Hastighed med trailer ?
Fra : Jørgen Budtz Anderse~

Dato : 13-10-05 23:32

Man må så vidt vides køre med trailer i dk. 80 km/time.
Hvor hurtigt må man køre i Tyskland. ?

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-10-05 00:55

> Man må så vidt vides køre med trailer i dk. 80 km/time.

Du må køre 80 kmt på motorveje med mindre der er skiltet lavere hastighed.
du må på resten af vejnettet højst køre 70 kmt. igen med mindre lavere
hastighed er skiltet, i byzone osv.

> Hvor hurtigt må man køre i Tyskland. ?
50 i byerne
80 resten af vejnettet.
Du kan hvis de rette betingelse er til stede få en tempo 100 godkendelse så
må du køre 100 på motor vej, det skal du til syn for at få.

Hilsen Jørgen

Fra : TG4600

Dato : 14-10-05 08:05

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> wrote in message

> Du må køre 80 kmt på motorveje med mindre der er skiltet lavere hastighed.
> du må på resten af vejnettet højst køre 70 kmt. igen med mindre lavere
> hastighed er skiltet, i byzone osv.

Hvor hurtigt må man så køre med trailer i byzone, hvor der lokalt er skiltet
med 60, 70 eller 80 km/t?

/TG

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-10-05 08:18

"TG4600" <no @ where . dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> wrote in message

> Hvor hurtigt må man så køre med trailer i byzone, hvor der lokalt er
> [...]
60 og 70 km/t i DK.

Tyskland ?, Du kunne jo spørge en betjent der nede, de holder sommetider på
rastepladserne og kigger.

Mvh AJH

Fra : Leonard

Dato : 14-10-05 08:23

"TG4600" <no @ where . dk> wrote:

>Hvor hurtigt må man så køre med trailer i byzone, hvor der lokalt er skiltet
>med 60, 70 eller 80 km/t?

60, 70 og 70 km/t
Det der er skiltet dog max. 70 km/t

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : michael raunholt

Dato : 14-10-05 08:41

Hej Jørgen
Jeg er 98% sikker på at man kun må køre
50 km/t med trailer, inden for byskiltet,
og det er ligegyldigt hvad der står på skiltene.

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-05 09:24

In article <11292758960.278201649660666@dtext.news.tele.dk>,
   michael raunholt <post@raunholt.dk> writes:
> Hej Jørgen
> Jeg er 98% sikker på at man kun må køre
> 50 km/t med trailer, inden for byskiltet,
> og det er ligegyldigt hvad der står på skiltene.

Og jeg er 100% sikker på du tager fejl. Ovennævnte gælder
kun for køretøjer (trækkende bil) over 3500 kg.

mvh,
Bjarne

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-10-05 09:43

On 14 Oct 2005 08:24:13 GMT, bjb@INGENSPAMc.dk (Bjarne ) wrote:

>Og jeg er 100% sikker på du tager fejl. Ovennævnte gælder
>kun for køretøjer (trækkende bil) over 3500 kg.

>--

Det er nemlig rigtigt.

Der var dog 2% at løbe på.

Venlig hilsen