Snothvalpe og stive idioter...
Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-10-05 21:30

.... hvad stiller man op mod dem?

Fredag morgen starter jeg bilen og kører. Første gang jeg skal til højre
opdager jeg at højre sidespejl har fået et spark og hænger og dingler.
Surt - men bilen har også stået parkeret et sted hvor jeg ellers prøver
at undgå at holde. Der plejer nemlig at stå gamle pizzabakker eller
øldåser på bilen når man har holdt der.
Jeg fik støvet et andet spejl op hos en hugger - det var billigt og
kommer med posten på tirsdag - så jeg hidsede mig ned i løbet af dagen.

Men så kommer jeg ned i dag, og så hænger _venstre_ spejl satme og
dingler. Og bilen blev parkeret kl. 2.30 i nat, så den har ikke holdt
mange timer. Jeg troede et kort øjeblik at en eller anden idiot havde
set sig sur på mig, men konstaterede at bilen ved siden af også havde
fået en tur.

Mit gæt er at det første spejl blev hærget af en eller anden snothvalp
af dem der plejer at hænge ud i den gade hvor jeg parkerede den dag. Og
at det andet spejl (og naboens) blev hærget af en stiv idiot der partout
skulle vade ind mellem to tæt parkerede biler.

Men hvad gør man for at slippe for sådan nogle klaphatte, ud over at
flytte eller sælge bilen?

Mvh.
--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-10-05 21:32

"Lars L. Hansen" skriver:

> Men hvad gør man for at slippe for sådan nogle klaphatte, ud over at
> flytte eller sælge bilen?

Køber en højkalibret jagtriffel med lyddæmper, kiggersigte og evt
"laserprik" og lærer at skyde med den.

Så ved du, hvad hver nat i weekenden skal gå med.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-10-05 21:46

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:

> Køber en højkalibret jagtriffel med lyddæmper, kiggersigte og evt
> "laserprik" og lærer at skyde med den.

Jeg behøver ikke laserprik. Første gang jeg troppede op i skytteklubben,
var der tilfældigvis klubmesterskab. Jeg blev nr. 5. Året efter vandt
jeg, og jeg har vistnok også en podieplacering fra et
Sjællandsmesterskab. Det er godtnok et par år siden, men det er vel
ligesom at cykle - har man først lært det ... :)

Jeg tænkte nu også mere i retning af strategier for hvor man parkerer osv.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-10-05 21:50

"Lars L. Hansen" skriver:

> [...]
> Sjællandsmesterskab. Det er godtnok et par år siden, men det er vel
> ligesom at cykle - har man først lært det ... :)

Tjah - har "kun" skudt med haglgevær og colt 45...

> Jeg tænkte nu også mere i retning af strategier for hvor man parkerer osv.

Garage er en rigtig god strategi. Der har jeg endnu ikke oplevet et
indbrud i bilen....

På gaden i storbyerne er man prisgivet næsten uanset hvor, det er mine
erfaringer.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-10-05 22:00

On Sun, 16 Oct 2005 22:46:08 +0200, "Lars L. Hansen"
<hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ligesom at cykle - har man først lært det ... :)
>
>Jeg tænkte nu også mere i retning af strategier for hvor man parkerer osv.

Man kunne sikkert være mere behjælpelig, hvis du røbede hvilket
nabolag du parkerede i.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-10-05 23:22

Folmer Rasmussen wrote:
> Man kunne sikkert være mere behjælpelig, hvis du røbede hvilket
> nabolag du parkerede i.

Man frygter for represalier - men ok: Vesterbro, København.

Nok det sted i landet hvor forsikringspræmierne er højest. Ret
urimeligt, eftersom selvrisikoen er tilsvarende høj, og forsikringen
derfor er totalt nytteløs med mindre man kører rigtig galt. Og det gør
man ikke, for trafikken er for tæt til at man kan køre så stærkt at man
får andet end bulede kofangere :(

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-10-05 23:44

On Mon, 17 Oct 2005 00:21:30 +0200, "Lars L. Hansen"
> [...]

>derfor er totalt nytteløs med mindre man kører rigtig galt. Og det gør
>man ikke, for trafikken er for tæt til at man kan køre så stærkt at man

Nu er Vesterbro jo et rimeligt stort område, men steder som henne i
Vester Søgade omkring Scandic Hotel, hvor der er mennesker stort set
hele tiden, er et sted jeg ville foreslå.

I det hele taget steder hvor der er folk på arbejde. Tankstationer
osv.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-10-05 22:08

> [...]
> først lært det ... :)
>
> Jeg tænkte nu også mere i retning af strategier for hvor man parkerer osv.

Du stiller et spørgsmål, du får et svar og du bekræfter selv, at svaret er
absolut brugbart. Hvad forlanger du mere?

For nogle år siden havde min fatter problemer med, at hans Renault Trafic
blev tømt for værktøj om aftenen. Løsningen kunne være at låse bilen, men
det var åbenbart ikke rigtigt "in" på den tid og i den by vi boede i. Så
fatter (der er elektrikker) koblede et elefant-hegn til bilen, så man fik et
ordentligt rap over nallerne når man forsøgte at åbne dørene. Naboens søn så
lidt misfornøjet ud i de næste par dage, men værktøjet blev på sin plads.
Måske er den løsning lige vel drastisk midt i Kbh hvor man kan komme til at
snitte et køretøj "i god tro", men det kan du jo lige selv overveje.....

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi
www.bokstuning.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-10-05 23:18

Thomas Landberg wrote:

> Du stiller et spørgsmål, du får et svar og du bekræfter selv, at svaret er
> absolut brugbart. Hvad forlanger du mere?

Problemet er at hvis jeg skal parkere så jeg kan se bilen fra
lejligheden, så bliver det enten ulovligt, eller også vil der være træer
i sigtelinien :-/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-10-05 23:53

> "Lars L. Hansen" skriver:

> Køber en højkalibret jagtriffel med lyddæmper, kiggersigte og evt
> "laserprik" og lærer at skyde med den.

Det hjælper ikke meget med en lyddæmper på våben der skyder over lydens
hastighed.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Non-Desperado

Dato : 17-10-05 13:38

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev:

>"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

>Det hjælper ikke meget med en lyddæmper på våben der skyder over lydens
>hastighed.

Nå, jeg troede at lyddæmperens opgave netop var at bremse
projetilet ned under lydens hastighed, så overlydsknaldet ikke
kom.

På samme måde som gummiet fra en sut skulle kunne bruges som
engangsdæmper på en .38'er.

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 17-10-05 13:50

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:ci67l1d1a8o68envtmik9302fef411scig@4ax.com...

> [...]
> kom.
>
> På samme måde som gummiet fra en sut skulle kunne bruges som

Jeg tror det er dumt at begynde at bremse en kugle ned inden den er nået ud
i luften, så smadrer man bare projektilet inde i pistolen.

Du kan læse her hvordan den virker :)

http://science.howstuffworks.com/question112.htm

Jacob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-10-05 19:06

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev
> Nå, jeg troede at lyddæmperens opgave netop var at bremse
> projetilet ned under lydens hastighed, så overlydsknaldet ikke
> kom.

Nej, den tager mundingsbraget. Man kan lade en patron så den går under
lydhastigheden, men så er den ikke meget bevendt som riffel, men kan da godt
ordne svigermor, hvis du ikke lader hende løbe alt for langt væk.

Overlydsknald er en hale af larm der bevæger sig hele vejen ud i landskabet,
med hvad deraf følger af ekkovirkning mv. og så kan man kun skjule at det
var et skud, ved at råbe: 'nøøj, så du det jagerfly der styrtede ned
derhenne?'.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Non-Desperado

Dato : 18-10-05 07:23

> [...]

>med hvad deraf følger af ekkovirkning mv. og så kan man kun skjule at det
>var et skud, ved at råbe: 'nøøj, så du det jagerfly der styrtede ned

Nå, så lærte jeg også noget nyt i dag...

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Non-Desperado

Dato : 17-10-05 13:41

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:

>"Lars L. Hansen" skriver:

>Køber en højkalibret jagtriffel med lyddæmper, kiggersigte og evt
>"laserprik" og lærer at skyde med den.

Det har jeg ofte tænkt på, men skal man købe sådan noget grej
uden om de almindelige forretninger (for at undgå registrering),
så koster det vel en bondegård.

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-05 14:10

Non-Desperado skriver:

> Det har jeg ofte tænkt på, men skal man købe sådan noget grej
> uden om de almindelige forretninger (for at undgå registrering),
> så koster det vel en bondegård.

Nej, det er oftest billigere....

Men dem du køber den af, skal ikke have din adresse, for så kan du
riskere at de kommer og henter den igen - selvom du har betalt for
den.....

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 21:39

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle vade ind mellem to tæt parkerede biler.
>
> Men hvad gør man for at slippe for sådan nogle klaphatte, ud over at

Installerer en "Pager".
Min er f.eks så følsom at bare en vaskebørste der bliver klasket lidt for
hårdt mod lakken, kan få alarmen til at signalere "Impact".
Så er det bare at reagere hvis der skulle ske noget.
Det er i hvert fald sikkert at min alarm går ved hærværk mod bilen og ikke
kun det men jeg får også besked hvis jeg er inden for 1 Km radius.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-10-05 21:47

Hej!

Lars L. Hansen wrote:

> Men hvad gør man for at slippe for sådan nogle klaphatte, ud over at
> flytte eller sælge bilen?

Finder et andet sted at parkere bilen - gerne aflåst

Det er jeg nødt til at gøre på min bopæl (centrum af Birkerød) for at undgå
hærværk/indbrud/tyveriforsøg

Der er efterhånden sket mange mindre og større ting på de 2.5 år jeg har boet
her og nu orker jeg det ikke mere så jeg har fået fat på en aflåst
parkeringsplads. Dog er det _utroligt_ at man ikke kan have sine ting i fred :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : Claus Smith

Dato : 17-10-05 05:08

Kan man ikke sætte strøm til.....en god gang power og så kan du med garanti
finde synderen liggende ved siden af din bil i morgen tidlig.....så ka han
lære det!

Claus

Fra : Towli

Dato : 17-10-05 14:53

Jeg bor på Nørrebro, lige ved siden af Mjølnerparken.
Jeg har (7-9-13) altid kunnet have min bil i fred på gaden..

/Towli

(Citat fra Pulp Fiction (igen :) :
Lance: Still got your Malibu?
Vincent: Aw, man. You know what some fucker did the other day?
Lance: What?
Vincent: Fucking keyed it.
Lance: Oh, man, that's fucked up.
Vincent: Tell me about it. I had it in storage for three years, it was out
for five days and some dickless piece of shit fucked with it.
Lance: They should be fucking killed. No trial, no jury, straight to
execution.
Vincent: Boy, I wish I could've caught him doing it. I'd have given anything
to catch that asshole doing it. It'd been worth him doing it just so I
could've caught him doing it.
Lance: What a fucker!
Vincent: What's more chickenshit than fucking with a man's automobile? I
mean, don't fuck with another man's vehicle.
Lance: You don't do it.
Vincent: It's just against the rules. )

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-10-05 07:23

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Non-Desperado skriver:

> Nej, det er oftest billigere....

Men så ved man heller ikke hvad våbenet har været brugt til ?!!?!

> Men dem du køber den af, skal ikke have din adresse, for så kan du
> riskere at de kommer og henter den igen - selvom du har betalt for
> den.....

Du lyder meget erfaren

mvh

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-05 07:28

"Christian B. Andresen" skriver:

> Men så ved man heller ikke hvad våbenet har været brugt til ?!!?!

Nope

> Du lyder meget erfaren

Kander nogen der kender nogen, der har foden langt indenfor i den
branche. Sjovt nok kommer jeg fra Randers, hvor den slags har huseret i
mange år, men det er på "Sjælø" jeg har forbindelser...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-10-05 07:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> branche. Sjovt nok kommer jeg fra Randers, hvor den slags har huseret i
> mange år, men det er på "Sjælø" jeg har forbindelser...

Det er jeg ikke i tvivl om, det er også det vi var mest bekymret ved
da vi købte ejendom ved Randers. Altså det med våben, ikke det at du
kommer fra Randers

mvh

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-05 08:00

"Christian B. Andresen" skriver:

> Det er jeg ikke i tvivl om, det er også det vi var mest bekymret ved
> da vi købte ejendom ved Randers.

Helt derude, hvor du bor skal du vidst mest bekymre dig om larm fra
flyvepladsen i stedet... Havde ham der "miden" af en borgmester der
findes i Randers fået sin vilje, skulel der jo nærmest til at være
rutetrafik fra "Randers Airport"

> Altså det med våben, ikke det at du kommer fra Randers

Det er nu også ved at være længe siden jeg har boet der...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-10-05 08:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> flyvepladsen i stedet... Havde ham der "miden" af en borgmester der
> findes i Randers fået sin vilje, skulel der jo nærmest til at være

Det ved jeg godt, vi var til stort informationsmøde (salgsmøde, red.)
men planerne er droppet pga. miljøgodkendelse og hvem der skal betale.
Fint for os.