Hvordan udtaler man egentlig "Peugeot"..?
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 15-10-05 01:55

Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

--
Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @

Fra : Lars [6710]

Dato : 15-10-05 05:45

[ ThrashDK ] wrote:
> Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

Det lyder nogenlunde sådan her:

Pø-sjo

Mvh

Lars

Fra : Leonard

Dato : 15-10-05 06:16

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

> Det lyder nogenlunde sådan her:
>
> Pø-sjo

Jeg plejer at det kalde det fransk skrammel

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 15-10-05 06:40

>Jeg plejer at det kalde det fransk skrammel

Synes nu næsten brandbil er lettere ))

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 15-10-05 08:11

> Jeg plejer at det kalde det fransk skrammel
>
> --
> Leonard
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja misundelse er nu en grim ting

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-10-05 09:15

"Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Ja misundelse er nu en grim ting

På biler med en kvalitet som Skoda i 70'erne.... naaaahhhh, mon dog...?

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 11:25

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> "Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> På biler med en kvalitet som Skoda i 70'erne.... naaaahhhh, mon dog...?

Du kommer vist selv fra 70´erne.

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-10-05 13:39

"f" <sdf> skrev i en meddelelse

> "Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kommer vist selv fra 70´erne.

Nææhhh....?

(men derfor kender nu alligevel jeg forskel på kvalitet og det modsatte!)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-10-05 14:05

Bo Velschow wrote:
> Nææhhh....?
>
> (men derfor kender nu alligevel jeg forskel på kvalitet og det modsatte!)

At kunne kende forskel, er ikke det samme som at kunne afgøre hvad der
er hvad :P

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-10-05 14:12

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> At kunne kende forskel, er ikke det samme som at kunne afgøre hvad der er
> hvad :P

Haha... sjovt nok _vidste jeg_, at du ville byde ind på den, Lars! )

PS! Fik du læst test-rapporten på C5'eren?

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 15-10-05 14:26

Bo Velschow wrote:
> Haha... sjovt nok _vidste jeg_, at du ville byde ind på den, Lars! )
>
> PS! Fik du læst test-rapporten på C5'eren?

Jeps - og det så da ikke godt ud. Men fik du set ADAC statistikken hvor
de nye versioner af C5'eren klarer sig rigtig godt når det kommer til
driftsikkerhed?

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-10-05 14:59

> Jeps - og det så da ikke godt ud. Men fik du set ADAC statistikken hvor de
> nye versioner af C5'eren klarer sig rigtig godt når det kommer til
> driftsikkerhed?

Tjah... meeen jeg ville nu alligevel primært holde mig til danske
undersøgelser, hvad angår holdbarheden af biler under _danske_ forhold. Mig
bekendt er f.eks. "Weber-pakken" til Citroen/Peugeot et forholdsvis
skandinavisk problem, netop pga. de specielle forhold omkring fugt - og
følgende risiko for indtrængen af samme - der gør sig gældende herhjemme.
Nok om det, jeg er da bestemt glad for, at PSAs biler åbenbart kan fungere
på nogle markeder I øvrigt véd jeg ikke, hvordan de forskellige årgange
af C5 er vægtet i FDMs undersøgelse, så det kan da bestemt være, at de kun
er de tidlige årgange, der trækker voldsomt ned i statistikken. Det vil da
være dejligt for potentielle købere af nyere, brugte C5'ere - men
tilsvarende "risky business", såfremt man vover sig ud i en ældre model (de
første årgange).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : JS

Dato : 15-10-05 17:18

> "f" <sdf> skrev i en meddelelse

> Nææhhh....?
>
> (men derfor kender nu alligevel jeg forskel på kvalitet og det modsatte!)

Åbenbart ikke!

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-10-05 18:16

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Åbenbart ikke!

LOL!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 16-10-05 18:07

> På biler med en kvalitet som Skoda i 70'erne.... naaaahhhh, mon dog...?

> --
> Venlig hilsen
>
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
> Danmark
xxxxxxxxxxxxxx

der er nu sket meget siden 70'erne og selv Mercerer kan ruste.. der er sq
ingen biler der fejlfri,

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Bo Velschow

Dato : 16-10-05 18:18

"Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> der er nu sket meget siden 70'erne og selv Mercerer kan ruste.. der er sq
> ingen biler der fejlfri,

Helt enig - og min Mondeo hører bestemt heller ikke til blandt de mest
fejlfrie - men det ændrer ikke ved min opfattelse af, at den generelle
kvalitet af biler fra PSA hører til blandt de ringeste på markedet...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 18:30

> [...]
> fejlfrie - men det ændrer ikke ved min opfattelse af, at den generelle
> kvalitet af biler fra PSA hører til blandt de ringeste på markedet...

Godt du siger "blandt" ....så er der stadig også en plads til Fiat )

--
Tom

Fra : Bo Velschow

Dato : 16-10-05 18:51

Fra : Non-Desperado

Dato : 15-10-05 08:05

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev:

>Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

Udtales Pøsjo, dog skal selve "sj"-lyden udtales lidt
"mørkt"....sgu svært at forklare med bogstaver...

Pesjø er vist kun for idioter.

Men så igen. Citroen skal vist egentligt udtales "sitroænne",
hørte jeg engang i TV....
Jeg udtaler det dog som "Sitrobang"... *G*

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-05 08:30

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse
> Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

Peo - ge - ot ?

fra pis-a koncernen..,o)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-10-05 09:03

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse

> Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

"Pe-gøjt"

--
Per, Esbjerg

Fra : Bo Velschow

Dato : 15-10-05 09:11

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse
> Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

[pø-SJIT] (dvs. sidste stavelse udtales som det engelske ord "shit"). Sådan
plejer jeg at udtale det

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Peter Weis

Dato : 15-10-05 09:24

[ ThrashDK ] wrote:
> Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

På dansk eksisterer udtalerne "pøsjo" og "pesjø" side om side.
"Pøsjo" ligner den franske udtale mest.

mvh
Peter

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 15-10-05 10:48

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse
> Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

> [...]

Her på fyn er vi mange som siger "Pe-Sjø"

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 07:39

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse
> Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

Her kaldes de "Weber" uden ø eller o

--
Tom

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-10-05 18:38

> Skal den sidste del af ordlyden, være Ø eller O..? Har hørt begge..

Allerede da jeg så dit spørgsmål i overskriften gættede jeg, at det
primitive neandertaler-agtige kor af PSA-hadere ville benytte chancen til at
skrige op. Og desværre gættede jeg rigtigt. Man kan mene om PSA hvad man vil
og evt. lade være med at købe bilerne hvis de ikke falder i ens smag, men
det er da uendeligt primitivt at enhver chance skal benyttes til at pege
fingre og sige "se dig du er dum fordi du har købt en fransk bil. Jeg er
meget klogere, da jeg som den mand jeg er kan kende forskel på gode og
dårlige biler og derfor vælge noget godt i stedet for dit skrammel". Plat,
primitivt, simpelt og menneskelige egenskaber på et absolut lavt niveau. Jeg
forstår ikke hvorfor folk her i gruppen ikke bare accepterer, at vi alle er
forskellige og at der ca. findes en bil for hver smag og pengepung. Og at
såvel smag som pengepung varierer en del fra person til person. Min egen
lille teori går i øvrigt på, at denne pegen fingre ad andre bilmærker ofte
skyldes, at man ikke selv er ret tilfreds med sin bil og et eller andet sted
har ondt i røven over, at man ikke har haft mulighed for at få en anden.
Måske ikke lige en fransk bil, men måske en dyrere bil? I øvrigt viser
undersøgelser, at BMW-ejere er de mest tilfredse, men andre undersøgelser
viser, at Toyota er biler med færrest fejl. Kan man forestille sig en
BMW-kører skifte til Toyota for at få en bil med færre fejl? Næppe! Kan man
forestille sig en Citroën-ejer være ovenud lykkelig for sin bil på trods af
mange fejl? Sikkert!
M.h.t. dit spørgsmål, så udtales det som "PØlser og CHOkolade". Så tror jeg
du kender den rette ordlyd.

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi
www.bokstuning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 18:51

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43528fd8$0$188$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> ovenud lykkelig for sin bil på trods af mange fejl? Sikkert!
> M.h.t. dit spørgsmål, så udtales det som "PØlser og CHOkolade". Så tror

Som en kort kommentar til dit indlæg. Så er det ikke skribenter der laver de
fejl pæsjo lider under. Kritiken er FULDT berettiget og vi husker vel alle
hvor modvillige pæsjo var til, i det hele taget at erkende at de havde et
alvorligt problem. Dette har intet at gøre med ens eget eller andres
bilmærker.

--
Tom

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-10-05 19:22

> [...]
> alle hvor modvillige pæsjo var til, i det hele taget at erkende at de
> havde et alvorligt problem. Dette har intet at gøre med ens eget eller

Jamen hvis kritikken er fuldt berettiget, hvorfor er det så ofte
ikke-PSA-ejere som skælder ud og ikke dem som ejer bilerne? Det sker jo igen
og igen, at en meget tilfreds Peugeot-ejer eller Citroën-ditto hårdnakken
forsøges forklaret, at hans bil altså er noget lort fordi det siger diverse
undersøgelser.
Kunne man ikke vende det lidt om, så man måske var lidt konstruktiv? F.eks.
ved at bidrage med sine egne erfaringer når det er relevant? Et eksempel: En
Citroën-ejer skriver, at hans bil har knækket en fjeder. En gut her fra
gruppen deltager i debatten ved at fortælle, at hans nabo har oplevet noget
tilsvarende og at "et eller andet".
Se det ville være konstruktivt. Det har jo ingen som helst ide når man
benytter et spørgsmål om hvordan Peugeot udtales til at rakke mærket ned.
I øvrigt tror jeg ikke, at der findes ret mange mærker som er markant
dårligere end andre. Hvis man finder alverdens biltests og sammenligner en
Mondeo (som du nok ikke selv mener er noget lort) og en Peugeot 406 (som du
sikkert mener er knap så god), så er jeg ret sikker på, at Forden ikke er
det mindste bedre end Peugeoten.
Så længe man selv kører i en europæisk bil skal man i det hele taget passe
alvorligt på med at kritisere noget fransk, for mange af de europæiske biler
bygges af komponenter købt fra underleverandører som f.eks. Bosch og derfor
vil kvaliteten også være den samme.
Når du engang opdager, at Ford i fremtiden kører med de samme dieselmotorer
som PSA, står du så ikke pludseligt i et flygteligt dilemma eller håber du
bare på, at Ford også låner lidt rustbeskyttelse fra PSA?
Og til Folmer: Læg mærke til de mange opdelte afsnit

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi
www.bokstuning.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-10-05 19:34

On Sun, 16 Oct 2005 20:22:22 +0200, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

> [...]

>bare på, at Ford også låner lidt rustbeskyttelse fra PSA?

>Og til Folmer: Læg mærke til de mange opdelte afsnit

Ja, det er da en begyndelse, men læsevenligheden øges betragteligt
hvis du også laver én linies afstand mellem afsnittene.

Jeg har gjort det for dig, ovenover.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 19:48

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43529a3e$0$193$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> igen og igen, at en meget tilfreds Peugeot-ejer eller Citroën-ditto
> hårdnakken forsøges forklaret, at hans bil altså er noget lort fordi det

Vel fordi ofte vil de færreste indrømme de fejl deres model reelt har

> [...]
> gut her fra gruppen deltager i debatten ved at fortælle, at hans nabo har
> oplevet noget tilsvarende og at "et eller andet".

Tja jeg prøvede ellers at negiligere problemer ved at sige at så mange andre
bilmodeller også ind imellem lider af knækkede fjedre.

> [...]
> du sikkert mener er knap så god), så er jeg ret sikker på, at Forden ikke

Jeg har ellers givet en sønderlemmende kritik angående min egen mondeo's
rusbeskyttelse. Her tror jeg at en 406 med lethed er bedre end mondeo (uden
at kende 406).

> [...]
> biler bygges af komponenter købt fra underleverandører som f.eks. Bosch og
> derfor vil kvaliteten også være den samme.

Tja, det er så bare sjældent at vi hører noget om netop Bosch og deres
generatorer samt tændingsdele og ABS systemer. Men hvem Citroen benytter som
f.eks stikleverandør må guderne vide. En kendsgerning er at citroen har lidt
temmelig meget med dårlige stikforbindelser, så måske skulle de lære noget
fra de andre.
Desuden er det fabrikken som specificerer mange af komponenterne og ikke de
forskellige underleverandører.

> Når du engang opdager, at Ford i fremtiden kører med de samme
> dieselmotorer som PSA, står du så ikke pludseligt i et flygteligt dilemma
> eller håber du bare på, at Ford også låner lidt rustbeskyttelse fra PSA?

Jeg tror ærlig talt ikke at det bliver Ford næste gang. Dertil er
rustproblemerne alt for alvorlige og Ford alt for ligeglade. Egentlig er jeg
ligeglad med hvem der køber hvad og hvor, bare skidtet virker eller at man
får en god løsning hvis der skulle være en smutter.
Det bliver i hvert fald ikke en mondeo fra 2000-2004 som næste bil.

Mig undrer det at nogen tager det nærmest personligt hvis man sagligt
kritiserer et bilmærke eller model. .

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-10-05 20:18

On Sun, 16 Oct 2005 20:48:01 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Mig undrer det at nogen tager det nærmest personligt hvis man sagligt
>kritiserer et bilmærke eller model. .

>--

Det undrer også mig, at en del skribenter herinde, af loyalitet til
deres bilmærke, tror jeg, ikke melder ud om de problemer de har med
deres biler.

Hvis man gjorde det, ville vi have et forum med en forbrugeroplysning
der sagde spar to til det meste.

Tom, hvad ville du vælge i dag som alternativ til din Deo, hvis du
skulle bytte bil?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 20:39

> Det undrer også mig, at en del skribenter herinde, af loyalitet til
> deres bilmærke, tror jeg, ikke melder ud om de problemer de har med
> deres biler.

100 % enig (suk).
Så man er nød til at ty til mandagsbil.dk, fdm og andre undersøgelser da de
fleste her er "alt" for loyale over for deres mærke.

> Hvis man gjorde det, ville vi have et forum med en forbrugeroplysning
> der sagde spar to til det meste.

Ja, det kunne virkeligt være sjovt at få oprigtig information.

> Tom, hvad ville du vælge i dag som alternativ til din Deo, hvis du
> skulle bytte bil?

Jeg kan godt lide Kia Sorento så den ville jeg nok undersøge lidt nærmere og
håbe at man ikke bliver syndt som alderen melder sig. Det er nemlig pokker
svært at finde info om aldersbetingede fejl i de test som
motorjournalisterne foretager.
Men skal det være en alm. personbil så ville jeg nok kigge på audi med
større motor eller måske en bmw 5 serie.
Egentlig ville jeg gerne have en bil med et lastrum som en astro van, det
ville være helt kanont til min hobby med modelflyvning og modelskibe og hvor
man kunne indrette et miniværksted i bilen. Men der skal være plads til min.
3 personer i bilen og gerne 4. En astro er alt for dyr på hvide plader
Jeg er også åben over for mange andre modeller og det bliver heller ikke
aktuelt med bilskifte de næste 5-10 år. Mondeo'en skal køres helt ned og den
næste skal betales kontant
Selv om mondeo har sine fejl, passer den mig rigtig godt efter jeg har fået
den konverteret til noget jeg kan lide. Det er kun motoren som ikke passer
mig.

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-10-05 19:00

On Sun, 16 Oct 2005 19:37:54 +0200, "Thomas Landberg"

> [...]
>mange fejl? Sikkert!
>M.h.t. dit spørgsmål, så udtales det som "PØlser og CHOkolade". Så tror jeg

Jeg er stort set enig i dine betragtninger, men jeg havde haft nemmere
ved at læse dine guldkorn, hvis du havde lavet et par afsnit.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-10-05 19:13

> Jeg er stort set enig i dine betragtninger, men jeg havde haft nemmere
> ved at læse dine guldkorn, hvis du havde lavet et par afsnit.

Jeg er stort set enig....

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi
www.bokstuning.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-10-05 19:29

On Sun, 16 Oct 2005 20:12:41 +0200, "Thomas Landberg"

Det er jeg stort set glad for.......

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-10-05 19:43

Thomas Landberg skriver:

> Allerede da jeg så dit spørgsmål i overskriften gættede jeg, at det
> primitive neandertaler-agtige kor af PSA-hadere ville benytte chancen til at
> skrige op. Og desværre gættede jeg rigtigt.

Tænk - jeg tog alle de alternative udtalemåder som en joke (weber,
brandil osv.)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Velschow

Dato : 16-10-05 20:38

> Tænk - jeg tog alle de alternative udtalemåder som en joke (weber,
> brandil osv.)

Det var de vist også ment som...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-10-05 22:02

> Det var de vist også ment som...

Det er da muligt at det var ment sådan. Men er det så også ment som en joke
når Henrik B poster en test der viser, at en Passat ikke er fejlfri som
brugtbil? Er det også en joke når en eller anden poster en tråd om, at en
Citroën har knækket en forfjeder og skriver noget i retningen af om ikke
snart de lærer det? Han ejede ikke selv en sådan bil og kunne et eller andet
sted være totalt ligeglad.
Hvis I nu skal svare helt ærligt, er det så ikke bare en lille smule
underholdende at se andre biler klare sig dårligt og dermed indirekte blive
bekræftet i, at man har valgt den rette bil?
Tror enhver psykolog vil bakke mig op når jeg siger, at valg af bil er
bestemt af mange andre ting end ren og skær fornuft. Når en han vælger
køretøj, så afspejler det hans personlighed og valg af bil er bl.a. derfor
en meget mandlig ting. Så at vælge en forkert bil, som andre mænd griner af
eller kigger nedladende på, er rent mandligt et nederlag. Og derfor er det
også på et meget primitivt niveau en "sejr" at være så dygtig til at vælge
bil, at man her i gruppen gang på gang kan klappe sig selv på ryggen, mens
man mere eller mindre åbenlyst håner de mindre dygtige hanner i
flokken......

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi
www.bokstuning.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-05 08:40

Thomas Landberg skriver:

> Det er da muligt at det var ment sådan.

Det er ment sådan. Se på det udbredte brug af smiley's efter de
alternative udtaleformer.

> Men er det så også ment som en joke
> når Henrik B poster en test der viser, at en Passat ikke er fejlfri som
> brugtbil?

Er det efterfulgt af en smiley ?

> [...]
> snart de lærer det? Han ejede ikke selv en sådan bil og kunne et eller andet

Blev det efterfulgt af en smiley ?

Må jeg være ærlig, så er dette gruppen, hvor der er plads til sjov.
News:dk.teknik.bil er gruppen til den alvorlige biltekniske snak.....

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-10-05 18:35

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4352bfbf$0$148$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvis I nu skal svare helt ærligt, er det så ikke bare en lille smule
> underholdende at se andre biler klare sig dårligt og dermed indirekte
> blive

Næh. Jeg synes, det faktisk er ret synd for alle de, der giver udtryk for
deres kvaler på f.eks. mandagsbil.dk. Som jeg har nævnt andetsteds, ville
jeg _aldrig_ selv have fundet mig i en bil, der havde bare en brøkdel af de
(langvarige/uløselige) problemer, folk beskriver. Forstå mig ret: Jeg ønsker
bestemt
ikke at hovere over de folk, der har valgt f.eks. PSA - og er regeret ud i
kaskader af problemer. At mange så i øvrigt lader til at være direkte
forelskede i deres (PSA-)bil, kan jeg bare tage til efterretning (du ved,
"kærlighed gør blind", som man siger ). Hvis ikke jeg nu har sagt det
tydeligt nok, kan jeg kun beklage, hvis jeg fortsat er stemplet som
"PSA-hader"

> bekræftet i, at man har valgt den rette bil?

Næh. Tilfældigheder gjorde, at jeg i dag kører Ford Mondeo - og om den er
den "rette" bil, kan jeg ikke svare på. Den har ihvertfald haft sin andel af
problemer (omtalt i div. andre tråde - men for nye lyttere kan jeg da i
flæng nævne: Voldsomme tomgangproblemer - som foranledigede udskiftning af
bl.a. MAF, tomgangsregulator, katalaysator, PCV-ventil mv. - tændspole
(forrige søndag; tog også lige tændrørene med sig), motorophæng,
krængningsstabilisator osv. Nå jo, og motoren røg pga. et defekt
strammerleje). Den er også kendt for at ruste (min er dog smurt grundtigt
ind
i Dinitrol). Jeg er dog stadig glad for bilen, da den opfylder vores
(plads)behov, kører ganske fornuftigt, starter hver dag og generelt er
utroligt driftsikker (den er "til at stole på", og der er ikke en potentiel
fejlliste så lang som et ondt år, som tilfældet f.eks. var med C5'eren (jvf.
brugtbilstesten)).

> Tror enhver psykolog vil bakke mig op når jeg siger, at valg af bil er
> bestemt af mange andre ting end ren og skær fornuft. Når en han vælger
> køretøj, så afspejler det hans personlighed og valg af bil er bl.a. derfor

Nå? Jeg ved ikke, hvad din psykolog siger om den sag - men i de flestes øjne
er min Mondeo
vist ret "morfar-agtig" - og det føler jeg ikke lige, matcher min
personlighed! )
(som kuriosum: Skulle jeg vælge ny(ere) bil i dag, ville det ret sikkert
blive én af
flg.: Octavia, Mondeo, Mazda 6 - alle st.car. De er vist ret forskellige i
de flestes øjne).

> en meget mandlig ting. Så at vælge en forkert bil, som andre mænd griner
> af eller kigger nedladende på, er rent mandligt et nederlag. Og derfor er
> det

Ehhmm..? Så sent som hér til aften snakkede jeg med vores genbo, som kører
C5 - og jeg tror ikke, jeg hverken grinede eller kiggede nedlandet på ham
(men jeg skal da huske at spørge ham, næste gang vi tales ved)

> [...]
> bil, at man her i gruppen gang på gang kan klappe sig selv på ryggen, mens
> man mere eller mindre åbenlyst håner de mindre dygtige hanner i

Måske der hvor du kommer fra, og i de kredse, du færdes i - men vi har det
ikke alle sådan .

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-10-05 20:54

> [...]
> niveau. Jeg forstår ikke hvorfor folk her i gruppen ikke bare accepterer,
> at vi alle er forskellige og at der ca. findes en bil for hver smag og

*STORT BIFALD*

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 17-10-05 08:29

Thomas Landberg wrote:

> Allerede da jeg så dit spørgsmål i overskriften gættede jeg, at det
> primitive neandertaler-agtige kor af PSA-hadere ville benytte chancen til at
> skrige op.

Joeh, ja.

Der skal nu være plads til lidt drilleri, ellers kan det blive for
kedeligt og politisk korrekt. Men man kan i længden godt blive lidt træt
af at fåde samme slappe jokes gentaget for mange gange.

mvh
Peter

PS. Min første association da der blev skrevet Weber var en karburator.
Hvis man først tænker på disse grimme sorte ufoer der ikke kan flyve ved
egen kraft, er man ikke bilentusiast.