Klip i kortet statistik
Fra : Gunnar007

Dato : 16-10-05 20:53

En lille "teaser" til tilhængerne af fri fart.. Og dem er der jo flere af
her i gruppen.

Iflg. politiets hjemmeside er der klippet 5.287 klip fra 1/9-1/10.
4.496 af dem er for overskridelse af hastighedsgrænsen med mere end 30 %

Nr. 2 på topscoreren med 344 klip, Kører over for rødt.

Nr.3 på listen er ikke overraskende, ikke påse ar passagerer under 15 år er
spændt fast i bilen.

Jeg håber politiet fortsætter deres gode arbjede..
Som vores demokratisk valgte politikkere har bedt dem om !!
Husk det, næste gang du syntes de er nogle sataner.

Hilsen G:

Fra : Thomas H.

Dato : 16-10-05 21:21

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> En lille "teaser" til tilhængerne af fri fart.. Og dem er der jo flere af
> her i gruppen.

Og en del som misforstår det hele!

> Iflg. politiets hjemmeside er der klippet 5.287 klip fra 1/9-1/10.
> 4.496 af dem er for overskridelse af hastighedsgrænsen med mere end 30 %

Ak ja, altså er hele klippekortsystemet endnu engang bare en skærpelse af
hastighedsbøder, og en klapjagt på helt almindelige borgere.
De råber så meget op om, at det er alle de rigtig grove peaks de skal have
væk fra vejene, hvordan hænger det sammen med at man klipper 63.000 borgere
om året for småoverskridelser på 30-40% og 2-300.000 med 57-59 km/t i
fotovogne? Når så de 63.000 er væk fra vejene om 3 år, sænker man så ikke
bare grænsen til 10% for et klip 20% for en direkte konfiskering og sender
automatiske bøder ud til folk der kører 51 km/t? - hvorfor egentlig ikke,
folk kan jo bare lade være.

> Nr. 2 på topscoreren med 344 klip, Kører over for rødt.

....ufatteligt at folk der kører over for rødt, bliver sat i samme kategori,
som folk der kører 39 km/t i gennem et vejarbejdeområde efter arbejdstid -
og at INGEN sætter spørgsmålstegn ved det

> Jeg håber politiet fortsætter deres gode arbjede..

Med at gøre sig upopulære bladt bilister, mens resten af politistyrken gør
ALT for at prøve at omvende folk til at synes om dem?

> Som vores demokratisk valgte politikkere har bedt dem om !!

Jeg mindes ikke at nogle partier havde på valgprogrammet, at folk skulle
miste kort og meget andet, for at køre 52 km/t i en 40-zone.
Selv fotofælderne var samtlige partier imod, indtil de blev valgt :
http://thhe.dk/fartkamera.htm

Fra : Gunnar007

Dato : 16-10-05 21:33

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
Klip en masse nonsens snak..

> Ak ja, altså er hele klippekortsystemet endnu engang bare en skærpelse af
> hastighedsbøder, og en klapjagt på helt almindelige borgere.

Fatte du minus, det er da ikke en klapjagt.. Folk kan sgu da bare holde sig
under de 30 %
Så får de jo ikke klip..

Men altid rart at se dig svare på en yderst interessant måde..

Hvad angår fotovogne ! Så har politikkerne jo altså godkendt at det må
bruges, det er jo ikke noget politiet bare lige finder på.. Det samme gælde
det fremragende klippekort system !

Verden iflg. mine øjne

Hilsen G:

Fra : Thomas H.

Dato : 17-10-05 05:29

> Fatte du minus, det er da ikke en klapjagt..

Det er da uendelig ligegyldigt om folk kører 30,0 eller 39 km/t igennem et
forladt vejarbejde, så at fratage folk deres kørekort på den konto er
kraftedeme en ulige klapjagt!!

Folk kan sgu da bare holde sig
> under de 30 %
> Så får de jo ikke klip..

Nå ja

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-05 07:00

"Thomas H." skriver:

> Det er da uendelig ligegyldigt om folk kører 30,0 eller 39 km/t igennem et
> forladt vejarbejde,

Nej

> så at fratage folk deres kørekort på den konto er
> kraftedeme en ulige klapjagt!!

Nej

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas H.

Dato : 17-10-05 10:20

> Nej

Er det noget du vil kommentere hvorfor det ikke er?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-10-05 11:28

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev....

> Det er da uendelig ligegyldigt om folk kører 30,0 eller 39 km/t
> igennem et forladt vejarbejde,

Nu kan der være andre grunde til at hastighedsbegrænse ved
vejarbejder end lige hensynet til vejarbejderne.

Men du har da ret i at det ofte kan synes ligegyldigt om man kører
10 km/t mere eller mindre. Præcis ligeså ligegyldig som den
tidsbesparelse man opnår ved at køre igennem vejarbejdet med 39
istedet for 30.

Bortset fra det, så er jeg varm fortaler for dynamiske
hastighedsbegrænsninger især ved vejarbejder, men sandelig osse andre
steder, og i al almindelighed. Gudskelov er det noget der allerede
afprøves.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-10-05 01:51

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Fatte du minus, det er da ikke en klapjagt.. Folk kan sgu da bare holde
> sig under de 30 %
> Så får de jo ikke klip..

Hvorfor skiltning når det er så nemt at se hvor hurtig myndighederne mener
man kan køre på en givet strækning?

> [...]
> bruges, det er jo ikke noget politiet bare lige finder på.. Det samme
> gælde det fremragende klippekort system !

Ja, det er nok det mest retfærdige der er sket for danskerne siden 1.
verdenskrig.

[ironi off]
--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-10-05 00:02

Gunnar007 wrote:
> [...]
> bruges, det er jo ikke noget politiet bare lige finder på.. Det samme gælde

Så er der dømt glorie igen.

Det handler ikke om hvad folk gør og ikke gør, men om hvor myndighederne
ligger deres indsats. Der hvor det giver penge eller der hvor det giver
størrere trafiksikkerhed.

Og det fremgår, med al ønskelig tydelighed, af statistikken at det er
pengene der tæller mest.

Må man foreslå at inddrage i den igangværende/kommende valgkamp at
stille spørgsmål til politikerne om om de vil gøre noget for at ændre på
dette forhold.

Om ikke andet får vi så belyst hvor lidt lyst politikerne har til at
inddrage emnet i en valgkamp.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Bagdad Bob

Dato : 16-10-05 21:52

> [...]
> Som vores demokratisk valgte politikkere har bedt dem om !!
> Husk det, næste gang du syntes de er nogle sataner.

Bare det var mig :
http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=2&cf=2&content=12790&cf=2

/Abildgaard

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-10-05 22:42

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote in message
-klip-
> Bare det var mig :
> http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=2&cf=2&content=12790&cf=2
>
> /Abildgaard

Den er gammel...

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 17-10-05 08:51

Bagdad Bob wrote:

> Bare det var mig :
> http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=2&cf=2&content=12790&cf=2

Sømmåtter må være svaret.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 19:24

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Sømmåtter må være svaret.

Hahahahahahaha ... Damn, det er fryd, det klip ...

--
Med venlig Hilsen - Kim Frederiksen (kim.frederiksen snabela gmail.com)
Nettet er for lille til Netbetjente - gå venligst udenfor

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-05 08:52

Thomas H. wrote:
> [...]
> automatiske bøder ud til folk der kører 51 km/t? - hvorfor egentlig ikke,

tsk tsk...

> ...ufatteligt at folk der kører over for rødt, bliver sat i samme kategori,
> som folk der kører 39 km/t i gennem et vejarbejdeområde efter arbejdstid -
> og at INGEN sætter spørgsmålstegn ved det

Vi kan godt belive enige om at klippekortet ikke er hensigtsmæssigt
udformet, der burde være flere klip, og så burde nogle overtrædelser
gove 1 klip, andre 2 og igen andre 3 eller måske flere.

mvh

Christian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-10-05 11:30

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev....

> Vi kan godt belive enige om at klippekortet ikke er
> hensigtsmæssigt udformet, der burde være flere klip, og så burde
> nogle overtrædelser gove 1 klip, andre 2 og igen andre 3 eller
> måske flere.

Og/eller som tyskerne har det... korte kørselsforbud af 1 eller flere
måneders varighed ved visse typer forseelser.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-05 09:14

"Christian B. Andresen" skriver:

> Vi kan godt belive enige om at klippekortet ikke er hensigtsmæssigt
> udformet, der burde være flere klip, og så burde nogle overtrædelser
> gove 1 klip, andre 2 og igen andre 3 eller måske flere.

Som i england, hvor de har 12 points at gøre godt med. Til gengæld kan
de nu få overført "klip" fra danmark.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-05 13:13

Kent Oldhøj wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev....

> Og/eller som tyskerne har det... korte kørselsforbud af 1 eller flere
> måneders varighed ved visse typer forseelser.

Det lyder som et effektivt middel.
mvh
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-10-05 07:03

Peter Weis wrote:

> Sømmåtter må være svaret.

Sømmåtter + 336km/t = auch

mvh

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-05 16:37

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber politiet fortsætter deres gode arbjede..
> Som vores demokratisk valgte politikkere har bedt dem om !!
> Husk det, næste gang du syntes de er nogle sataner.

Ja, som når man giver en mand i en traktor et klip for at køre 47 km/t. Se
dét er sgu seriøst politiarbejde - NOT!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-10-05 18:24

> Ja, som når man giver en mand i en traktor et klip for at køre 47 km/t. Se
> dét er sgu seriøst politiarbejde - NOT!

Har traktorer kun bremser på baghjulene? Det havde de i gamle dage, men
hvordan ser det ud i dag?

Jeg har prøvet at bremse en "gammeldags" traktor med en trailer med en
markracer ovenpå i vådt føre .... den bremsede sgu ikke meget!

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-05 22:11

> Har traktorer kun bremser på baghjulene? Det havde de i gamle dage, men
> hvordan ser det ud i dag?

Aner det ikke...

> Jeg har prøvet at bremse en "gammeldags" traktor med en trailer med en
> markracer ovenpå i vådt føre .... den bremsede sgu ikke meget!

Mon ikke der er sket en udvikling.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-10-05 23:54

Gunnar007 wrote:
> [...]
> Som vores demokratisk valgte politikkere har bedt dem om !!
> Husk det, næste gang du syntes de er nogle sataner.

Jeg bemærker mig at 1/17 af "klippegrundene" tildeles 85% af
opmærksomheden.

Mens nr. 2 på listen lige kan snige sig op på 6,5%

Det tegner,for mig, et billede af at det ikke handler om
trafiksikkerhed, men penge i statskassen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-10-05 10:02

Finn Guldmann wrote:

> Jeg bemærker mig at 1/17 af "klippegrundene" tildeles 85% af
> opmærksomheden.

Måske det er fordi det er meget nemmere at konstatere og dokumentere
fartovertrædelser end overtrædelser af vigepligterne ?`

> Det tegner,for mig, et billede af at det ikke handler om
> trafiksikkerhed, men penge i statskassen.

Tegner for mig, et billede af at det er nemmest af tage folk for
fartovertrædelser, både pga. at det er udbredt, og at der er nemmere
end flere af de andre.

mvh

Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-11-05 00:55

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> Tegner for mig, et billede af at det er nemmest af tage folk for
> fartovertrædelser, både pga. at det er udbredt, og at der er nemmere

Jeg tror såmæn at de øvrige punkter er nogenlunde lige så udbredte, vi
hører blot ikke om dem fordi ingen bliver taget for de overtrædelser.
De koster jo betydelig mere indsats end et automatisk kamera.