card format) hvis man _ikke_
har ret til at køre med sidevogn.

> Kravet for at få lov at køre sidevogn er et kort køreteknisk
> kursus. Kontakt en køreskole, det koster sikkert ikke en herregård.

Korrekt, det tager kun et par underholdende timer. Sådan tog jeg selv
sidevognskortet sidste år.

--
Peter
FJR1300A

Fra : Janus Nørlau

Dato : 20-10-05 07:11

> Nej, det står på kørekortet (de nye i credit card format) hvis man _ikke_
> har ret til at køre med sidevogn.

På credit card kortet står "100" neden under kategorierne A - DE hvis
man _ikke_ har ret til at føre MC med sidevogn.

Se koderne her: http://iwww.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/B2003/0080105.htm#B8

Fra : Jante

Dato : 19-10-05 02:51

"Andersen (3650)" skrev:

> Øv, men hvad hedder det så idag hvor man har inddelt
> kortet i stort og lille, men tilsyneladende ikke noget med
> sidevogn?

Det hedder ikke noget. Idag er sidevognskurset, som foregår på
Køreteknisk Institut, inkluderet i uddannelsen - både til lille og stor
motorcykel. Sidevognskurset kan tages separat, hvis man har et
ældre solo-kort, dvs. fra før 1/7 1996. Det bør koste omkring
kr. 1300,- alt incl., og der skal ikke aflægges ny køreprøve.

/J

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 19-10-05 07:08

Takker mange gange for info.