bilalder og forsikring ?
Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 20:41

Hvornår er det at det skilder som veteran og klassiker ?? og gir det nogen
forskel i forsikringen ??

Det er en bil fra 72 jeg har lidt kig på..

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 16-10-05 22:11

"J" <xSnAbElAstarchildDoTDeNmArK> wrote in message

> Hvornår er det at det skilder som veteran og klassiker ? og gir det nogen
> forskel i forsikringen ?

35 år - og det gi'r en stor forsikringspræmiemæssig forskel...
www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_t_NVF_veteranProdForside

--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : M&J

Dato : 17-10-05 07:48

Hej Morten.

Når din bil er mere end 25 år gammel er det muligt at tegne en ret
fordelagtig veteran forsikring. Kontakt evt. Runa forsikring.

Når din bil bliver 35 år kan du omregistrere den til veterankørsel, den skal
derefter kun til syn hver 8'ende år. (ved ikke om der nogle særlige krav som
skal opfyldes)

Fra : Gert

Dato : 17-10-05 11:52

"M&J" <our@remove_this_mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> derefter kun til syn hver 8'ende år. (ved ikke om der nogle særlige krav

det er desvære ikke korrekt
snippet fra applus bilsyn
http://www.applusbilsyn.dk/faq/regler-for-syn/ (læs under veteran)
--------------

"Jeg er ejer af en vw fra 1969. Når den skal til syn i 2004, så er den
blevet 35 år! Bliver den så betragtet som værende veteranbil og skal den så
derefter kun til syn hver 8. år?

Der findes særlige regler for veteranbiler i sammenhæng med syn, vægtafgift
og registreringsafgift. Definitionerne er forskellige.

I forbindelse med periodisk syn er særbestemmelser: Når køretøjet er
registreret til veteranbilkørsel, skal det første gang til syn 40 år efter
1. registreringsdato og herefter hvert 8. år.

Det er således uden betydning, hvornår køretøjet sidst er synet. For at få
omregistreret et køretøj til veteranbilkørsel, skal køretøjet være
registreret 1. gang før 1. januar 1960. Oplysninger om vægtafgift på
veteranbiler kan fås ved henvendelse til politiets motorkontor. Oplysninger
om registreringsafgift på veteranbiler kan fås ved henvendelse til Told &
Skat.

Konklusion: Din VW er ikke gammel nok. "

havde selv den samme snak med synsmanden sidst jeg var ude med P7'ern

Mvh

Gert