Automatgear på mindste motorversioner?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-10-05 19:33

Hej NG

Jeg har undret mig lidt over følgende:

Hvorfor har små biler som Hyundai Accent og Suzuki Swift kun automatgear på
de mindste motorstørrelser 1.3L, og ikke på 1.5L motoren?

Jeg troede ellers at automatgearet ville være bedre jo større motoren var?

Mvh

Emil

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-10-05 19:51

> [...]
> på de mindste motorstørrelser 1.3L, og ikke på 1.5L motoren?
>
> Jeg troede ellers at automatgearet ville være bedre jo større motoren var?

Finder pludselig ud af, at bilerne med automatgear kun leveres med 3 døre,
hvor de almindelige "manuel"-biler også kan fås med 5 døre. Irriterende, at
man ikke har større valgfrihed når man vil have en bil med automatgear...

Mvh

Emil

Fra : Leonard

Dato : 14-10-05 19:58

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote:

> [...]
>man ikke har større valgfrihed når man vil have en bil med automatgear...

Det skyldes nok at markedet for små biler med automatgear er meget
begrænset og næsten kun sælges som handicapbiler. Der er prisen meget
afgørende for om det bliver det ene eller det andet fabrikat og med 3
døre er indstigningen til førersædet som regel meget lettere at
tilpasse med drejesæde eller at trække/bære en kørestol ind.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-10-05 20:14

> [...]
> døre er indstigningen til førersædet som regel meget lettere at
> tilpasse med drejesæde eller at trække/bære en kørestol ind.

Jeg tænkte også, at det måtte være prisen, som måtte holdes nede. Men jeg
har slet ikke tænkt på det med handicapbiler, det passer også med at der kun
er 3-dørs versioner med automatgear.

Tak for dit gode bud, Leonard.

Mvh

Emil