/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tuning af kompressormotor
Fra : Ole Sørensen


Dato : 17-10-05 14:18

Man siger jo at det er forholdsvis nemt at chiptune en turbomotor (benzin).
Ikke sandt?
Hvordan med en benzin kompressormotor? Fx. Mercedes lille 1,8 liters 143 HK
med kompressor?

hilsen ole



 
 
Morten Fruergaard (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 17-10-05 16:22

Ole Sørensen wrote:
> Man siger jo at det er forholdsvis nemt at chiptune en turbomotor
> (benzin). Ikke sandt?
> Hvordan med en benzin kompressormotor? Fx. Mercedes lille 1,8 liters
> 143 HK med kompressor?


Det er vel det samme...

Ellers er det vel bare at sætte et andet hjul på, og hæve ladetrykket..


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



John Sahl (17-10-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 17-10-05 16:31

Morten Fruergaard wrote:
> Ellers er det vel bare at sætte et andet hjul på, og hæve
> ladetrykket..

Og sikre sig at den får benzin nok så den ikke kører magert!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Kim Voss Schrader (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 17-10-05 16:36

Hej!

John Sahl wrote:

> Morten Fruergaard wrote:
>
>>Ellers er det vel bare at sætte et andet hjul på, og hæve
>>ladetrykket..
>
>
> Og sikre sig at den får benzin nok så den ikke kører magert!

Tja, så har man jo bare skaffet sig en "lean-burn" samtidigt, så hvad er
problemet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Jan W Nielsen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 17-10-05 16:52

> Tja, så har man jo bare skaffet sig en "lean-burn" samtidigt, så hvad er
> problemet?

Som du formentlig ved (din smiley) - smeltede stempler..

/Jan W Nielsen



Morten Fruergaard (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 17-10-05 18:25

John Sahl wrote:
> Morten Fruergaard wrote:
>> Ellers er det vel bare at sætte et andet hjul på, og hæve
>> ladetrykket..
>
> Og sikre sig at den får benzin nok så den ikke kører magert!


Selvfølge...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



John Sahl (17-10-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 17-10-05 18:39

Morten Fruergaard wrote:
> John Sahl wrote:
>> Og sikre sig at den får benzin nok så den ikke kører magert!
>
>
> Selvfølge...

Ikke for alle, langt fra..

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Morten Fruergaard (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 17-10-05 19:51

John Sahl wrote:
>> Selvfølge...
>
> Ikke for alle, langt fra..

Hm. Så kan de lære det....


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Preben Riis Sørensen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 17-10-05 18:57


"Ole Sørensen" <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> skrev i en meddelelse
news:4353a30d$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Man siger jo at det er forholdsvis nemt at chiptune en turbomotor
(benzin).
> Ikke sandt?
> Hvordan med en benzin kompressormotor? Fx. Mercedes lille 1,8 liters 143
HK
> med kompressor?

Du sætter den til at være startermotor for en ordentlig motor med noget
goddaw i
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Ole Sørensen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Ole Sørensen


Dato : 17-10-05 19:32

Preben Riis Sørensen wrote:
> Du sætter den til at være startermotor for en ordentlig motor med
> noget goddaw i

Nåh, hvad er der nu galt med 143 HK i C180'eren?
Den går da 225 km/t på toppen og 9,5 sek. til 100.
Samme motor fås også som C200 med 163 HK. Gad nok vide om det "bare" er
motorstyringen der er ændret.
Den kunne også fås som C230 men stadig med 1,8 liters motoren og kompressor.
Bare hårdere spændt for.

/ole



Brian (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-10-05 21:12

Ole Sørensen wrote:

> Nåh, hvad er der nu galt med 143 HK i C180'eren?
> Den går da 225 km/t på toppen og 9,5 sek. til 100.

Det er der intet galt med. Men de præstationer får du jo fra enhver
familieøse

/Brian



Kent Oldhøj (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 17-10-05 20:38

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev....

> Du sætter den til at være startermotor for en ordentlig motor
> med noget goddaw i

Er det bare mig, eller var det ikke netop en motor med noget mere
Faaaaarveller i der blev efterspurgt?

Preben Riis Sørensen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 17-10-05 20:59


"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
news:Xns96F2DC17F1088KENTOLDHOJ@62.243.74.163...
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev....
>
> > Du sætter den til at være startermotor for en ordentlig motor
> > med noget goddaw i
>
> Er det bare mig, eller var det ikke netop en motor med noget mere
> Faaaaarveller i der blev efterspurgt?

Jo, når stempler mv. kommer flyvende ovenud, så er det farveller.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408610
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste