Først igen. :o)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-10-05 19:17

Da jeg ikke sådan lige véd hvordan mine fridage falder i de næste 3
uger, så var jeg lige ude og handle vinterdæk og fælge i dag.

De er også monteret, og sommerhjulene indleveret til vask og
strygning.

Det blev et sæt billige alu-basser med Nokian WR.

Testrapport kan forventes når vinteren holder sit indtog - i
overmorgen. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 14-10-05 19:19

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> De er også monteret

Jamen dog - lidt tidligt IMO... Og så i en ny bil. Altså :)
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-10-05 19:42

On Fri, 14 Oct 2005 20:19:25 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>Jamen dog - lidt tidligt IMO... Og så i en ny bil. Altså :)

>--

Jeg véd godt at det i hvert fald ikke er for sent.

Mit argument er, at jeg jo starter og slutter på underlige
tidspunkter, og så er det jo rart at tænke på, mens man står og
skraber is af ruden kl. 03:15, at fodtøjet er i orden.

Med den stort set skyfrie 5-døgnsudsigt er jeg sikker på at der kommer
nattefrost på udsatte steder.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders

Dato : 14-10-05 20:08

> ......., mens man står og
> skraber is af ruden kl. 03:15, at fodtøjet er i orden.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Ja, det får je en til ( med gru ) at mindes de dage hvor automobilet ikke
havde oliefyr

Anders

Fra : Mogens

Dato : 14-10-05 20:31

> [...]

> tidspunkter, og så er det jo rart at tænke på, mens man står og
> skraber is af ruden kl. 03:15, at fodtøjet er i orden.

Men vinterdæk hjælper ikke, når der er frost på vejen.
De hjælper jo, når der er sne...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-10-05 21:21

> De hjælper jo, når der er sne...

Sne og is.

/Jan W Nielsen - som ikke vil skifte endnu heller - og dermed køre dårligere
på tør og våd vej.

Fra : Mogens

Dato : 14-10-05 21:36

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Sne og is.

Is? - det nævner "din" rapport da vist ikke noget om...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-10-05 07:06

> Is? - det nævner "din" rapport da vist ikke noget om...

Jo, for pokker.

Det er faktisk der, forskellen er størst..

....på sommerdæk er bremselængden dér næsten dobbelt så lang....

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 15-10-05 14:26

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Det er faktisk der, forskellen er størst..

Mig bekendt har vinterdæk sin største force i løst sne...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-10-05 16:48

> Mig bekendt har vinterdæk sin største force i løst sne...

Jeg husker dårligt, om den er størst på sne eller is - og jeg gider heller
ikke slå det op lige nu.

Men forskellen er i alle tilfælde kolossal på is - i vinterdæks favør.

Årsagen er til dels, at lamellerne "kravler" hen over isen og derved i små
mikrosekunder faktisk har greb.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 15-10-05 16:59

www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/Fagomraader/krav/bremseegenskaber.pdf

> Men forskellen er i alle tilfælde kolossal på is - i vinterdæks favør.

OK -> +45%

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-10-05 01:58

> www.trm.dk/graphics/synkron-

Tak..

/Jan W Nielsen

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 14-10-05 19:42

Jaah - måske lidt tidligt, men det går jo den vej. Så en Saab på
Arlanda i Stockholm i går med pigdæk. Der var 13 grader varmt!
Nokian WR'erne bliver du glad for. Har selv monteret nogle sidste år
på Mondeo'en. Var ellers vældig skeptisk da jeg tidligere har
dårlige erfaringer med "Discountdæk". Kørte én sæson på BF
Goodrich vinterdæk, men kunne ikke komme ud af indkørslen hvis det
havde sneet (vi bor på landet og det er lidt ujævnt terræn). Lidt
skidt når det nu netop var én af grundende til at montere vinterdæk.
Nokian'erne er fuldt på højde med Goodyear Ultragrip og Michelin
Alpin, når det kommer til fæste på glat vej og sne. Støjniveauet er
lavt. Tør dog ikke udtale mig om levetiden endnu.

Med vinterhilsen
Hornsved
04 mondeo 2,0 Ghia

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-10-05 20:00

On 14 Oct 2005 11:41:49 -0700, hornsved@post6.tele.dk wrote:

> [...]
>Alpin, når det kommer til fæste på glat vej og sne. Støjniveauet er
>lavt. Tør dog ikke udtale mig om levetiden endnu.

Det er jeg altsammen glad for at høre.

Prøv lige at tage til Finland og kalde Nokian for discountdæk.

Det med støjniveauet har jeg allerede opdaget, selv om asfalten på
Motorring 3 ikke er det bedste sted til slige målinger.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-10-05 20:59

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Det blev et sæt billige alu-basser med Nokian WR.
>
> Testrapport kan forventes når vinteren holder sit indtog - i

Nå du har nok læst på denne side:
http://www.sevaj.dk/forbruger/dommedag/istid.htm

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-10-05 21:12

On Fri, 14 Oct 2005 21:58:38 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Nå du har nok læst på denne side:
>http://www.sevaj.dk/forbruger/dommedag/istid.htm
>

>--

Ikke fornyligt, men det der Lømmelgård-værk det er altså svinemorsomt.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Esben Taersker

Dato : 15-10-05 08:08

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Det blev et sæt billige alu-basser med Nokian WR.
>
> Testrapport kan forventes når vinteren holder sit indtog - i

Nej, du var ikke først.. Jeg fik mine vintersutter sat på torsdag...:)
Sommerdækkene var slidt ned, så jeg valgte vinterdæk nu og håber så på
et godt tilbud hen mod foråret...:)

/Esben