VW Passsat, hvaffor en , og alt det dér
Fra : martin

Dato : 14-10-05 12:44

Hej.

Hvilken passat skal man købe, jeg er ude efter en nyere 2000+ passat
stationcar, men hvilken motor skal man vælge.

1,6 virker lidt tøset til sådan en stor slæde.

1,8 er den stor nok ?

1,8 T hmm,, hvor mange Km holder den ??

2,3 v5 / VR5 hvor meget benzin bruger den ??

hvor meget kan sådan een passat køre, før man ikke gider købe en. ?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-05 14:21

> Hvilken passat skal man købe, jeg er ude efter en nyere 2000+ passat
> stationcar, men hvilken motor skal man vælge.
>
> 1,6 virker lidt tøset til sådan en stor slæde.

Får nemt åndenød og kan lyde noget anstrengt når den skal accellerere
hurtigt (alt er jo relativt).
Spring den over.

> 1,8 er den stor nok ?

Ja! til de fleste. Men ikke nogen sportsvogn.

> 1,8 T hmm,, hvor mange Km holder den ??

Uendeligt :) - en solid motor, ca. 5% bedre brændstoføkonomi end 1,8.
På alle måder bedre end 1,8.
1,8T motoren har et stort potentiale 250 Hk er ret nemt ved tuning.

> 2,3 v5 / VR5 hvor meget benzin bruger den ??

To modeller 150 Hk 10V (VR5) og 170 Hk 20V (V5 m. rødt femtal).
En 150 Hk bruger lidt mere bensin end 170 Hk som er en nyere konstruktion.

Jeg havde sådan en 170 Hk ting i en Bora - kanon motor.
IMO federe end 1,8T.
Boraen gik gennemsnitlig 11 km/l
Men på lange landevejsture er 14-15 km/l muligt.
Ved motorvejsture ca. 12 km/l
Bykørsel ca 9 km/l
Eks. på bensinforbrug
En tur på 850 km med ca. 400 km motorvej,
50 km bykørsel og 400 km landevej: 11,8 km/l.

En Passat er jo lidt størrere, så den bruger måske lidt mere.

150Hk motoren har en roligere/blødere tomgang end 170Hk, nok pga. de færrer
ventiler.

> hvor meget kan sådan een passat køre, før man ikke gider købe en. ?

Kommer an på hvor sart man er, men de fleste mister nok interessen når den
nærmer sig 300K Km
Det plejer ikke at være et problem at sælge dem med 200K på klokken - bare
prisen er derefter.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : JK

Dato : 14-10-05 14:26

On Fri, 14 Oct 2005 11:44:21 GMT, "martin" <martin@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>2,3 v5 / VR5 hvor meget benzin bruger den ??
>
>hvor meget kan sådan een passat køre, før man ikke gider købe en. ?

Ved sådan et projekt kan man med fordel importere en tysker. De køber
jo med en stor motor, osv.

Evt. en mercedes naturligvis.

mvh

John