Den ka' endnu :o)
Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 08:10

Hey

Var i Hamborg i går og fik lidt travl pga. motorvejen var spærret og vi
skulle gennem små landsbyer hvilket tog 2 timer ekstra.
Så mondeo'en (1.8) fik lov at trampe da vi kom ud på motorvejen igen. Det
var da utroligt at den smuttede op på 210 Km/t (på speedometer) og havde
ikke problemer med at holde sig der, temmelig mange Km
Godt gået med en motor efter 303.000 Km.....men jeg må nok hellere lige
checke olieforbruget en ekstra gang

Men hvor er det dog bare skønt at man kan få lov at blæse systemet ud en
gang imellem uden at skulle tænke på klip i kørekort og andre sanktioner fra
statens side. Jeg måtte dog vige ydersporet flere gange for at give plads
til utålmodige 4x4 som kører endnu hurtigere.

Benzinøkonomien var selvfølgelig ad h til ved 210. Tripcomputeren vise
20L/100 Km

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-10-05 08:23

Tom wrote:
> Men hvor er det dog bare skønt at man kan få lov at blæse systemet ud
> en gang imellem

Jep. Og det har alle motorer godt af en gang i mellem...
(Bare de er godt varme først)

Fra : JS

Dato : 16-10-05 08:25

meddelelse news:4351ffcc$0$41140$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep. Og det har alle motorer godt af en gang i mellem...
> (Bare de er godt varme først)

Det giver vel det samme at køre 130 i 3. gear herhjemme ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-10-05 08:43

JS wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4351ffcc$0$41140$14726298@news.sunsite.dk...

> Det giver vel det samme at køre 130 i 3. gear herhjemme ?

Niks.
Det giver samme omdr. (ca.) men ikke samme belastning på motoren.

Fra : Klaus G.

Dato : 16-10-05 09:43

> Niks.
> Det giver samme omdr. (ca.) men ikke samme belastning på motoren.

På med en snorkel, og så tag en tur på stranden, jo mere vand, jo mere
modstand?:)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Goofy

Dato : 16-10-05 14:03

lol

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-10-05 14:14

Klaus G. wrote:

> På med en snorkel, og så tag en tur på stranden, jo mere vand, jo mere
> modstand?:)

Been there, done that.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-10-05 14:47

Morten Fruergaard wrote:
> Been there, done that.

Med bilen?

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-10-05 15:20

Finn Guldmann wrote:

> Med bilen?

Jep.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-10-05 16:11

meddelelse news:43526195$0$41145$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep.

Men kun en gang :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-10-05 18:29

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Men kun en gang :)

Ja, den dag...
Men jeg har blandt de MEGET få der kom gennem Uggebyå (eller hvad det er den
hedder) den dag - det rigtige sted...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-10-05 16:22

Morten Fruergaard wrote:
> Jep.

Kunne den bruges til noget bag efter?

Det siges at den jeg har nu (Shogun) kan klare 1-1,5 m vand. Men jeg har
ikke tænkt mig at prøve.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-10-05 18:27

Finn Guldmann wrote:
> Kunne den bruges til noget bag efter?

Ja, da...
Den sprang en forlygtepære, da jeg glemte at slukke for lyset, men ellers
intet problem med vand op over motorhjælmen...

> Det siges at den jeg har nu (Shogun) kan klare 1-1,5 m vand. Men jeg
> har ikke tænkt mig at prøve.

Kylling...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-10-05 22:46

Morten Fruergaard wrote:
> Ja, da...
> Den sprang en forlygtepære, da jeg glemte at slukke for lyset, men ellers
> intet problem med vand op over motorhjælmen...
> Kylling...

Naaah. Det skal mindst vente til foråret. Ellers ender jeg bare op med
en snedækket bunke rust i indkørslen.