abs lampe lyser
Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 12:03

Jeg er den lykkelige ejer af en ældre toyota carina II fra 1989.

Bilen kører perfekt, men nu er lampen til ABS begyndt at lyse. Bræmserne
virker fint, bare uden ABS.

I manualen står der, at jeg skal køre bilen på værksted !
Inden jeg gør det, kunne jeg imidlertid godt tænke mig at vide lidt mere om,
hvad en sådan fejl evt. kan bestå i - og er det evt. noget en
gør-det-selv-handyman selv kan gøre noget ved ?

Hvad kan der evt. være galt ?

Med venlig hilsen

Laila johansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-05 12:07

Palle Johansen skriver:

> Hvad kan der evt. være galt ?

En defekt ABS føler....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Rune Larsen

Dato : 15-10-05 12:17

Palle Johansen wrote:
> Jeg er den lykkelige ejer af en ældre toyota carina II fra 1989.
>
> Bilen kører perfekt, men nu er lampen til ABS begyndt at lyse. Bræmserne
> virker fint, bare uden ABS.

Prøv at vaske bilen i vaskehal. Det hjælper nogle gange på min
ABS-føler, hvis den er blevet for beskidt.

Mvh Rune

Citroen ZX 1.8i
1994, 325kkm

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 16:50

> Prøv at vaske bilen i vaskehal. Det hjælper nogle gange på min
> ABS-føler, hvis den er blevet for beskidt.

Sidder der en ABS-føler på hvert hjul, eller sidder er een centralt på bilen
?

Hvordan ser sådan een ud? Kan jeg evt. rengøre den selv ? Kan det evt. være
en ledning der er faldet af ?

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 15-10-05 17:02

Hej,

> Sidder der en ABS-føler på hvert hjul, eller sidder er een centralt på
> bilen ?

Der sidder en på hvert hjul, ellers ville det være svært for systemet at se
hvilket hjul der blokerer.

Jeg har også prøvet at abs lampen lyste, det gik over efter en tur i
vaskehal, det var nok bare skidt i føleren.

-Thomas

Fra : Kenneth F. Christens~

Dato : 15-10-05 13:07

Til Palle,

Det er naturligvis træls at abs-lampen er tændt. Det samme skete (2 gange) for
vores VW Polo. På den kunne man ikke lave det selv, da det er nogle følere som
skal skiftet. Hovedproblemet er sådan set at du ikke ved hvilket hjul du skal
skifte dem på. Det kan kun en computer fortælle dig... Så mit råd ville være at
køre direkte til et værksted og få det lavet.... DESVÆRRE...

Held og lykke med det

/Kenneth

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.107.142.21)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-05 14:17

"Kenneth F. Christensen" skriver:

> Det kan kun en computer fortælle dig... Så mit råd ville være at
> køre direkte til et værksted og få det lavet.... DESVÆRRE...

Hvorfor det ?

http://home6.inet.tele.dk/moppe/obd2.html

Fra : Sorensen

Dato : 15-10-05 14:04

Er du sikker på at der er abs bremser på sådan en ældre Toyota.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-10-05 14:20

Sorensen wrote:
> Er du sikker på at der er abs bremser på sådan en ældre Toyota.

Mon ikke, hvis lampen nu lyser og der tilmed står i manualen at den skal
på værksted hvis ABS-lampen lyser?

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2