Kassel-bakkerne. Nu med billeder.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-10-05 21:21

Dette link giver en god fornemmelse af hvad der sker når man begiver
sig ud i bjergene uden den nødvendige motorkraft. )

http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=2&sort=date&cf=2&content=12914

Nu er det ikke helt sikkert at episoden foregår i Kassel-bakkerne, men
det er de knolde der sidst har været debatteret herinde.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-10-05 21:34

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Nu er det ikke helt sikkert at episoden foregår i Kassel-bakkerne, men
> det er de knolde der sidst har været debatteret herinde.

Hahaha - lidt sært de ender samme sted hvor de kom fra. Man skulle tro
at en kombination af 1. gear, håndbremse og alm. bremse burde holde
holde læsset?

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-10-05 01:47

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hahaha - lidt sært de ender samme sted hvor de kom fra. Man skulle tro at
> en kombination af 1. gear, håndbremse og alm. bremse burde holde holde
> læsset?

Første gear holder ikke en skid. Almindelig bremse holder heller ikke, og da
slet ikke når bremsen er bagefter campingvognen (hvilket den er når
campingvognen bakker :))

--
Per, Esbjerg

Fra : K ö n i g

Dato : 16-10-05 22:09

> Dette link giver en god fornemmelse af hvad der sker når man begiver
> sig ud i bjergene uden den nødvendige motorkraft. )

Om den så havde haft 500 hk, den lille Renualt 5 - så havde den ikke kunne
trække campingvognen op ad bakken. . . . . .

Mvh Peter

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-10-05 04:36

Folmer Rasmussen wrote:
> Dette link giver en god fornemmelse af hvad der sker når man begiver
> sig ud i bjergene uden den nødvendige motorkraft. )
>
> http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=2&sort=date&cf=2&content=12914

ROFL

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 09:48
Fra : hanzen

Dato : 17-10-05 13:43

"J" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse

> oldie...
>
> Mvh
> Morten

Men gensynsglæden er stor.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-10-05 01:47

"J" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> skrev i en meddelelse

> oldie...

Jeps.

Og det er filmen også.

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 16:16

> [...]
>
> Nu er det ikke helt sikkert at episoden foregår i Kassel-bakkerne, men
> det er de knolde der sidst har været debatteret herinde.

Hehe *** LOL ***

Jeg tror nu ikke at det er Kassel bakkerne, de er noget stejlere, jeg husker
tydeligt engang jeg kørte ned af, og mobiltelefonen pludeseligt faldt ud af
brystlommen og smadrede forruden :)

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-10-05 14:06

On Mon, 17 Oct 2005 17:16:23 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

> [...]
>tydeligt engang jeg kørte ned af, og mobiltelefonen pludeseligt faldt ud af

Det må da have været p.gr.a. en hård opbremsning, for det kan s'gu da
ikke være Kassel-bakkernes skyld.

De største stigninger/fald dernede er ca. 8%, og det betyder at vejen
stiger/falder med 8 meter pr. 100 meter.

Det er ikke noget der får ting til at forlade lommerne.

Du er godt på vej til at starte en såkaldt vandrehistorie.

PS:

MB har iøvrigt en testbane hvor der køres på 100% stigninger. Det vil
i praksis sige, at vi taler om en vinkel på 45 grader. Kunne det
tænkes at det var dér du havde forvildet dig ud?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thostrup

Dato : 18-10-05 18:24

> [...]
>
> Det er ikke noget der får ting til at forlade lommerne.
>
> Du er godt på vej til at starte en såkaldt vandrehistorie.

*looooool*

Og hvor mange gange er det lige man har hørt om en mobiltelefon der kan
smadre en forrude :) :) :)

Men Kassel bakkerne er altid underholdene, man føler sig hævet over andre
mens man overhaler dem og lader sine 200hk/400NM leve ........... problemet
er så bare når der kommer fjolser bagfra og presser og gør pænt opmærksom på
dem selv med deres lange lys :) :) :) Så er man straks pillet ned igen :(

Mvh Thostrup

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-05 17:53

> [...]
>

> Det er ikke noget der får ting til at forlade lommerne.
>
> Du er godt på vej til at starte en såkaldt vandrehistorie.

Den er vist startet for flere år siden :)
Undrer mig at du ikke kender den, det er en alm. chauffør historie her i
landsdelen.
Men OK! jeg pyntede lidt på historien, oprindeligt gik den vist på at en
bakke var så stejl at chaufføren tabte en pakke cigaretter ud af brystlommen
da han kørte ned af den.