Kattepoter :-((((
Fra : Uni Bull

Dato : 17-10-05 09:53

Hej.

Jeg er naturligvis ikke den eneste, ej heller den første
der til tider bliver generet af kattepoter på bilen.

Jeg synes jeg har *hørt* om nogen der hængte et tøjdyr
op i carporten lige over køleren. Tøjdyret skulle efter
sigende signalere "denne varme kølerhjelm er optaget"...

Er der nogen der kan bekræfte at trickket virker?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-10-05 10:01

Mon, 17 Oct 2005 10:53:00 +0200, skrev Uni Bull, på 15 linier, i
<3rh737Fj961iU1@individual.net>, :

Giv katten Vand.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-10-05 11:59

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message
> Mon, 17 Oct 2005 10:53:00 +0200, skrev Uni Bull, på 15 linier, i
> <3rh737Fj961iU1@individual.net>, :

> Giv katten Vand.

Det ville jeg have min bekymring ved at gøre.
hvis du giver de 2 katte her huset vand sætter de afsted med en stor gang
hjulspind med massive kradsemærker til følge.
Andre katte reagerer sikkert på samme måde
Læg et tæppe over køleren evt?

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr - nu med Xenon

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-05 12:06

Dennis Pedersen skriver:

> Det ville jeg have min bekymring ved at gøre.
> hvis du giver de 2 katte her huset vand sætter de afsted med en stor gang
> hjulspind med massive kradsemærker til følge.

Det er ikke kløerne der ridser bilen, men sand på poterne...

> Læg et tæppe over køleren evt?

Ja, så er der også noget blødt at ligge på......

En presenning der hænger ned lige over køleren (en 5-10 cm frirum)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-10-05 13:57

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Dennis Pedersen skriver:

> Det er ikke kløerne der ridser bilen, men sand på poterne...

Ah det ved jeg nu ikke, så skulle du se vores lakerede trægulv herhjemme
(hint lakeringen er ingen hindring for krassemærker)
Selv inde på kontoret hvor bordpladen er fineret og lakeret er der en kat
der har krasset et lag finer af i et øjebliks "jeg-skal-væk-nu-panik"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-05 14:12

Dennis Pedersen skriver:

> [...]
> Selv inde på kontoret hvor bordpladen er fineret og lakeret er der en kat
> der har krasset et lag finer af i et øjebliks "jeg-skal-væk-nu-panik"

Kender det udemærket godt. Men se nu lige om ikke din negl kan ridse dit
gulv/skrivebord og så det samme med din billak.....

Klaus (med kat og garage, hvor naboens katte ikke kommer)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uni Bull

Dato : 17-10-05 15:50

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Giv katten Vand.

Nuvel - unægtelig en kende besværligt og ikke mindst
tidskrævende at sidde i skjul ude i carporten med en
og vente blomstersprøjte i hånden og vente på at der
kommer en kat forbi...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-05 15:51

Uni Bull skriver:

> Nuvel - unægtelig en kende besværligt og ikke mindst
> tidskrævende at sidde i skjul ude i carporten med en
> og vente blomstersprøjte i hånden og vente på at der
> kommer en kat forbi...

Jeg forstiller mig en bevægelsesdetektor, en magnetventil og en pistol
til haveslangen. Husk blot at slukek for anordningen, inden du selv
kommer hen til bilen.....

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-10-05 07:29

Mon, 17 Oct 2005 16:50:06 +0200, skrev Uni Bull, på 14 linier, i
<3rhs0rFj9sq4U1@individual.net>, :

> [...]
>tidskrævende at sidde i skjul ude i carporten med en
>og vente blomstersprøjte i hånden og vente på at der

En blomster sprøjte er ikke nok
Man skal fortæt på katten til den hjælper.

HJeg brokker nu ikke mig over naboens kat. den ligger kun i min
carport uden og hoppe op på bilen.
Og holder alle andre katte væk.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henning Lund

Dato : 17-10-05 14:29

Uni Bull <Noway@here.nu> skrev:

> Er der nogen der kan bekræfte at trickket virker?

Her gjorde den det da vi havde kat, men vores fritgående påfuglehan var
fuldstændig ligeglad med div. dingledyr så det var sq ikke så smart,
sikke ridser sådan en fugl kan lave.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Uni Bull

Dato : 17-10-05 15:51

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Her gjorde den det da vi havde kat, men vores fritgående påfuglehan var
> fuldstændig ligeglad med div. dingledyr så det var sq ikke så smart, sikke
> ridser sådan en fugl kan lave.

Super - med andre ord: Afprøvet og fundet i orden - under forudsætning
af at der ikke render frigående påfuglehanner rundt i parcelhuskvarteret
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-10-05 15:56

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan bekræfte at trickket virker?
> --
Det gør det ikke hos os, snare tværtimod, for kattene, alle naboer har en
el. flere :(., tror der er en rival til territoriet. Og eftersom bamsedyret
ikke vil slås, markere de det ved at møje sig EKSTRA kraftigt ved og på
bilen&bamse. FØJ FOR SA... . Men det har nogen effekt at komme i forkøbet og
hælde, stille eddike ud + tørre hjulene med det. Det skal bare foretages
jævnligt, så de ikke glemmer lugten ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-05 15:53

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Men det har nogen effekt at komme i forkøbet og
> hælde, stille eddike ud + tørre hjulene med det. Det skal bare foretages
> jævnligt, så de ikke glemmer lugten ;).

Eller tandpasta.....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-10-05 16:04

> Eller tandpasta.....

Det ser dumt ud, og du føler dig ditto, når du smøre t.pasta ud over bilen
:)).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-05 21:48

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det ser dumt ud, og du føler dig ditto, når du smøre t.pasta ud over bilen
> :)).

Jeg tror at det er godt at rense fælge i

Du kan evt putte det i en smart pakke så naboen ikke tror at du er
idiot..

Vores kat havde en sjov ide at den skulle bide lidt i stødtanderne på en
elefant jeg har stående på gulvet. Da stødtænder ikek er almindelig
handelsvare, er de lavet af lyst træ - der ser ret dum ud med tandmærker
på. Efter jeg havde slebet stødtænderne let, fik de lige en gang
tandpaste. Første gang katten kom tæt på duftede det dejligt stærkt og
den har ikek gjort det siden. Der for øvrigt ret sjovt ud, når dden får
næsten for tæt på noget stærkt lugtende. Den trækker nærmest næsen helt
ind i hovedet og ser _meget_ fornærmet ud.

Fra : clarke_dk

Dato : 17-10-05 18:12

Mine katter har også haft lejlighed til at sidde på bilerne. Når der er lidt
vådt bliver det gladt, så kommer kløerne frem og efterlader ridser.
Det jeg gjorde var at "investere" i en bevægelses detektor med pizzo alarm
og fjernbetjening. Denne gøre at bilen får fred i carporten og er sikret med
et hylende alarm hvis der komme noget i nærheden..... derfor er der en
fjernbetjening, hvor du selv kan slukke den før den larmer....DET VIRKER.
købt i jem og fix, findes også i bauhaus til 200,-kr ca.

Fra : Uni Bull

Dato : 18-10-05 13:46

"clarke_dk" <clarke_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernbetjening, hvor du selv kan slukke den før den larmer....DET VIRKER.
> købt i jem og fix, findes også i bauhaus til 200,-kr ca.

Det kunne være jeg skulle overveje en seddel rundt i kvarteret... Med
advarsel
om at jeg udlægger kattegift i min carport... *Så* kan de lære ikke at have
deres
private ejendele rendende rundt på andre folks ejendom...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-05 13:50

Uni Bull skriver:

> [...]
> om at jeg udlægger kattegift i min carport... *Så* kan de lære ikke at have
> deres private ejendele rendende rundt på andre folks ejendom...

Det er ulovligt.....

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 17:38

> Uni Bull skriver:

> Det er ulovligt.....

HVAD er ulovligt?

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-05 22:17

Tom skriver:

> HVAD er ulovligt?

Katte hører under den slags dyr man ikke må tilfangetage og ej heller
ihjælslå. En løbsk hund, på din grund må du tilgfangetage (og i
nødstilfælde pacificere), men ikke en kat.

Til gengæld behøves man ikke at bremse for en kat der løber ud foran
bilen...

Sådan har reglerne engang været - og jeg mener stadigt at de er sådan.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 22:29

> [...]
> bilen...
>

> Sådan har reglerne engang været - og jeg mener stadigt at de er sådan.

Jeg læste ellers i vores lokale ugeavis for ca. 2 år siden om en mand der
havde skudt naboens 2 katte. Politiet kunne/ville ikke gøre noget fordi de
angiveligt var blevet skudt på manden grundstykke og kat har status som
"ikke fredet" vilddyr. Men det har næppe været befordrende for det gode
naboskab.

--
Tom

Fra : Uni Bull

Dato : 18-10-05 23:14

> [...]
> angiveligt var blevet skudt på manden grundstykke og kat har status som
> "ikke fredet" vilddyr. Men det har næppe været befordrende for det gode

Bare rolig. Jeg kunne nu ikke finde på at udlægge gift for at slå naboens
(eller
i hvert fald en der bor i nabolaget) kat ihjel.
Men uanset hvad man måtte mene om katte (indendørsdyr eller udendørsdyr),
så er det et problem at *min* bil blive bevandret uden mit samtykke eller
ønske. Det er vel ikke rimeligt at jeg jeg kan være nødt til at etablere en
lukket carport/garage for at undgå kattepoteaftryk - og i værste fald
ridser -
på min bil.
Nej, hvis jeg ikke får løst problemet på anden måde, så må jeg rundt med
høflige sedler i nabolaget. Således får jeg i hvert fald gjort opmærksom på
problemet... ...og finder jeg ud ejerskabet til katten, så antager jeg at
ejeren
vil være erstatningsansvarlig overfor eventuelle skader!?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-10-05 04:04

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Nej, hvis jeg ikke får løst problemet på anden måde, så må jeg rundt med
> høflige sedler i nabolaget.

Jeg har som skrevet det samme problem, og valgt mig at vaske mig ud af det,
bilvaske, for du bliver ikke populær i kvarteret, hverken hos dem med kat
el. uden. Hos mig kommer det i perioder, så kravler de-så får de en intensiv
eddike-"kur", så går der lidt inden de kommer i tanke om vanen igen :).

Fra : Uni Bull

Dato : 19-10-05 08:31

> [...]
> kat el. uden. Hos mig kommer det i perioder, så kravler de-så får de en
> intensiv eddike-"kur", så går der lidt inden de kommer i tanke om vanen

Man skulle tro det nærmest var omvendt ikk? Altså at man blev populær på
vejen, i hvert fald blandt bilejerne - og det er jo dem alle...
--
Uni Bull
Vallensbæk